Chcete si užít zimu? Nejezděte v SUV!

5 fotografiíporadna

Na zasněžené silnice se dá vyzrát i jinak než jen velkým a neohrabaným SUV. Poznejte pět nejlepších aut na zimu pro opravdové řidiče!

Diskuze

44 komentářů

    dan

    Možná se rouhám, ale z tohohle výběru bych asi zvolil to Audi, i když s ním asi bude největší nuda. Má osmiválec a místo pro celou rodinu. Porsche je trochu mimo a Impreza a Evo taky. A těch 231 koní bavoráku mi přijde jako slabota.

    pupendo

    ten bawo bude najlepsia volba aj co sa tyka spotreby. Ten V8 v audi zase nie je bohvieco super oproti BMW.. A Bmw je primarne zadokolka, urcite radsej BMW. Miesta je tam ako v audi, cize malo..

    dan

    jako jo, já to nepopírám, ale toho bavora bych si radši koupil jako zadohrab. Prostě mi to k tomu sedí víc. Z týhle pětky bych chtěl nejvíc Porsche, ale tam zas nenaložím rodinu.

    Zdenda

    Vyber je jednoduchy: Special se kterým si nejvíc uzijes v zatackách a kdekoli kde se to klikatí: EVO a STI. Chces li vice luxusu a taky nejaky ty schopnosti tak BMW nebo Audi. Audina je trochu težší na předek. Jinak 330i se myslím od roku 2005 dělala se 190Kw – Takovou spotřebu jako ma toto V6 BMW jen tak nenajdes. A Porsche? Toho by me asi bylo líto poslat nekde od závěje a přamýšlět jestli tam nebyla zmrzlá hrouda a kolik bude stat novej predni naraznik. Tak asi tak.

    Ajo

    BMW V6 🙂

    Martin

    Já už viděl v jednom inzerátu i \“bmw 2.0 Tdi\“ 🙂

    Nasty

    hhh.. Z toho seru olej kdyz nekdo napise V6 u BMW…

    Jack

    Přesně, Bávo = válce v řadě tzn. R6

    Sklenka

    jako majitel 4×4 vim o čem autor píše, ten pocit jistoty tam prostě je i na prosolený hlavní… tlačit a tahat najednou je přece jenom lepší než jenom jedno z toho…

    AWD, if you have drive mod by GOD!

    milan

    Panecku takove moudro hned v nadpisu. Chcete si uzit zimu? Jezdete sneznym skutrem. Pripadne vyrazte na bezky. Komu by se v tomhle chtelo jezdit autem kdyz to neni nezbytne nutne?!

    trhač

    Komu by se chtělo? Třeba mně. Baví mně to a v zimě mě štvou jen dvě věci – tma ve čtyři odpoledne a ostatní připodělanci, kteří jedou pořád rychlostí půl kilometru za dvanáct let.

    milan

    Mili zavodniku, s tim ze lide rychlost sve jizdy na verejne komunikaci prizpusobuji povaze vozovky, silnicnim pravidlum, vozum ktere vlastni a svym ridicskym schopnostem se budes muset chte nechte smirit. A at je budes castovat nadavkami jakymi jen budes chtit nic se na tom nezmeni. Ale pokud se ti ulevi……

    Los Perlos

    Thank you captain obvious!!!!

    jonatan

    Ach jo Milane, takových jako jsi ty jsem dnes predjizdel snad deset. Nemám čtyřhrab a i tak jsem je předjížděl. Chtělo by to aby si občas paprdové v suv a podobných vyzkoušeli jízdu někde na parkovišti a kluzli se. Protože 30km/h na rovné zasněžené cestě za nikým nepojedu.

    Soja

    Nic proti Evo nebo STI, ale s tou hloubkou sněhu si myslím, že stačí trocha nad světlou výšku a jak si sedne na břicho nebo hrne nárazníkem, tak prostě končí. Jinak samozřejmě velmi zábavná auta. Ale – a to platí u všech uvedených – chce to štěstí na kus, tyhle auta (snad s vyjímkou 911 – nevím) si moc nekupují lidi typu německý důchodce atd atd.
    Jinak AWD (a specialně symetrical) forever.

    beca

    Tak na tohle bych si vybral jednoznačně Subárko a uplně by stačila starší verze GT za pár \“chechtáků\“. Jen ty provozní náklady…

    milan

    Ani netusis jak moc si vedle. Moje pracovni povinnosti me nuti vyrazit na silnice v dobe kdy ty sladce pospavas v posteli a snis o zimnich radovankach za volantem. Casto jsem nucen mirit do mist kam silnicari nezavitaji ani ve tri odpoledne protoze ony komunikace pro ne nejsou dostatecne dulezite. A muzu te ubezpecit ze ani v techto podminkach si nemuzu dovolit jen onech 30 km/h. To ze pak nemam chut jeste vyrazit se svym vozem jen tak nazdarbuh krajinou je uz vcelku vedlejsi. To ze si vztahovacny a moji reakci si nevminal z globalniho hlediska s klidnym sredcem prejdu.

    letitýfandaaut

    Autor bytostně neávidí SUV. Já osobně bych raději ve stejné cenové relaci koupil NOVÉ SUV s vyšším podvozkem, než jezdil starou rachotinou a sedal si na břicho při každé závěji. A ještě něco k SUV. Stav našich silnic vyžaduje zásadně terénní auta se solidním podvozkem, nejlépe s rámem. U těch jen tak nezničíte závěsy kol na díře jako u běžných vozů.
    Je li cílem autora rychle projíždět zatáčky a kdekoho předjet, pak musí ještě řidičsky dozrát. Mne toto nadšení opustilo ve 22 letech. Při jízdě autem jsou jiné priority.

    milan

    Je videt ze nejsi opravdovym ridicem, nastesti te to bude hendikepovat jen na techto strankach. Takze bys mohl dopadnout i hure.

    meda

    iba jedna pripomienka – vacsina suv nema vyssiu svetlu vysku ako ostatne kategorie

    DD

    To máš pravdu. Některé tzv suv mají světlost podvozku jak běžný sedan. Máme v rodině pár měsíců Subaru Forester které si naštěstí na teréňák jen nehraje a ač mi SUV dříve nic neříkali tak musím uznat že do zimních podmínek je to fakt skvělý auto. Už jsem s tím třikrát tahal jiné auto ze závěje a je to super pocit když projedeš téměř všude. Druhá výhoda nejen v zimě je že ten podvozek pobere téměř všechno. Tam kde v Mondeu poskakuju že pomalu narážím hlavou o strop tak se Forester jen plavně zhoupne. Samozřejmě na nějaký závodění v zatáčkách to není.

    Duri17

    S tou nenávisťou k SUV máš pravdu. Je to zvláštne, ale keď si niekto kúpi limuzínu, tak je fajnšmeker a znalec. Ak si kúpi off-road alebo terénny pick-up, je to drsňák. Ten, kto jazdí dodávkou je praktický človek a vodič MVP-čka je rodinne založený, vzorný otec. Vodič SUV-čka je však magor s malým oným… A pritom SUV ponúka excelentný mix vlastností – vyšší podvozok, 4×4, lepší výhľad, atď. Do mesta ideálne (diery, koľaje, obrubníky), na SK a CZ okresné cesty a vidiek tak isto, na zimu optimálne. Najväčší nedostatok SUV je jazda po diaľnici nad 130km/h, čo v naších podmienkach nie je zásadný problém. Preto ja fanúšikom SUV a zvýšených kombi rozhodne som, aj keď takéto auto, bohužiaľ, zatiaľ nemám (nové BMW X3 to možno čoskoro zmení 🙂 ).

    Napadá ma prirovnanie – SUV je ako notebook. V žiadnom parametri neexceluje, ale ponúka vyvážený mix vlastností. Že nedosahuje kvalít a komfortu limuzíny? Nevadí, veď ani môj notebook sa nevyrovná výkonnému stolovému PC a nevadí mi to. Že nie je tak zábavné ako EVO alebo STI? Nevadí, nepotrebujem zábavu herných konzol Nintedno, Wii, Playstation, … Notebook však chodí všade so mnou, mám poruke potrebné dáta, spustím/prehrám/zobrazím na ňom všetko, na čo narazím, mám Wifi, mobilný internet, batériu. Keď potrebujem, tak ho otvorím a používam. A o tom sú SUV, zvýšené kombi a crossovery. Praktické, univerzálne, dá sa na ne spoľahnúť. Preto im predpovedám svetlú budúcnosť, akú notebooky už dosiahli.

    Michal

    S výběrem aut pro zábavu za volantem na sněhu problém nemám a rád bych jezdil jako Makkinen, ale jsem začínající řidič, a tak to radši nebudu dělat-). K té kvalitě silnic u nás. Nejlepší by asi byl off-road, něco jako Jeep nebo Range Rover, ale člověk bohužel musí řešit finance. Jinak si myslím, že 4×4, (teď myslím AWD a ne Haldex) je určitě na zimu lepší, valná většina SUV totiž komunikativní řízení nemá, a tak bych z SUV volil právě jen Forester.

    Raven-il

    Kdyz jsem jeste mel tohle auto, tak jsem se obvykle vztekal nad zarazenim do tridy SUV 🙂 proste ho to totalne degraduje… Je ale to co je – svetla vyjimka, potrvzujici pravidlo, ze SUV jsou auta k prdu, ani terenak ani kombik ani sportovni auto.

    Raven-il

    Nesedne. S imprezou muzes klidne projizdet i hlubokym snehem, chce to jen mit pustene sterace 🙂 🙂

    Mam ted Outback a zrovna pred 14 dny jsem \“prohrnoval\“ jednu polni cestu 🙂

    Viki

    Autor je zamindrákovanej, asi mu soused jezdí v X6….

    letitýfandaaut

    Na zábavnou jízdu mám klasickou limuzínu s 300 koňskými silami. Na pracovní ježdění SUV.

    m

    …za ženou…

    Kyle

    protože je jí Subaru Legacy spec. B.

    :-)

    No, jo, ale všeho s mírou. Taky často jezdím dřív než silničáři. A některým lidem by se mělo vysvětlit, že když na sněhu pojedou do kopce 5 km/hod tak ho asi nevyjedou…

    Martin Brada

    V cenové relaci nové SUV není kromě snad Dacie Duster. Většina SUV v terénu nic neumí a nemají o nic lepší schopnosti než normální auta, akorát jsou zbytečně vyšší, a tak hůř jezdí. SUV skvěle nahradí kombík. Rám je na silnici k ničemu, to mají jen nejtvrdší offroady, stav silnic ho nevyžaduje.

    Martin Brada

    Tak si kup Outback a ne takovou sračku.

    článek se jmenuje \“chcete si užít zimu?\“ Na první místo dáte imprezu, evo na druhé (leč na \“zábavu\“ je nekompromisně lepší), impreza je prostě akorát trochu civilizovanější a ještě tu budete řešit, že je za menší peníz? ano přiznám se, jsem evař, jak duší tak i prostředkama, proti impreze nic nemám, začínal jsem na ni…ale pokud nastane otázka Impreza VS Evo…tak jasně Evo. Proč? Kdo chce civilizovanější a pohodlnější a levnější auto nebude se rozhodovat mezi evem ani imprezou.

    UnLife

    Limuzína na zábavnou jízdu… hmm, pán je suterén

    tmavá-helma

    limuzína = sedan, pane Heligón.

    Martin Brada

    EVO možná díky svému zadnímu diferenciálu zábavnější je a na suchém okruhu i rychlejší, ale nevím, kam chodíš na to, že STI by mělo být jen nějaké civilozované prdítko, kdežto EVO pravé sportovní auto. je to spíš o tom, že čím horší podmínky, tím je lepší Subaru, co jsem koukal na různé časy, tak EVO je rychlejší jen na suchém hladkém asfaltu. Podle mě se nedá říct, že některé auto je změkčilejší, ve své podstatě jsou skoro stejná a rozhodují maličkosti.

    Martin Brada

    A ta civilizovanost souvisí špíš s tím, že STI je takové stabilnější a klidnější, kdežto EVO rozevlátější, což souvisí s tím, že Subaru má trochu jinou koncepci, která je dle mého názoru lepší a právě stabilnější a zadní diff. neposílá tolik točivého momentu na vnější zadní kolo, ale nemá to nic dělat s tím, že by STI bylo vyměklé. A že je pohodlnější? Já tedy spíš slýchal opak, ale i jestli je pravda, že má STI měkčí podvozek, tak to je jen o tom, že je to víc rally auto a na rozbité silnici bude lepší. Dnes je obecně v rally trend měkčího nastavení, a to i na asfaltu protože je to rychlejší, sice za cenu trochu horšího citu, ale lepší to je. Jak z toho, je to o preferencích, ani jedno z nich není vyměklejší. O ceně se bavit snad nemusím, když je levnější, je to lepší a nemá o co dělat s kvalitou, spíš s tím, že EVA jsou vzácnější, pokud vím, tak prodejní cena nových byla stejná. akorát to nové debilní a hnusné EVO X s DSG, které vypadá jako kamion, je dražší.

    Pane Brando přečtěte si znovu můj příspěvek. Sti je rychlé a dobré auto, ale oproti Evu je civilizovanější. jak koncepcí podvozku, motorem, tuhostí. Impreza VŽDY

    impreza VŽDY v minulých létech zaostávala za Evem. Impreza GT nebyla tak dobrá jako EVO VI, nicméně na paty mu šlapala Impreza STI (japonská verze GT) a to jen díky tomu, že na svůj výkon byla muší váha. První \“nám známé\“ STI alias ŽÁBA od GT moc nepolepšila, auto nabralo na hmotnosti, opět EVO VII ji porazilo jak na silnici tak v rally. Legendární test EVA VIII a novější IMPREZY STI taky pro imprezu nedopadla její výhrou. Obě auta jsou skvělá, ale Evo je rozervanej řvoucí spratek, kterého musíte držet pod krkem a jízda s ním po městě je téměř utrpení (malý rejd a šílená spojka s polohou 1 nebo 0)…impreza není prdítko, ale je spíše dělaná na pohodlnější řidiče, kteří se nechtějí s autem tolik prát. EVO X už pro mě evo není, opět přibralo. Z Imprezy STI r.v. 2004 jsem skočil do EVA VIII a u něj jsem zůstal a jsem maximálně spokojený a pokud si chcete sám ozkoušet co jede lépe můžete mě kontaktovat na email, který vám mohu dát. nedejte na to co si jen přečtete

    pokud říkáte že ta auta jsou skoro stejná tak se opravdu nemáme moc o čem bavit. máte pravdu v tom, že Impreza je v něčem lepší a to v tom, že je více univerzální je více přizpůsobivá a klidná a dá se s ní žít 365 dní v roce. Evo není na celoroční ježdění, proto mám samozřejmě i druhé auto. nicméně pokud jde o zábavu, sportovnost, jízdní vlastnosti…evo je napřed

    Martin Brada

    A v čem je STI v podvozku a motoru civilizovanější? Jinak v P-WRC kromě dvou posledních let vyhrávala dlouhou dobu jen STI, tak nevím o tom, že by EVO v rally překonávalo STI. A četl jsem mnoho testů, kde vyhrálo STI, tak nevím, jestli i na silnici. To, že má šílenou spojku a malý rejd je chyba a ne výsada, že je to ostřejší auto. To není tak, že čím je auto hůře ovladatelné, tím je lepší a ostřejší.

    Martin Brada

    A opět k té orientaci na pohodlnější řidiče, STI je díky své koncepci jistější. A naopak jsem snad všude slyšel, že právě z EVA dokáže obyčejný člověk snáze dostat maximum, jak je ovladatelné na limitu. celé to je jen o tom zadním diferenciálu, který dělá EVO výrazněji jiným – větší důraz na zadní kola, konkrétné to vnější, což znamená snadnější driftování a člověk si hned připadá dobrý – prostě sedneš a jedeš jako blázen a nedělá to problém, člověk nemusí umět nijak extra řídit. Jenže je to Impreza, která má více přilnavosti a až na ten suchý hladký povrch, kde má důraz na zadek jasnou výhodu, je rychlejší a i tam jsou rozdíly minimální. Proto to je o různých přístupech k autu. Pro mě je naopak STI takový větší extrém a EVO jako taková hračička pro všechny. Možná je Impreza použitelná celoročně, ale to je přednost, k rychlé jízdě je ovšem přístupnější EVO.

    měl jsem obě auta a nechal si jedno, to ostřejší 😉 řídil jste alespoň jedno z nich?

    Martin Brada

    Neřídil, vycházím z toho, co se všude píše a říká, přičemž to nejsou názory kdejakého blbce, ale mimo jiné i TG. Pochopitelně by bylo lepší mít názor na základě vlastních zkušeností, ale když se to samé píše všude, tak na tom něco asi bude. Nechci snižovat vaše řidičské schopnosti, jen chci konstatovat skutečnost, že STI se právě považuje za to, se kterým je náročnější jet na limitu, přičemž ten limit je u ní dál. Naprostá většina lidí však bude rychlejší právě s EVEM, protože je v tomto přístupnější. To však neznamená, že je ostřejší. Určitě to je dobré, že takové auto existuje, ale s tím, že by EVO bylo ze zásady zábavnější, ostřejší a já nevím co, nesouhlasím, prostě je jen lehčí s ním jet rychle a efektně.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist