cesi-neprerazuji-vcas-a-nechavaji-bezet-auto-na-volnobeh.jpg

Češi nepřeřazují včas a nechávají běžet auto na volnoběh

palivo

Spotřebu jízdy neovlivňuje pouze motor jako takový a styl jízdy, ale řada dalších vedlejších faktorů. Znáte je?

Diskuze

16 komentářů

    veronika

    …že vypíná motor, stojí-li naše vozidlo na místě méně než 10 sekund?
    Nemá tam být více než 10 sekund? 🙂

    Miso

    Co je zbytečné vytáčení motoru ?? Dusit motor v nízkých otáčkách a pak přeřazovat na nižší rychlostní stupeň v půlce kopce, je přece nesmysl. Samozřejmě že nepojedu 130 po dálnici se zařazenou 4, ale ve městě nebo členitém terenu včasné podřazení důležité i s ohledem na spotřebu.Kdo hce šetřit palivo tak by měl dodržovat jiná pravidla- nespěchat, málo brzdit atd

    rookie

    Úplně se mi nelíbí, když se podsouvá názor, že úsporný styl jízdy je nezbytně ten \“správný\“. Podle mě je to jen otázka priorit. Něčí prioritou za volantem je ušetřit, mojí zase mít z jízdy příjemný pocit. Tedy si často a rád poslechnu motor, baví mě pocit síly pod pravou nohou a při předjíždění zrychluji na plný plyn, i když to není nutné a musím zase hned ubrat s ohledem na řidičák (atmosférický 3.0 benzín).

    Martin

    Kdyby se Shell staral o to co nám podstrkává za sračky na pumpách (viz rovnání českého paliva a německého na pumpách Shell), tak by to bylo lepší, než když dělá takové nesmyslné průzkumy. Tohle falešné hraní na nízkou spotřebu u firmy, která vykazuje úspěch v prodaných litrech, je nejvyše falešné a stupidní !

    Marty

    🙂 To je stejný jako když tři áčka \“bojujou\“ proti stáčení tachometrů 🙂

    Marty

    Myslim, že tady nešlo uplně o to, jestli jezdit svižně, nebo co nejšetrněji. Mám stejnej motor jako vy, takže asi dobře víme, že se s tím dá jet svižně i při nižších otáčkách a hodně svižně při těch vyšších. Taky se rád svezu. Jenže v téhle republice si všichni koupí 1,2 – 1,6, pak od toho čekají ty zázraky, které slibují marketingový kecy, ale zázraky se nedějou a tak musí ty svoje šicí stroje vytáčet kdoví kam, když chtějí, aby to aspoň trochu jelo.

    Honza

    Ve služební OII 1,6 TDi mi nápověda řazení říká, že mám na pětku jet už v pětašedesáti = cca 1250 otáček. Myslím, že je to dobré předplatné na nový motor ve 100 tisících – aneb co ušetříš na palivu vrazíš do servisu a ještě připlatíš.

    petr

    Muzete mi poslat to rovnani, kde se toto zjistilo, dost by me to zajimalo, dekuji

    Steve

    Osobně se děsím doby, kdyby jen každý desátý řidič na semaforu chcípal motor. Už takhle má víc jak polovina řidičů problém se včasnou reakcí na zelenou a kdyby do toho ještě měli startovat tak bych se snad šel raději oběsit… 😀

    Kuban

    prdlačky…

    tyhle nízké otáčky při nízkém zatížení nemají co zkurvit….

    Zkurvit motor může akorát neschopnost řidiče včasně, rychle a efektivně podřazovat..

    zrovna 1.6ka TDI si 1300 otáček v nízkem zatížení (jízda po rovince konstatní rychlostí) jen tak ševelí…

    zkus se projet s DSG…. budeš brečet, až takové otáčky uvidíš i u benzínového motoru 😀 a co? a pořád jezdí..

    Kuban

    kluciiii, nechci být hnidopich, ale abych se Vám se svým 5.6litrovým motorem nevysmál do ksichtu…

    zamyslete se nad sebou prosím… tyhle kecy o atmosferických benzínech jsou úplně mimo mísu…

    btw motor nejezdi, jezdi auto…

    PepaSFI

    pokud jde o to zhášení motoru, kvůli deseti sekundám to snad nedělá nikdo ale zas celkem běžně vidím hlavně u řidičů dieselů že by to asi nejradši nezhášeli nikdy. Taxikáři běžně nechají ropáka chrochtat půl dne, no dejme tomu že chtějí topit nebo klimatizovat a tak si na to zvykli že to dělají i když to není potřeba. Ale zažívám to i jinde. Čekám ve frontě u myčky, celkem asi 5 aut a přijede Seat TDI, celej zadek černej od raketovýho motoru, z toho vyleze týpek s kšiltem dozadu a s řetězem na krku. Začne klábosit s druhým podobným týpkem, do myčky jede jedno auto……druhý auto……..třetí auto…….čtvrtý auto……. a Seat pořád chrochtychrochtykadlakadla, z rádia duc duc tau tau duc duc tau tau a tdi pořád chrochty chrochty kadlakadla……. A to jezdění na \“úsporný\“otáčky taky vidím trošku jinak. Měl jsem možnost to před časem sledovat zblízka, frekventovaná objížďka v ostré zatáčce přímo před domem. Přivalí se šedesátkou oktávie v \“úsporných\“ otáčkách, čili zařazenou asi osmičku nebo co, motor v otáčkách kde mají jiný auta volnoběh protože to přece tahne vodspoda a má to ten krouťák. Zalomí to za roh, jenže ono to je ostřejší a ještě do kopce, takže nejdřív se lekne a ubere, pak na to šlápne, jenže to už tam má 700 otáček. Takže následuje panické hledání kvaltů a auto se skoro zastaví k nemalé radosti celé kolony. A to všechno proto že debil neumí předvídat a včas podřadit.

    Honza

    No vidíš, a já zas všude čtu, jak se benzínový TSI se…

    ka-spel

    Stačí natankovat u libovolného Shellu v zahraničí. I na takovém Balkánu jsou ty phm kvalitnější. Malé srovnání. U nás třeba Rama je upraveno složení dle \“specifických\“ chutí českých zákazníků zatímco i v zemi výroby Polsku má nešizený obsah. Tak je to i s phm.

    Kuban

    Existují snad motory jen od VW nebo co???

    a rozvijet nekonecny bezpredmetny flame o TSI nebudu… neni duvod totiz, jen ti co moc ctou, ho porad hledaji.

    Kuban

    no a z toho plyne co? že si viděl někoho kdo neumí řídit, tak proto všichni nechávejte otáčky v červeném, co když budou potřeba do kopce za zatáčkou bo sem neschopný včas a efektivně řadit a předvídat že???

    Ťuk Ťuk na hlavičku.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist