Češi elektrická auta využívají, ale nekupují. Na vině je vysoká cena

V České republice jsou elektromobily oblíbené, většinou je ale nevlastní. Důvodem pro to je cena a stále pro mnohé nedostatečná infrastruktura. Podle dat Schneider Electric využívá elektromobil 11 % řidičů, vlastní je ale zatím pouhé jedno procento.
toyota-bz4x_eu-version-2023-1600-30-1100x618.jpg Zdroj: Toyota

Elektroauto podle zmíněného průzkumu Schneider Electric využívá 11 % Čechů, ale jen 1 % ho vlastní. Ostatní si ho půjčují, popřípadě jezdí firemním. Nárůst zájmu o elektroauta mezi firmami je patrný a podporuje jej snaha o co nejudržitelnější podnikání.

Limitem, a to samozřejmě nejen pro ně, je ovšem nízká dojezdová vzdálenost těchto vozů a s tím spojený problém s dobíjením. Další bariérou pro pořízení elektroauta je stále ještě vysoká pořizovací cena.

Počet elektrovozů se však stále zvyšuje, a to i v ČR. V roce 2020 se aut s čistě elektrickým pohonem prodalo podle statistik meziročně o 330 % více. V absolutních číslech to znamenalo celkem 3 262 vozů. V uplynulém roce se jich u nás prodalo dalších 2646. Od začátku ledna do konce května 2022 pak prodej elektromobilů stoupl o 33,4 % na 1 318 vozidel.

Zatímco mnoho automobilek směřuje svoji budoucnost pouze k elektrickým modelům, Toyota sází na širší nabídku pohonů, zejména pak na hybridní pohony, ale rovněž na plug-in hybridy, bateriové elektromobily i vodíkové palivové články.

Čtěte také:

Renault 5 Diamant je ten nejcukrovatější restomod. A navíc celý růžový!

Peugeot představuje vodíkovou dodávku e-Expert Hydrogen

Hyundai v Česku spouští prodej vodíkového modelu Nexo. Už jsme ho řídili!

„Naší strategií je nabízet všechny perspektivní varianty pohonu a bedlivě sledovat, jak se bude situace na trhu automobilů vyvíjet. Kromě toho, v tuto chvíli rozhodně neexistuje jeden ideální pohon, ale pouze automobily, které jsou včetně svého pohonu vhodné pro konkrétní řidiče, firmy či služby,“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

Například pro sdílené automobily je v současnosti nejvhodnější hybridní pohon. „Známým faktem je, že pro plně elektrické automobily není v ČR dostatek dobíjecích stanic, proto z našeho pohledu nejsou pro carsharing tak vhodné. Pokud chce provozovatel co nejekologičtější řešení a jistotu dojezdu, pak je hybridní řešení ideální,“ říká Milan Beutl, ředitel Anytime carsharing.

„Se zájmem sledujeme také vývoj na trhu alternativních pohonů automobilů a snažíme se najít ideální variantu pro blízkou budoucnost. Z toho, co se na trhu reálně nabízí, je vodíkový pohon smysluplným řešením, které může brzy začít velmi dobře fungovat,“ dodává Milan Beutl.

22.7.2022 8:58| autor: Hugo Kottás | zdroj: Anytime

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist