Chevrolet Camaro GT3 má 7,9 litru objemu

Obrovský motor posílá zadním kolům jen 650 koní, nízký litrový výkon garantuje nízké provozní náklady. Rychlost tím neutrpěla.

Hans Reiter projednou opustil vlastní svět úspěšných závodních Lamborghini a vrhl se na americké vozy. Vedle renomované firmy Reiter Engineering vznikla společnost Sareni United, a to za jediným účelem: Postavit laciný, přesto rychlý Chevrolet Camaro pro třídu GT3. Stroj už testuje a má hotovou homologaci, dvě auta nastoupí ještě letos v německém šampionátu ADAC GT Masters a další projekty (třídy GT3, GT4 i jiné cestovní vozy) jsou na cestě.

Co udělali zaměstnanci Hanse Reitera s exteriérem je zjevné. Velmi zajímavé překvapení najdou zákazníci pod kapotou. Ukrývá se tu osmiválec od Katechu – ten chystá sedmilitrové small-blocky pro Corvette C6.R, stejně jako motory pro další speciály z dílen General Motors (Corvette GT.R nebo Cadillac CTS-V.R). Motor má neuvěřitelných 7,9 litru a skromný výkon 650 koní. Točivý moment vrcholí mohutnými 850 newtonmetry.

Litrový výkon není oslnivý s prostého důvodu. Nízké provozní náklady byly od počátku jednou z hlavních priorit projektu. Motor a převodovka potřebují repasi jen každých pět tisíc kilometrů, zbytek auta vydrží dokonce deset tisíc. Auto stojí 195 tisíc eur bez daní. Podle Hanse Reitera je Camaro GT3 schopné zajíždět kola stejně rychle jako jeho speciály Gallardo, zákazníci tedy nebudou zklamaní ani výkony.

4.1.2012 9:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist