Chevrolet Captiva (od 2006)

SUV s korejským pasem Chevrolet Captiva je technicky spřízněno s Opelem Antara. Na trhu se však Captiva objevuje častěji. Co od vozu čekat?

RADOSTI
Prostorný interiér až pro sedm cestujících, dobře fungující systém pohonu všech kol, komfortní sedadla, komfort odpružení, dostatek ojetin na trhu, po faceliftu velice moderní vzhled.

STAROSTI
Čtyřválec o objemu 2,4 litru nemá na velký vůz dostatek sil, některé části vozu jsou poddimenzované a proto mají kratší životnost, slabší odhlučnění kol, malá odolnost umělé kůže na čalounění sedadel.

Chevrolet Captiva fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Chevrolet Captiva fotogalerie

Chevrolet Captiva se světu představil v roce 2006. O čtyři roky později byla při podzimním pařížském autosalonu odhalena jeho modernizovaná a výrazně faceliftovaná verze. S těmito novými vozy se ale na trhu ojetin setkáte jen zřídka.


O automobily vyrobené před modernizací není nouze. Avšak není o ně mezi motoristy ani nijak velký zájem. Důvodem může být fakt, že Captivu jedni chválí, druzí zatracují. Jako kdyby každý z majitelů jezdil v úplně jiném voze. Alespoň pokud jde o výskyt závad.Na čem se ale oba tábory shodnou, je vynikající prostornost. Nabídka místa pro posádku je opravdu skvělá jak vpředu, tak na zadních sedadlech. Samotné sedačky jsou navíc skutečně pohodlné i při dlouhé jízdě.

Jen pozor na umělou kůži použitou na bocích sedáků a opěradel. Praská a vypadá pak dost nevábně. Z pohledu řidiče je třeba zmínit i větší věnec volantu, který nemusí ihned sednout každému.


Vůz se dodával jak v pětimístném, tak sedmimístném provedení. U automobilů bez třetí řady sedadel je v podlaze zavazadelníku ukryt poměrně velký odkládací prostor. Přitom samotný zavazadelník nabídne v pětimístném uspořádání objem 465 litrů, což není špatné.Kdo bude potřebovat více, může sklopit sedadla ve druhé řadě a nákladový prostor takto rozšířit na 930 litrů. Ještě dodejme, že víko zavazadelníku se otevírá nahoru, takže nepřekáží při nakládce. Jen škoda, že v pětimístném uspořádání při přejezdu nerovností bouchá roletka zavazadelníku.

Vůz vyjel jak s pohonem předních kol, tak ve variantě 4WD. Při výběru tedy pozor na to, jakou verzi si pořizujete. Systém pohonu všech kol pracuje velice dobře a spolehlivě. K přerozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu přitom dochází automaticky podle jízdní situace.


Za dobrý adhezních podmínek jde sto procent točivého momentu na přední nápravu. Pokud elektronika zaregistruje prokluz jednoho z předních kol, umí poslat až padesát procent točivého momentu na zadní nápravu.Při samotné jízdě musíte počítat se značným přesunem hmotnosti v zatáčkách. Nepotěší naprosto tupé řízení bez známky zpětné vazby a v případě vozidel s manuálním řazením musíte počítat s delšími drahami a vůlemi řadicí páky.

Proti tomu automat pracuje dobře, řadí hladce a nebývají s ním potíže. Dle našeho soudu představuje lepší volbu než manuální převodovka, která měla do modernizace jen pět rychlostních stupňů.

Základní čtyřválec o objemu 2,4 litru raději obejděte velkým obloukem. Nejen že nepotěší spotřebou, ale navíc nenabídne dostatek sil pro takto velké SUV. Dvoulitrový turbodiesel zpočátku působí dobře, avšak ve vyšších rychlostech s nějakým bleskovým předjížděním nelze počítat.Řada majitelů se rozchází v údajích o spotřebě. Hovoří se tak o 8,5 ale i 12 litrech na 100 kilometrů jízdy. Novější turbodiesel 2.2 VCDi je nejen silnější, ale podle všeho i úspornější. Automobil dostal také zážehové šestiválce, na trhu se ale běžně nevyskytují.


Captiva má poddimenzované některé komponenty, což vede ke zkrácení jejich životnosti. Mnoho ojetin má tedy nadměrně opotřebenou spojku, existuje také riziko klepajícího dvouhmotového setrvačníku. „Hmotnost vozu se pak podepisuje ohnutím stabilizačních tyček přední nápravy,“ pokračuje ve výčtu častých závad Radek Špulka, cenový specialista Auto ESA.

Výjimkou není ani zadřený kompresor klimatizace. Kompresor má společný řemen s posilovačem řízení a ten následkem jeho prasknutí přestane pracovat. „Proběhly svolávací akce na odstranění závad na tyči řízení. K dalším známým problémům patří prodírání hadic od turbodmychadla o kryt motoru,“ zakončuje výčet poruch zástupce Auto ESA.

Ve zpětném zrcátku
2006 – představení vozu se zážehovým čtyřválcem 2.4 16V/100 kW, šestiválcem 3.2 V6/169 kW a turbodiesely 2.0 VCDi/93 a 110 kW původem od italského výrobce VM Motori.
2007 – motorizace 2.4 nyní i na LPG.
2008 – nový šestiválec 3.6 V6/189 kW.
2010 – představen výrazný facelift a modernizace, zážehový motor 2.4 16V nyní o výkonu 123 kW, nový zážehový šestiválec 3.0 V6/190 kW, nově turbodisely 2.2 VCDi o výkonech 120 a 135 kW vycházející z původního vznětového agregátu.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel Chevrolet Captiva v roce 2007 a po modernizaci v roce 2011.

V roce 2007 dostal toto hodnocení:
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 4 hvězdičky z 5 možných (31 bodů).
Za ochranu dětí v autosedačkách dostal 3 hvězdičky z 5 možných (36 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (17 bodů).

V roce 2011 dostal vůz podle nového hodnocení celkově 5 hvězdiček z 5 možných.
Za ochranu posádky při nárazu dostal 88%.
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 82%.
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 48%.
Za přítomnost bezpečnostních asistentů si připsal 71%.

Milan Jirouš

7.4.2013 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist