Chevrolet Corvette C6

Šestá generace nejproslulejšího amerického sporťáku má být konečně i ta, které se podaří nabídnout opravdovou alternativu k výkvětu evropské produkce v čele s Porsche 911.

Ikona amerického automobilového průmyslu se díky obrovské popularitě na tamním trhu drží ve výrobě nepřetržitě od roku 1953 a vedle Chrysleru Viper (a snad i Fordu Mustang) je jediným opravdovým americkým sportovním autem. Pod jednoduchým názvem C6 přichází s evolucí designu předchozí generace, od které se nejvíce liší mnohem kompaktnějšími rozměry a novou čelní maskou s odkrytými světlomety, které se poprvé po čtyřiceti letech nevyklápí. Karosérie je výrazně kratší a také o něco užší a rozvor je zároveň delší. Kola se tak posunula více do rohů, což je vždy základní předpoklad pro kvalitní jízdní vlastnosti. Brzdy jsou kotoučové a na příplatkovém tvrdším podvozku Z51 i provrtané, i když to je podle konstruktérů spíše kosmetický doplněk, který v tomto případě nemá na brzdný účinek žádný vliv.

Karosérie je tradičně z laminátu a je připevněná k velmi pevné podlahové plošině se silným středovým tunelem a zesílenými prahy. Střecha je v zadní partii užší, připomíná původní verzi Sting Ray a má odnímatelný vrchní panel, který je za příplatek i prosklený. Přední kola mají průměr 18 palců, vzadu jsou devatenáctky. Podle slov Chevroletu se při vývoji detailně prověřovaly všechny nedostatky předchozí řady a jeden po druhém se odstraňovaly, takže pro C6 platí, že i když se to na první pohled nezdá, s C5 má společných jen 25% dílů.

Velkou část charisma čerpala Corvette odjkakživa z výkonného motoru, který je dnes v základní verzi nejsilnější v celé její historii. Vidlicový osmiválec s označením LS2 má výkon 400 koní a točivý moment 544 Nm, i když stále používá na evropské poměry archaický rozvod ventilů OHV. Pokud by se však v provozu potvrdila jeho udávaná kombinovaná spotřeba 10 l/100 km, byl by to vzhledem k jeho objemu a výkonům unikát.

V nabídce jsou dvě převodovky, jedna je šestistupňová s ručním řazením, druhá čtyřstupňová automatická. Manuální převodovka Tremec má kratší řadící páku a po zásazích do konstrukce i hladší řazení, zatímco automat spoléhá na vlastní počítač, který vyhodnocuje okamžitý styl jízdy a podle toho volí optimální převodový stupeň. Dnes navíc řadí ve vyšších otáčkách a dokáže tak lépe využít výkon motoru.

Po stránce jízdních vlastností má mít Corvetta díky kompaktnějším tvarům a dalším změnám mnohem lepší chování. O podvozek se dělí společně s luxusním kabrioletem Cadillac XLR a převodovku má umístěnou na zadní nápravě pro lepší rozložení hmotnosti. I přesto, že má větší kola, větší brzdy a bohatší interiér, neváží C6 o nic více než předchozí řada, což se pozitivně promítá do vyššího poměru mezi výkonem a hmotností. Komponenty zavěšení kol jsou nové, ale jejich nezvyklé konstrukční řešení (vzadu s příčným listovým pérem) zůstalo zachováno a je přizpůsobeno pro novou generaci dojezdových pneumatik. Podvozek je možné objednat ve třech variantách, a to standardní, s volitelnou výškou a magnetickými tlumiči a nebo sportovní variantu Z51.

V interiéru se stále pamatuje na tradiční rozdělení na dvě části mezi řidiče a spolujezdce. Materiály jsou kvalitnější, ale za evropským standardem stále pokulhávají, ale to je velké trápení celé americké produkce. Přístrojová deska je potažena imitací kůže, řadící páka a vnitřní kliky jsou z hliníku, jsou ale potaženy speciální vrstvou, na které nejsou viditelné otisky prstů.

Díky příbuznosti s Cadillacem XLR dostala Corvette i takové výdobytky moderní doby jako je bezklíčový přístup, startování tlačítkem, navigační systém DVD s hlasovým ovládáním a satelitní rádio. K tomu už podruhé za sebou přidává head-up displej, který je tentokrát vylepšený o schopnost dávat navigační pokyny. Ve sportovním nastavení umí navíc znázorňovat otáčkoměr, okamžitou rychlost a přetížení g.

Z pohledu evropského trhu je na Corvettě veleatraktivní i její cena, která by při individuálním dovozu nemusela za současného legračního kurzu dolaru převýšit 1,5 milionu korun. A pak že není silná koruna dobrá…

redakce autoweb.cz

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcevidlicový osmiválec, 6,0 l, OHV
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)400 koní při 6000 ot/min.
Točivý moment (Nm)544 Nm při 4400 ot/min.
Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
Ceny
Základní cena modelu47 000 USD
1.4.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist