cervenka-o-nemoralnosti-parkovacich-zon.jpg

Červenka: O nemorálnosti parkovacích zón

dopravní předpisy v čr

Jak by se nám žilo ve světě, v němž by modré čáry zdobily obrubníky každé ulice v každém městě?

Diskuze

37 komentářů

    Noclaf

    …jako obvykle 🙂

    Modre zony chapu jako volbu jednoho zla z dvou moznych. Zeptejte se obyvatel modrych zon, jestli budou radsi resit kazdy den ze nemaji kde zaparkovat, nebo jednou za ctvrt roku ze jim nema kde zastavit remeslnik.
    Modra zona neni univerzalni dobro, ale zaroven to neni ani zadny modry mor. Ve chvili kdy chce v jednom prostoru zastavit vic aut nez je ten dany prostor ( ulice ), tak vzdy dojde k omezeni nejake skupiny lidi. Je jen a jen na spolecenske dohode, ktera skupina to bude, resp. ktera bude preferovana.

    Jinak plne souhlasim s tim, ze modre zony by mely byt v nejakem pomeru \“namixovany\“ s misty pro kratkodobe placene zastaveni.

    Vyslovenym logickym lapsem je pak uvaha \“zklidnovani center a zony -> tlaceni do hypermarketu\“. Chramy konzumu a vikendove rodinne vylety do nich tu byly mnohem driv nez prvni modre zony.

    Posledni vec – Ustava nam dava pravo svobodneho pohybu, ne svobodneho pohybu a stani autem uplne vsude – nekteri na to myslim zapominaji.

    AAA

    jo, ono je asi jasne jak odpovi – ale kdyz na toho remeslnika dojde, tak pak vsichni modrozonari nadavaj jak spacci…

    CD

    To, že někdo vlastní automobil a zároveň je někde rezidentem (vlastní byt či je nájemcem sociálního bydlení), mu nezakládá žádné právo na zábor osmi metrů čtverečných veřejného prostranství. Parkování \“zdarma\“ na ulici by tak bylo privilegiem toho, kdo vlastní automobil (nikoli toho, kdo automobilem jezdí a platí tak daně). Proč se nemá cítit diskrimonván opěšalec, který si u chodníku, na trávníku či na kraji silnice nemůže \“zdarma\“ postavit stan, prodejní stánek, nebo jen tak položit postel?

    Dostatečným řešením nemobilní mobility by měli být zóny oranžové a zelené (tedy možnost neplaceného krátkodobého nebo placeného dlouhodobého či krátkodobého stání). Užívat dlouhodobě veřejného prostoru k umístění vlastního majetku je nemorální. Kdo vlastní automobil, měl by vlastnit i pozemek potřebný k jeho uložení a na ulici parkovat pouze po nezbytně dlouhou dobu.

    Lancer

    Jenze pravo stat na modre maji jen rezidenti s trvalym bydlistem. Coz v pronajmu malokdy dostanete. Bydlim v byte na praze 2, ktery ale nevlastnim a nemam v nem ani trvale bydliste, protoze mi to majitel nechce schvalit. Kdyz zaparkuju pred bytem, ve kterem bydlim, tak dostanu pokutu. Myslite, ze je to tak spravne? A v podobne situaci jsou tisice lidi v centru. V podstate jsem byl donucen se zbavit auta.
    S panem Cervenkou zcela souhlasim, modre zony jsou mor a nesmysl, diky kteremu ma vyhodu urcita skupina lidi oproti jine (coz je mimochdoem definice diskriminace)

    Noclaf

    Ja uprimne mel tu cest mit pribuznou v centru v dobe, kdy tam zadne zony nebyly – remeslnik tam stejne nezaparkoval – sice \“smel\“, ale nebylo tam volne misto…

    Noclaf

    So what? Tak bydlete jinde.
    BTW – vy jste se do bytu prestehoval pred zonami, nebo az po jejich zrizeni?
    Nebo si zaplatte misto v garazich / pronajmete si garaz. Co vas vede k pocitu ze existuje neco jako \“pravo zastavit pred bytem\“?

    laudy

    naprosto souhlasím, jsem na tom uplně stejně, jen bydlím na Praze 3

    Noclaf

    Jenom dodatek k trvalemu bydlisti atp.

    Chapu ze to je obstrukce pro ty kteri bydli v najmu a neni jim dovoleno si v miste zridit TB. Na druhou stranu si vemte standardni ceskou vychcanost – kdyby stacila najemni smlouva tak se vsadim, ze by se vyrojili vychytrali podnikavci a zacali \“pronajimat\“ desitkam lidi za par stovek nejaky kumbal – jen aby dotycnym vznikl narok na prideleni karty.

    Holt jsme mistri v obchazeni cehokoliv, takze se pravidla casto nastavuji na odpovidajicim zpusobem tvrdou uroven.

    DR

    No. V Praze ty modrý zóny skutečně pomohly… Dřív jsem hledal místo řekněme půl hodiny a teď ho hledám také půl hodiny, ne-li déle, ale s tím rozdílem, že mám kartičku, za kterou ještě musím pravidelně platit… Jak prosté 🙂

    Márty

    Takhle jednoduše to zase nefunguje draku…
    (Na obhajování direktivních chujovin argumenty o české vychcanosti začínám býti poněkud vysazen. Tyto argumenty povětšinou vypovídají o jejich původci to, že on sám se považuje za \“slušného obyčejného občana\“, ale když se mu to hodí, \“vochcává\“ co je poruce.\“)

    dick

    Ano, tohle jsem vyřešil tak, že jsem bydlení v praze prodal, přestěhoval se daleko na venkov a mám klid.

    AAA

    Ale ty sam tim \“pravem\“ zjevne nepohrdas, ze…

    AAA

    Mimochodem prihlasit si TB do takoveho kumbalu (jedina podminka je aby to byl bytovy prostor) pronajateho jen za timhle ucelem, bude daleko mensi problem nez si prihlasit TB do realneho pronajateho bytu.

    A k te spolecenske \“dohode\“ – on se nekdo tech ostatnich skupin ptal?
    A k tomu \“lapsu\“ – jiste ze chramy konzumu tu byly driv, ovsem modre zony jsou casto posledni hrebicek do rakve tem, co ji jeste vzdorovali (at uz prodavajici ci kupujici).

    punmpičkář

    Modré zony mně fakt štvou. Do nebe volající je to v holešovicích večer, opravdu směšné. Navštívit někoho po Praze, nechat u něj auto je nereálné, řeším to tím, že parkuji ve čtvrti kde zony nejsou a zbytek dojdu pěšo, když to jde. Fakt supr je navšteva na žižkově u rodiny přítelkyně, kde koukám z okna zda bdělí strážník nedá vydělat odtahovce, je to pro mně akorát další buzerace navíc. Kamarádce odtáhly auto, protože zapomněla, že když navštíví svoje rodiče s autem, který je psaný na přítele tak je tam zcela ilegálně:)))

    honza

    modrý zóny sou především kšeft. V praze jsou na mnoha místech určitý časy prázdný ulice s modrýma zónama, a nacpaný placený parkoviště. Do toho měštáci vlastně nedělaj nic, než dávaj boty, lístky, volaj odtah. takže vyvaří město, provozovatelé odtahovky, parkovacích automatů, a vydělá i socka, protože se autem někam prostě nedá. Podle mě je to hlavně kšeft, radní pečou na to, jak se komu parkuje a jak se komu žije. měli by to zrušit, je to ostuda. já s mnoha názory redaktorů autowebu nesouhlasím, ale tady má autor pravdu.

    honza

    modrý zóny sou především kšeft. V praze jsou na mnoha místech určitý časy prázdný ulice s modrýma zónama, a nacpaný placený parkoviště. Do toho měštáci vlastně nedělaj nic, než dávaj boty, lístky, volaj odtah. takže vyvaří město, provozovatelé odtahovky, parkovacích automatů, a vydělá i socka, protože se autem někam prostě nedá. Podle mě je to hlavně kšeft, radní pečou na to, jak se komu parkuje a jak se komu žije. měli by to zrušit, je to ostuda. já s mnoha názory redaktorů autowebu nesouhlasím, ale tady má autor pravdu.

    honza

    modrý zóny sou především kšeft. V praze jsou na mnoha místech určitý časy prázdný ulice s modrýma zónama, a nacpaný placený parkoviště. Do toho měštáci vlastně nedělaj nic, než dávaj boty, lístky, volaj odtah. takže vyvaří město, provozovatelé odtahovky, parkovacích automatů, a vydělá i socka, protože se autem někam prostě nedá. Podle mě je to hlavně kšeft, radní pečou na to, jak se komu parkuje a jak se komu žije. měli by to zrušit, je to ostuda. já s mnoha názory redaktorů autowebu nesouhlasím, ale tady má autor pravdu.

    S

    Pro vaši informaci, zřídit si trvalý pobyt je již nějakou dobu naprosto triviální. Stačí zajít s nájemní smlouvou na příslušnou městskou část.

    Je to výsledkem toho, že už nějakou dobu je v platnosti úprava, kdy majitel bytu může nájemníka, po vypršení platnosti nájemní smlouvy, sám z trvalého pobytu odhlásit.

    Díky bohu za to.

    Kuba

    Asi tak,no..skvara,prachy,mergle…mili ovcane,vylizte si pr.el…:)

    Noclaf

    Ale TB muze mit clovek jenom na jednom miste. Najem by mohl mit leckde najednou.
    Navic s TB casto souvisi drobnosti jako hypoteka, vymena dokladu atp., takze je to uredne vyrazne komplikovanejsi metoda.

    E? Tak kdyz budu mit hypoteku tak zrejme nebudu mit potrebu bydlet nekde v podnajmu a resit parkovaci kartu, ne? Ano, vymena dokladu je treba, ale to zas neni takova hruza… za moznost parkovani temer zdarma se to vyplati…

    AAA

    Nemuze, muze jen dat navrh na zruseni TB. Coz urady nemaji prilis rady, protoze takto odhlaseny najemnik jim casto konci s trvalym pobytem na urade.
    Avsak exekutorovi to muze byt uplne jedno, ze tam uz byvaly najemnik trvaly pobyt nema…

    Matt

    Právo na to máš z prostého důvodu – pronajímáš si ten kus silnice tím, že platíš poměrně vysokou spotřební daň za pohonné hmoty, i tím, že obecně platíš daně spotřební a z příjmu – za tyhle peníze, kterých není málo a které by stát neměl brát jako výpalné, ale jako prostředky k živení země a zvyšování, komfortu obyvatel, si přeci můžeš zabrat těch pár metrů. Lidi, jako jsem byl já, kteří na Praze 2 vyrostli, pak zavedli modré zóny a najednou nebylo kde parkovat, považují tohle řešení minimálně za polovičaté (ne-li úplně debilní) – málokdo ví, že na konci devadesátých let spolu s nástupem prvních modrých zón v Holešovicích se jejich zastánci dušovali, že, spolu s v podstatě plošným zavedením v centru, vznikne hromada podzemních garáží, které by kompenzovaly nově namodro natřená parkoviště pro rezidenty. Od začátku říkám, že když už zóny, tak míň a platnost rezidentské kartičky pro CELOU Prahu, ne že když bydlím na dvojce, kde si můžu parkovat do aleluja, tak už ale nemůžu autem do Práce na Prahu 3.

    Gale

    Zvláštní že např. v Letňanech fungují parkovací karty v mnohem příčetnějším režimu. Karta se vydává jedna na jednu nájemní smlouvu, je bezplatná a přenosná. O žádném projevu oné \“standartní české vychcanosti\“ tam nevím. Výhodou budiž mimo jiné také to, že na jejich administraci není potřeba šest úředníků osm hodin denně jako na žižkovské radnici…

    Gale (žižkovák)

    Jsem vybavený rezidentskou kartou, přesto mi modrý mor připadá jako velmi výstižný název. Na Praze 3 zóny nepomohly vůbec ničemu (ani neměly čemu), jen mnoha lidem a firmám zkomplikovaly život. Řemeslník se dá vyřešit jednorázovou stírací kartou, spousta jiných situací však řešení nemá (nebo by aspoň podle legislativy mít něměla); zaparkovat doma přes noc krátkodobě přidělené služební auto, mít klidně dlouhodobě půjčené jiné auto z rodiny nebo od známého, mít aut víc a potřebu nepravidelně parkovat v zóně pokaždé jiným… ve všech případech má ten privilegovaný rezident smůlu. Bonusem pak je neexistence modrých zón u míst jako jsou polikliniky, pošty, úřad městské části atd., takže i rezident musí znova platit krátkodobé stání.
    Jedinou výhodou je značný vohnoutismus se kterým byly \“zóny\“ realizovány a fakt, že se ve skutečnosti nejedná o žádnou zónu ale jednotlivě značená vyhrazená parkoviště, která s použitím ustanovení příslušné legislativy často nejsou tak modrá jak se podle čar zdají 😉 Nevýhodou pak je to, že i z těch pár míst kde lze parkovat volně MP klidně odtáhne, auto je pak nutné vyplatit a vést poměrně zdlouhavou a pro mentálně zdravé jedince velmi náročnou komunikaci s vrchním městským ozbrojeným opičákem která končí vrácením částky za odtah průměrně až tak po půl roce.
    Ještě několik holých faktů – autorem pražské zmršenosti je bývalý radní JUDr. Blažek (průkazkou ODS, duchem komunista), vzpomeňte si na to až zas xindl zkusí někam kandidovat.
    Parkovat na vyhrazených parkovištích bez karty nemohou ani vozidla IZS, natož vozy MP a odtahovky SS (a jejich řidiči to dobře vědí).

    AAA

    jo tak problem ze se nejedna o zadnou zonu uz na Praze 7 vyresili – cela MC je oznacena jako Zona zakaz stani… to kdyby nahodou nekdo nejakou skulinku nasel…

    Petr

    S nazory blogeru pisicich na autoweb velmi casto nesouhlasim, ale ted to ten pripad rozhodne neni. Sam prazak nejsem, ale jen predstava, ze bych nedej Boze musel bydlet v zazonovane oblasti, je velmi neprijemna.
    V lete jsme si udelali s pritelkyni vikendovy vylet do Prahy. Bydleni rezervovala pritelkyne, ktera netusila, ze neco takoveho jako modre zony vubec existuje. Hotel vlastni parkoviste nemel. Po zkoumani mapy a googleni jak to teda s temi zonami je, jsem zjistil, ze \“jen\“ asi 500m od hotelu je kousek zony oranzove. Kdyz jsme se pak, po zaparkovani na posledni volne \“oranzove misto\“, tahli do hotelu s vecma pres temer uplne prazdne \“modre\“ ulice, tak jsem se utvrdil v tom, ze zadny hotel v modre zone uz nikdy nenavstivim.

    Lancer

    Co me vede k pocitu ze existuje neco jako \“pravo zastavit pred bytem\“? No prece modre zony! Ktere toto pravo zajistuji jen pro nekoho.
    Kdyby se zrusili, vsichni bychom meli \“pravo\“ stejne. Takhle jsem v nevyhode a to presto, ze dani platim stejne, jako ostatni ridici.

    Mysel

    \“Zeptejte se obyvatel modrych zon, jestli budou radsi resit kazdy den ze nemaji kde zaparkovat, nebo jednou za ctvrt roku ze jim nema kde zastavit remeslnik.\“

    Tohle je lez! nefungu je to. V praxi nemam v miste postizenem modrou zonou stale kde zaparkovat a k tomu pribyl jeste \“problem se remeslnikem\“, znamymi, pribuznymi atd.

    Jak kde

    V samém centru Prahy – v památkové rezervaci – proč ne?
    Ale Praha 7? Praha 2?

    Zapomínáš na fakt

    že majitel je slušným zdrojem peněz pro státní pokladnu. Tudíž si to zaplatí v DANÍCH. Narozdíl od majitele zmíněného stanu.

    Zapomínáš na fakt

    že majitel je slušným zdrojem peněz pro státní pokladnu. Tudíž si to zaplatí v DANÍCH. Narozdíl od majitele zmíněného stanu.

    oh

    Teď v modrých zónách místo přes den (kdy řemeslníci obvykle jezdí) je. Ale nesmí tam zaparkovat. Považujete to za zlepšení nevyhovujícího stavu?

    abc

    Modré zóny beru jako jedno ze špatných řešení špatné situace (počet aut versus prostor pro ně), která řešení dobrá asi nemá. Dala by se najít taková, která by byla spravedlivější (mýto, poplatek pro každý vjezd do města), neboť pro každého, a možná na ně časem i dojde.
    I při jiném řešení, stejně jako neřešení (bývalý stav) budou vždy nespokojení. V našem volebním systému je ale logické, že občané oficiálně někam patřící, a tedy tím tamější voliči, budou v onom místě \“důležitější\“ než ostatní. To jsou prostě nedokonalosti zastupitelské demokracie.
    Představte si, že třeba Tyroláci mohou lyžovat (přesněji používat tamější horská dopravní zařízení) coby domácí za úplně jiné peníze než všichni ostatní. Že se to v EU nesmí? Vyprávějte jim to.
    Nežijeme prostě v ideálním světě samých dokonalých řešení.

    beduin

    Souhlasím s autorem, zřizování modrých zón, zejména v památkové oblasti města Berouna mi připadá jako špatný sen. Když už moré zóny ( i když jsem zásadně proti jejich zřizování), stálo by za zamyšlení alespoň v památkové zóně zřídit takzvané smíšené zóny. V některých městech, kde v minulosti modré zóny zřídili s velkou slávou o
    této koncepci uvažují, jinde ji již testují.
    Systém je velice jednoduchá, neboť přes noc zde parkují rezidenti a přes den za úplatu kdokoli. Předejde se tak na jedné straně prázdným parkovacín nístům v modré zóně a na stranu druhou se vyjde vstříc těm ostatním, kteří nemohou najít u obchodu volné parkovací místo na jednu hodinu a nechtějí kupříkladu těžký nákup vláčet na parkoviště k nádraží. A ještě jedna připomínka k modrým zónám. Mám několik známých, kteří bydlí v Praze, kde jsou modré zóny již několik let zavedeny. Postupně bylo vydáno tolik parkovacích karet, že velice často nemají stejně kde zaparkovat.

    mn

    Souhlasím … taky jsem z Prahy a teď tu mají na JM dělat všude tenhle modrý mor. A důvod je údajně ten, že zde parkují lidé, kteří nejsou z Prahy a rezidenti nemají kde parkovat. Náš problém, ale nejsou mimopražští, kteří by tu obsadili místa, protože přes den není takový problém zaparkovat.

    Problém nastává večer, když už mimopražští jsou dávno doma, ale to nikoho nezajímá.

    Radnice údajně mluví s lidmi a družstvy a údajně všichni jsou pro. S kým mluvím já, je proti, na družstvu ani u mích rodičů, kamarádů, ani u mě nebyl nikdo z představenstva osloven ohledně modrých zón.
    V čem to asi bude??? .. peníze, úplatky a to udělat z lidí dojnou krávu, ale to že jim znepříjemní život je nezajímá.

    Jedinej, kdo se bude pakovat bude radnice, pak odtahovky a policie (ti dostávají od odtahovek provize, za to, že volají právě jim). Policie místo toho aby hlídala bezpečnost, bude chodit od auta k autu a  odtahovky si budou mnout ruce. Nikdo za mnou nebude chtít jezdit (příbuzný, kamarádi, dělnící, klienti) stejně jako tomu je na Praze 3 u kamaráda.

    Je to hnus. Modré zóny mají opodstatnění někde v hystorických centrech města (tam to ještě chápu), ale na Jižňáku, na sídlišti?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist