Češi vůbec nejezdí autem – skoro nejméně z EU
Zajímavosti o autech
Řidiči v Česku najedou ročně velmi málo kilometrů, hluboko pod průměrem Evropské unie. Tak proč mají města potřebu osobní dopravu neustále omezovat?
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Nejrychlejší sériové auto světa? Koenigsegg letos překoná sám sebe
Zajímavosti o autech
Řidiči v Česku najedou ročně velmi málo kilometrů, hluboko pod průměrem Evropské unie. Tak proč mají města potřebu osobní dopravu neustále omezovat?
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Hlavně podle toho průměru vyplývá, že se lidem vyplatí spíše benzínovej motor… 🙂 Ale chápu, že to je dělený na všechny obyvatele, takže mezi obyvateli-řidiči, bude průměr spíše dvojnásobnej, ne-li trojnásobnej.
ČR je také tranzitní země, takže vlastně jezdíme ještě méně.
Tipnul bych si, že příčina je vysoká cena benzínu. Zajímavá by mohla být korelace Množství paliva, co lze koupit za průměrný plat vs. Najeté kilometry.
Jestli třeba nízký nájezd km není spíše důvodem k vysokým cenám, protože tím se dožene scházející obrat 😉
..k té korelaci…ono by vůbec bylo zajimavý začít se tady u nás ptát a porovnávat za co se utratí průměrnej plat, když potom nezbývá řekněme zrovna na benzín…
Jestli třeba nízký nájezd km není spíše důvodem k vysokým cenám, protože tím se dožene scházející obrat 😉
\“Rakouský autoklub VCÖ provedl průzkum, podle kterého vyplývá, že Češi jezdí autem skoro nejméně z celé Evropy.\“
Slovo průzkum je odkaz na podobně pitomý článek, pojednávajcící o tom, co dělají Češi za volantem.
Je to chyba nebo záměr?
Čekal bych totiž odkaz na zdroj.. tj. materiál autoklubu. Metodika, jakou počítali ujeté kilometry, by totiž byla velmi zajímavá.
Takhle to vypadá na dost velkou pitomost.
v západní evropě a o mnohem víc USA jsou lidé v průměru jednak bohatší, jednak víc rozmazlení … autem jedou i pár set metrů, zatímco na východ lidé nemají problém jít kousek pěšky nebo jet na kole či využít MHD. Kdysi když jsem začínal vydělávat jsem si musel stanovit finanční limity na vše a i dnes, když už si peníze nemusím hlídat, neutrácím zbytečně ani za benzín. Možná díky tomu se mě pojmy jako krize a podobně moc nedotýkají.
Naprostý souhlas. A ještě věší pitomost je touto pitomostí argumentovat proti (IMHO neexistujícím) snahám o regulaci dopravy.
Domnívám se, že pokud do toho počítají i tranzit cizích aut, tak nejvíce se najezdí v Lucembursku protože všichni z blízkého okolí a ti, kdo jedou náhodou kolem, tam natankují levné PHM. Ergo kladívko čísla úplně na …
Pokud je to přes všechny metodické propasti pravda, jsem za to vděčný. Když už potřebuji, autem se snad s výjimkou center velkých měst dostanu kamkoli v rozumném čase a přitom ani nikdy jindy mi nezavazí miliony aut vesrané úplně všude.
Bulvární článek o niče. Jednak jak už bylo zmíněné chybí odkaz na zdroj, jednak je zde zmíněno, že se započítává i tranzitní doprava a v článku autor pořád blekotá o osobní dopravě, takže si vlastně sám neustále protiřečí. A jednak má taková statistika vypovídající hodnotu 0, když tam velká spousta řidičů započítána několikrát (jelikož řidič nákladní dopravy nezřídka kdy projede při své cestě několik států). Jako práce z nudy hezké cvičení, ale jestli za takový průzkum někdo něco platil, tak jsou to vyhozené peníze, protože se z toho nic nedozví.
Ta statistika je o nicem, pokud berou v podtaz i tranzitujici turisty.
Schvalne, kolik jezdite vy?
Ja 15.000km rocne. Nechce se mi verit, ze jezdime tak malo a kazdy ma/chce diesel.
Kde je zdroj těch dat? To jste si je vycucali z prstu, že nemůžete nalinkovat zdroj? Asi už to tak bude,