cesi-vubec-nejezdi-autem-skoro-nejmene-z-eu.jpg

Češi vůbec nejezdí autem – skoro nejméně z EU

Zajímavosti o autech

Řidiči v Česku najedou ročně velmi málo kilometrů, hluboko pod průměrem Evropské unie. Tak proč mají města potřebu osobní dopravu neustále omezovat?

Diskuze

13 komentářů

    vzteklej pes

    Hlavně podle toho průměru vyplývá, že se lidem vyplatí spíše benzínovej motor… 🙂 Ale chápu, že to je dělený na všechny obyvatele, takže mezi obyvateli-řidiči, bude průměr spíše dvojnásobnej, ne-li trojnásobnej.

    David

    ČR je také tranzitní země, takže vlastně jezdíme ještě méně.

    Tipnul bych si, že příčina je vysoká cena benzínu. Zajímavá by mohla být korelace Množství paliva, co lze koupit za průměrný plat vs. Najeté kilometry.

    swenak

    Jestli třeba nízký nájezd km není spíše důvodem k vysokým cenám, protože tím se dožene scházející obrat 😉

    nazdarbazar

    ..k té korelaci…ono by vůbec bylo zajimavý začít se tady u nás ptát a porovnávat za co se utratí průměrnej plat, když potom nezbývá řekněme zrovna na benzín…

    swenak

    Jestli třeba nízký nájezd km není spíše důvodem k vysokým cenám, protože tím se dožene scházející obrat 😉

    PG

    \“Rakouský autoklub VCÖ provedl průzkum, podle kterého vyplývá, že Češi jezdí autem skoro nejméně z celé Evropy.\“
    Slovo průzkum je odkaz na podobně pitomý článek, pojednávajcící o tom, co dělají Češi za volantem.
    Je to chyba nebo záměr?
    Čekal bych totiž odkaz na zdroj.. tj. materiál autoklubu. Metodika, jakou počítali ujeté kilometry, by totiž byla velmi zajímavá.
    Takhle to vypadá na dost velkou pitomost.

    Tomek

    v západní evropě a o mnohem víc USA jsou lidé v průměru jednak bohatší, jednak víc rozmazlení … autem jedou i pár set metrů, zatímco na východ lidé nemají problém jít kousek pěšky nebo jet na kole či využít MHD. Kdysi když jsem začínal vydělávat jsem si musel stanovit finanční limity na vše a i dnes, když už si peníze nemusím hlídat, neutrácím zbytečně ani za benzín. Možná díky tomu se mě pojmy jako krize a podobně moc nedotýkají.

    Bubák

    Naprostý souhlas. A ještě věší pitomost je touto pitomostí argumentovat proti (IMHO neexistujícím) snahám o regulaci dopravy.

    Bubák

    Domnívám se, že pokud do toho počítají i tranzit cizích aut, tak nejvíce se najezdí v Lucembursku protože všichni z blízkého okolí a ti, kdo jedou náhodou kolem, tam natankují levné PHM. Ergo kladívko čísla úplně na …

    Olda

    Pokud je to přes všechny metodické propasti pravda, jsem za to vděčný. Když už potřebuji, autem se snad s výjimkou center velkých měst dostanu kamkoli v rozumném čase a přitom ani nikdy jindy mi nezavazí miliony aut vesrané úplně všude.

    Andrew

    Bulvární článek o niče. Jednak jak už bylo zmíněné chybí odkaz na zdroj, jednak je zde zmíněno, že se započítává i tranzitní doprava a v článku autor pořád blekotá o osobní dopravě, takže si vlastně sám neustále protiřečí. A jednak má taková statistika vypovídající hodnotu 0, když tam velká spousta řidičů započítána několikrát (jelikož řidič nákladní dopravy nezřídka kdy projede při své cestě několik států). Jako práce z nudy hezké cvičení, ale jestli za takový průzkum někdo něco platil, tak jsou to vyhozené peníze, protože se z toho nic nedozví.

    Tom

    Ta statistika je o nicem, pokud berou v podtaz i tranzitujici turisty.
    Schvalne, kolik jezdite vy?
    Ja 15.000km rocne. Nechce se mi verit, ze jezdime tak malo a kazdy ma/chce diesel.

    Pichi

    Kde je zdroj těch dat? To jste si je vycucali z prstu, že nemůžete nalinkovat zdroj? Asi už to tak bude,

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist