cervenka-ohybame-pravdu-s-plk-ing-leosem-trzilem.jpg

Červenka: Ohýbáme pravdu s Plk. Ing. Leošem Tržilem

dopravní předpisy v čr

Ředitel dopravní policie v rozhovoru pro iDnes.cz názorně převedl, že když fakta nepodporují naši tezi, musí se jim trochu pomoci.

Diskuze

31 komentářů

    Stabi

    Pěkné ráno pane Červenko,
    naprosto s Vámi souhlasím. Pan Tržil zase ukázal, jak policie nesmí přemýšlet a pracovat, jestli to má k něčemu vypadat.
    Opravdu nevím, kdo jiný by nám měl sloužit za vzor, než SRN. Srovnávat situaci v přeplněném Něměcku a liduprázdném Švědsku je stejný nesmysl, jako si myslet paroubkovské dogma, vysoké daně jako ve Švédsku = stejná prosperita jako u nich.
    🙁
    Každý, kdo jezdí v západní evropě ví, že není nad německý propracovaný systém. Lidé, jako pan Tržil mají pocit, že to je země plná hromadných nehod, na silnicích ležících mrtvol, mezi kterými musí našinec kličkovat, aby se konečně dostal k něm několika málo úsekům s neomezenou rychlostí, kde se může konečně proletět rychlostí \“co to dá\“ k další kupě šrotu…. Píšu stejný blbosti, jako vypouštěl Tržil z pusy. Jezdím ve SRN prakticky denně – vozíme za hranice děti do školy + cca. 2x do měsíce delší cesty do Mnichova, Norimberku či Kolína nad Rýnem. A musím říct, že je nejhorší bývá přejet z Karlových Varů k hranicím či z hranic zpět.
    A k několika úsekům, kde by to šlo bez omezení i u nás? Naprosto tomu rozumím a chápu to. A to nikoliv jen jako majitel relativně silného a nového vozu, plného všech možných asistentů dovolit. Konec konců nejsem žádný blázen, v autě vozím tři děti. To mi ale nebrání, abych v úsecích německé dálnice, kde to jde legislativně a já si v té chvíli situaci pořešil jako že je ok, jel i hodně rychle, standartně kolem 180 km/hod a když mám chuť, jsou podmínky, tak i hodně za 200 km/hod..
    Je to moje rozhodnutí, moje zodpovědnost a to se mi líbí. Chci si, při té vší stádnosti, rozhodovat sám!
    A ještě jeden argument pro úseky bez omezení či např. 160tkou mám. Nikdo se nebude přít, snad ani pan Tržil, že nové dálnice jsou technicky naprosto srovnatelné se situací ve SRN. Vím, že rychlejší jízda na pár kilometrech moc času nepřinese, ale co nechat zájemce o rychlejší svezení bez sankce prostě svézt? Věřím, že pak budou více respektovat úseky s omezením. No prostě podle hesla, \“Když si udělal něco Ty pro mě, proč bych nemohl já pro Tebe\“ ( rozuměj stát mi umožnil – vyšel mi vstříc – tak mu oplatím stejně, byl bych přece blázen, abych riskoval řidičák, když jsou místa, kde to jde bez sankce …)

    Stabi

    Omlouvám se za překlepy, spěchám a neměl jsem čas to po sobě přejet. Navíc mám book na nohou a leze po mě dítě …

    Stabi

    Ještě poslední připomínka. Mám i hodně špatnou zkušenost. Letos to bude přesně 10 let, kdy jsem měl vážnou nehodu. Paradoxně ve velmi nízké rychlosti – usnul jsem za volantem a projel v půl 2hé ráno křižovatkou na červenou.Pro znalé Rumunská – Bělěhradská v Praze, chlapík, co jel z magistrály měl zelenou vlnu a jel podstatně rychleji, než měl. Konstatovali to znalci a zaseklé tacho. Nicméně jsem ze staré školy, přiznal jsem vinu, omluvil se, uhradil škody. Byl jsem po zásluze odměněn – podmíněně odsouzen za ublížení na zdraví + zákaz řízení. Co naplat, že policie konstatovala, že se jim nestává, že by někdo tak spolupracovat, žádný alkohol a že jsem člověk, který velmni nadstandartně dodržuje limity či zastavuje na přechodech a pod. Je to ale již 10 let a tak je dnes snad situace jiná, doufám, že se nekriminalizuje tak automaticky, jako kdysi. A kudy si myslíte, že jsem do Prahy přijel? Po zoufalém kousku dálnice D8 od Lovosic, kdy jsem již daleko před Prahou musel sjet z dálnice a pokračovat nějakou okreskou. A tam jsem po chvíli málem boural, kdy do mého pruhu přejel kamion. Bylo to tak tak a to jsem nevěděl, co mě ještě tu noc čeká… Čili, poučení na závěr, o rychlosti to pane Tržile, rozhodně není !!!

    Jirka Červenka, autoweb.cz

    Tak já Vám sem taky přispěji, abyste v tom nezůstal sám, když jste mě v úvodu svého prvního příspěvku tak hezky podpořil;)

    Samozřejmě je mi líto, co se Vám stalo, ale Váš příběh je téměř typickou ukázkou toho, jak ve skutečnosti dochází k nehodám včetně těch vážných. V tom množství lidí na silnicích se vždycky najde někdo, kdo usne, na osudový okamžik mu uletí pozornost někam jinam nebo udělá fatální chybu v odhadu. Jenže to si každý zastánce přísného metru a tvrdých postihů uvědomí až tehdy, kdy se on sám nebo někdo z jeho nejbližších stane viníkem nehody…

    Kdybyste tehdy mohl jet do Prahy po dálnici – třeba i vyšší než povolenou rychlostí –, dorazil byste do cíle dříve a méně unavený, tudíž byste možná ani neusnul.

    denně umírají lidi a ne jen u nás a ne jen na silnicích a ne jen při dopravních nehodách, umírají lidi i při větších hloupostech. jenže pak by neměli čeští bulvarištičtí novináři o čem psát…ono co si budem povídat, česku vládne bulvár, prvky bulváru jsou i v prestižních novinách, je to prostě čtivější. když napíšete že na silnicích umřelo daleko míň lidí než v africe na rýmu a chřipku tak to tak zajímavé není. do toho vám ukážou obrázky rozbitých aut, nějaké ty pláčicí lidi a pustí do toho nějakou smutnou vypalovačku a reportér nasadí smutný ton hlasu a smutný výraz. žijeme v té největší divadelní komedii co svět viděl, tou komedií je náš systém, zákon, naše myšlení a touha všech být něco víc než jen kosti obalený masem poháněných hormonama a instinktama.

    dick

    nejhorší na tom ale je, že máte naprostou pravdu

    Ladis

    Pane Červenko, jen tak dál. Tyhle články si s chutí čtu. Mám alespoň pocit, že nejsem sám, koho tyhle \“plky\“ našich zákonodárců a šéfů policie vytáčej. O Leoši Tržilovi si myslím svoje, už od té doby, co jsem ho viděl po prvé v televizi.

    lojz

    Já Tržila docela chápu, čím nižší rychlost, tím méně bude mít policie práce. Kope si na vlastním písečku. Navíc tady p.Červenka pláče na špatném hrobě.
    S čím však ne zcela souhlasím je, že naše silnice jsou záludné, nepřehledné a špatně značené. Jestli p.Červenka netrefí z Prahy do Brna, tak to je na pováženou. Pokud je někdo zaskočen, že na konci rovinky je zatáčka nebo že v zimě může být cesta namrzlá, tak potom k záludnosti nelze nic dodat. Souhlasím, že je co zlepšovat, výstavba nových úseků, osvětlené přechody, výraznější svítící značky atd. Ale že by tohle bylo nějak tragické?
    Ono celý ten odstavec od p.Červenky připomíná staré dobré ruské časy. Potřebujeme zlepšit silnice, zlepšit značení, zlepšit řidiče, zlepšit ekonomiku, zlepšit praxi, poručíme větru dešti. Co takhle znovu pětiletky?
    Já se 160-tkou na vybraných úsecích souhlasím, stejně jak např. se 130-tkou na rovných úsecích mimo obec. Je zde možnost použití proměnlivého dopr.značení. Ale určitě bych nechtěl neomezenou rychlost.
    Nikomu tady nevadí, že darebáci co něco způsobí, nejsou ve vězení a neplatí za škody jen díky \“osobě blízké\“ ?

    Jirka Červenka, autoweb.cz

    Článek není o tom, že bych netrefil z Prahy do Brna, ale že ředitel dopravní policie lže. Kdybyste strávil nějaký čas na silnicích libovolné země západní Evropy, pochopil byste, že relativně k nim jsou naše silnice skutečně záludnější, nepřehlednější a hůře značené, ale tím se teď nemusíme zdržovat. Mám na srdci něco naléhavějšího. Mohl byste prosím uvést nějaké konkrétní případy lidí, kteří v souvislosti s řízením automobilu způsobili někomu škodu nebo spáchali trestný čin, který je trestán odnětím svobody nepodmíněně, ale vyvázli bez trestu, Vašimi slovy, „díky osobě blízké“?

    Ruppert

    Hele, oni už mají internet i v domovech pro retardy. Dávat postoje autora článku, který má zjevně sklony k radikálnímu libertariánství, k ruským pětiletkám, to už chce opravdu hodně neschopnosti rozumět psanému textu. Osobně s p. Červenkou docela často nesouhlasím, ale tenhle lojzův příspěvek je úplně mimo mísu.

    lojz

    1. Jezdím Německo, Rakousko, Slovensko. Naši bohatší sousedé mají kvalitu cest naprosto někde jinde, ale ve značení nevidím nijaký zásadní tragický rozdíl. Pro prvotního návštěvníka bude bez navigace stejně složitá Praha jako Vídeň. Ale s tím se asi nebudeme zdržovat.
    2. Omlouvám se, že nejsem napojen na policejní či soudní zdroje (nejsem spřízněn s Íčkem), pokud Vám můj rozsah otázky vadí, omezte to na hmotnou škodu. Doufám, že se poté vlezu do hmotné zodpovědnosti či podmíněného trestu. Otázka ale pořád zůstává nadále podobná. Chcete tvrdit, že takové případy neexistují?
    3. Uvádíte (jak vyčítáte Tržilovi) že sankce uvalované na lidi musí mít význam pouze při prokázání zvýšení bezpečnosti. Co kdybyste nám v dalším blogu nastínil způsob trestání řidičů dle p.Červenky? Výčet např. 30 nejběžnějších přestupků, jednotlivých sankcí na ně, s prokázáním vlivu na bezpečnost, jakým způsobem bude výše trestu působit na daného řidiče.

    trent

    K bodu č. 2: Použil jste stejné ohýbání, jaké kritizuje autor. Jednoduše jste svou otázku upravil a původní jste nechal bez odpovědi, protože přeci \“nemáte policejní zdroje\“. Přesně jako pan Tržil a jeho neznalost situace u našho nejbližího západního souseda.

    lucka

    Podívej se na http://www.poznavat.cz a staň se fanouškem na Facebooku…díky

    m

    Nějak jsem si nevšimnul, že kdo chce jet 160 km/h, že by tak nejel. Vypadá to tak, že limitem rychlosti není teorie předpisů, ale realita děr na silnicích >(:-D)

    lojz

    Jestli já něco ohnul, tak p.Červenka si z mé otázky vytáhl jen co se mu hodí. Zřejmě jste to špatně pochopil Vy. Ale ať máte radost, beru chybu na sebe a otázku pro Vás přeformuluji. Asi se shodneme, že na osobu blízkou se vymlouvá významné procento lidí. Aby unikli připsání bodů, finanční sankci, zadržení řidičáku či trestnímu stíhání. Přiznávám, že neznám statistiku k poslednímu bodu (trestní stíh.), ale k předešlým třem už lze nějaké údaje pro ilustraci dohledat (např. z TV reportáží). Nevadí to někomu?
    O co konkrétně p.Červenkovi jde, když velebí osobu blízkou jako svatý grál a první přikázání řidiče. Ať se tady řekne na rovinu, že pokud řidič není přímo přistižen při činu (přestupku), tak ho vůbec nemá smysl vyšetřovat (neboť jen blbec se nevymluví na osobu blízkou). Tak ať se na to policie rovnou vykašle, neboť mě už nebaví ze svých daní platit zbytečnou práci policistů a úředníků. Doufám že se shodneme alespoň na jedné věci – že ze svých daní chceme platit státní zaměstnance za smysluplnou činnost.

    Honza

    Když se stane bouračka s ublížením na zdraví, tak policie přece jenom důkladněji vyšetřuje, kdo řídil, takže výmluva na osobu blízkou je skoro vyloučena. Něco jiného pak je, jak pracují soudy …

    A k tomu značení – u nás jsou vcelku dobře značené dálnice a snad silnice první třídy. Ale i tam jsou pasti, kdy třeba z Písku vyrazíte podle ukazatelů na Plzeň a pak najednou jedete na Blatnou a Nepomuk a o Plzni na ukazatelích není ani zmínka. Nebo když z Kutné Hory či Čáslavi jedete na Zruč, tak vás ukazatele povedou nejprve na dálkový cíl \“Štipoklasy\“, který jsme v zeměpise tedy nebrali, a když tam dojetete, zjistíte, že je to asi 20 baráků na křižovatce dvou silnic. Dál vás to povede na Zbraslavice a pak se konečně chytíte ukazatelů na Zruč.

    Značení vedlejších silnic je ale úplně tragické. Na směrových ukazatelích vůbec nejsou nějaké dálkové cíle, ani větší města typu Nepomuku a Blatné, která si průměrný občan ze zeměpisu možná zapamatuje, ale vedou do nejbližšího pr…ákova, který abyste hledal na hodně podrobné mapě. Pro místní je to vcelku na nic, protože jezdí po paměti a přespolní to alespoň odradí od toho, aby tam příště jezdili. Praktická využitelnost takového značení je tedy nulová – snad jen když se místní traktorista opije v sousední vesnici hospodě a zapomene, kudy se jede k němu do sousední vesnice.
    Zkuste se takhle v noci a bez mapy po okreskách trefit ze Senohrab do Prahy, z Chrudimi do Vysokého Mýta nebo z Dobřenic u Hradce do Hořic (když je na konci D11 pětikilometrová fronata).

    Souhlasím snad jen s tím, že Vídeň je stejně špatně značená, jako Praha, ale Mnichov nebo Londýn jsou značené nesrovnatelně lépe.

    Honza

    Problém je, když pak na té dálnici potkáte Simiry. A že na třeba na D5 v poslední době docela řáděj…

    Dívejte se na to z té lepší stránky.

    Červenka píše, že němci nemají rychlost omezenu na 45% dálnic. My máme 1165 km dálnic. Z toho analogicky plyne, že bychom mohli mít bez omezení 524 km dálnic. Myslím, že jich máme bez hlídání omezení daleko víc. Sice, jak píšete, každý den někde jinde, ale jsme v zemi Josefa Švejka a Járy Cimrmana, tak ten Kocourkov musíme brát s nadhledem. 😉

    JirkaHK

    Co prosím Vás chcete od slaboduchého Tržila?? O čem by žvanil a na co by ty nehody sváděl, když ne na rychlost? Vše se přirovnává k Německu, ale co ten náš strašnej bordel na komunikacích? A ta \“obrovská \“ hustota dálnic v ČR???

    JirkaHK

    Máte úplnou pravdu, při DN se nikdo z osoby blízké nevylže. Ale o tom to opravdu není. Je to o tom, že Tržil možná vědomě, možná nevědomě LŽE a navíc nic neví!!! Na silnicích je jízda nervózní, protože stále jen sledujete tachometr,a okolí, jestli zase nejsou někde při silnici ti essembáci zalezlí.

    gofry

    \“O co konkrétně p.Červenkovi jde, když velebí osobu blízkou jako svatý grál a první přikázání řidiče.\“

    Právo nevypovedať proti sebe samému (tj. žiadna \“osoba blízka\“) je právo chrániace človeka pred diktatúrou, pred zlovôľou štátu. Štát (český) v súčasnej dobe si zobral na mušku dopravu a chce tam svoju zlovôľu prejavovať – rieši úplné hlúposti ako lekárničky (žiadny vplyv na bezpečnosť, používa sa až po nehode), vesty, minimálne prekročenia rýchlosti, nezasvietené svetlá, pár dní neplatné doklady (ktoré sú iba formalitou, napr. STK), nesprávne parkovanie atď.

    Štát sa vydal na cesty buzerovať a trestať normálnych ľudí, ktorí nikoho neohrozili, nikoho neokradli, nikoho nezabili, nikoho nezranili, nikomu neublížili. Múdri ľudia, ktorí vedeli aké zlo dokáže štát napáchať na slušných ľuďoch prišli (okrem iného) s ideou, že nikto nesmie byť nútený vypovedať vo svoj neprospech. Je to ochrana voči buzerácii štátu, keď štát zabudne, že nám musí slúžiť, nie vládnuť.

    pivko

    Lze jedině souhlasit.

    mjb

    …opravdu se na tobě projevuje servilnost vůči vedení MV. Tento původně provinční dopraváček z Olomouce či Kroměříže – jinak krásná města – si plete realitu s fantazií. Např. na D1 dle tehdejších norem maximální rychlost 120 km/hod. Dnes tato stezka pro traktory a těžká vozidla podstatě v havarijním stavu. Další příklady: Trousil chce mermomocí pokutovat,ale jeho hoši nejsou schopni postihovat ani taková hovádka,která bez zapnutí blinkru vyšší rychlostí kličkují z pruhu do pruhu, prý když není fotka… A další blbost: Když pojedu o 9 km/hod rychleji tak mne změří radar a pořídí foto přední části auta včetně mého vyděšeného ksichtu. Když proletí boreček – blbeček na silném motocyklu, je na foto vidět snad jen barva motorky, oblečení šílence a barva jeho přilby. Takže bez postihu, protože moto nemá RZ na přední části! Další a další pitomosti mne napadají ,ale asi zbytečně protože Trousil trousí své bludy dál a pořád bude propagovat silná policejní aut a motorky – zde se naskýtá otázka zda neoznačené auto s policejním řidičem byť v uniformě má právo nekoho zastavit – nevím zda je to zloděj nebo skutečný policista – zejména v noční době. Navíc bez řádného označení a zapnutého výstražného světelného a zvukového znamení by neměl jet vyšší rychlostí než je v daném místě povolená. Tak my totiž kritizujeme Němce,kteří nás taví tímto brutálním způsobem a nutí české řidiče čurat do kelímku. Typují asi podle datumu či jiných čísel.Proč Trousil takto nebuzeruje Německé řidiče, zejména tzv.VIP ze SRN? A takt by to šlo dál a dál, dokud nepřijde někdo normální, což v českých poměrech je asi zázrak.

    Míra

    Ono to celé je o kompetencích, pokud ten kdo má dohlížet na dodržování zákona, a to doufám je náplní policie, bude mít nějakou páku na to jak bude zákon vypadat, dosáhne toho, že bude mít nejlepší výkony s nejmenší námahou. V praxi by najraději dosáhl toho, aby automatické radary na přehledných úsecích mohli rovnou strhávat peníze z účtů majitelů aut.
    Jak vidíte, princip kdy ten kdo má vykonávat nějakou práci si sám určuje jaká ta práce má být, bez ohledu na výsledek tedy jestli ta práce pak směřuje k cíli pro který byl najat je předem odsouzen k nezdaru. Policie, která má dohlížet aby byl např. naplňován zákon, podle kterého máme bezpečně, ekonomicky a s ohledem k životnímu prostředí jezdit po pozemních komunikacích, pomohla vytvořit nástroj k šikanování řidičů a majitelů vozidel bez ohledu na bezpečnost, ekonomiku a ekologii provozu!
    Stejně zvrácený je také princip kdy ve správním řízení zaměstnanci magistrátů rozhodují o příjmech do magistrátních rozpočtů formou vybraných pokud udělených ve správním řízení! Tady je zase naprosto neobhajitelný princip nestrannosti takového úředníka, kterému je jistě bližší nadřízený honící každou korunu do rozpočtu, než ohled zákona, který má právě zajistit bezpečnost ekonomii a ekologii, při zachování základních lidských a demokratických svobod.
    Ale pokud většina národa bude tupým stádem, které vymění své voličské právo za líbivá slova, pěkné obličeje, mediální tváře, či pár piv, guláš a nebo několik stokorun bude ta rozumnější menšina trpět a nebo se bude muset přesunout tam, kde ještě znají cenu své svobody.

    stabi

    …a řídím.

    Gale

    Dobrý den pane Červenko,
    jelikož jsem poměrně nedávno probíral zřejmě ty samé statistiky, trochu mě překvapuje že jste na toho esenbáka tak hodný 🙂
    Itálie má víc policajtů jen proto, že je v součtu zahrnutá nejen Polizia di stato a Arma dei Carabineri (společně obdoba naší PČR), ale i Guardia di Finanza (celníci) a Polizia Municipale/Comunale/Locale (měšťáci). Nevím sice jak je to přesně v ostatních zmíněných zemích, když se však k našim číslům přičtou ti ostatní darmožrouti, suverénně vedeme.
    Hlavně ale k těm německým 45% zcela bez omezení patří ještě asi 12% sítě, kde je omezení řešeno jen proměnným značením a za poslední rok bylo v provozu méně než polovinu času, tím se ta Tržilova většina docela ruší…

    t.t.

    z toho analogicky plyne pouze to, že jste nedovařený brambor. samozřejmě pokud 45% není nějaká mně neznámá Cimrmanova konstanta pro povolit-nepovolit…Německo dál buduje svou dálniční síť, stejně tak my a lze předpokládat, že toto číslo poroste. alespoň v Německu.

    t.t.

    celkem není, co dodat, supr. otázka je jediná – proč se v dopravě profesionálně angažují Tržilové, nikoliv Červenkové…?

    Mysel

    Souhlasim s panem Cervenkou. Osobne se domnivam, ze pan Trzil je velkou ostudou nasi policie. Novy policejni prezident by ho mel okamzite odvolat, pokud to s rizenim sboru mysli aspon trochu vazne!

    kuba

    v dansku maji pry omezeni rychlosti na 110 nebo na 130, ke zvyseni (podle par zdroju) doslo asi pred 7 lety (napr.
    http://www.uamk.cz/cs/index.php?option=com_turistika&a=k&p=47 )
    pri me posledni navsteve (2009) jsem si vsiml na vetsine useku omezni znackami na 120..

    Integrale

    Zase to překrucujete. Co jste to za chlapa, že se kroutíte jak had a na přímou otázku nedáváte přímou odpověď, ale vymlouváte se a fňukáte jak malá holčička? To neumíte na rovinu říct \“ŽÁDNÉ TAKOVÉ JEDNÁNÍ NEMOHU POPSAT, NEBOŤ JSEM SE S NÍM V ŽIVOTĚ NESETKAL\“?
    Já třeba jsem se s ním za celou svoji praxi a dobré 2 miliony kilometrů za volantem totiž OPRAVDU NESETKAL! Neznám jeden jediný případ, kdy někdo způsobil dopravní nehodu, a přitom se \“výmluvou na osobu blízkou\“ (je to nesmyslné dogma, ale použme jej) nějakým způsobem zprostil odpovědnosti, ať v otázce majetkoprávní nebo trestněprávní. Neznám jediný případ! Naopak znám pár případů, kdy se pachatel \“vykroutil\“ korupčním jednáním nebo v občanskoprávní rovině velmi dobrým pojištěním! Nikdy ale žádnou \“osobou blízkou\“!!!
    VY JSTE BYL NAROVINU POŽÁDÁN, ABYSTE TAKOVÝ PŘÍPAD UVEDL. NEUČINIL JSTE TAK. PROČ?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist