Červenka: Jsou hybridní auta podvodem na zákazníky?
hybrid
Málokterý produkt automobilového průmyslu se setkává s takovým nepochopením jako auta s hybridním pohonem.
Jak funguje bezdušová pneumatika? Video odhaluje neviditelnou práci na silnici
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
hybrid
Málokterý produkt automobilového průmyslu se setkává s takovým nepochopením jako auta s hybridním pohonem.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Článek je sice napsán kapánek složitěji a kostrbatěji, než co budou někteří ochotni akceptovat, ale to je jejich chyba. Mě se myšlenky a argumenty líbí a blog velmi kvituji 🙂
Jen bych rád podotknul, že vidím i jednu další obrovskou výhodu hybridů. A nejde v ní vůbec o zachraňování planety a vyhovění eurošimlovi. Je to komfort používání, jenž hybrid svému majiteli nabídne. Vždyť proto si lidé kupují Lexusy. Ne kvůli spotřebě, ale kvůli bezhlučnému pohybu malými rychlostmi a skutečně noblesním vybraným \“manýrům\“ celé pohonné soustavy. V klidu a míru na palubě při řízení se hybridům diesel nejspíš nikdy nemá šanci vyrovnat, a i samostatný benzínový agregát dostává v některých disciplínách od elektrobenzínu \“za uši\“.
vážený pane červenko, pište věci, které se dají číst. problematika hybridů mě zajímá, ale váš článek se nedá číst. nemyslím tím, že byste psal špatně, nebo neměl správný názor. píšete hezky a s názorem v podstatě souhlasím. ale už by vám někdo měl říct, že nejste nic jiného než grafoman. pokud nezvládnete problematiku vysvětlit na cca dvaceti řádcích, nepokoušejte se o to radši vůbec. ale jinak zdar práci.
Není problémem autora, že Vaše mentální kapacita nedokáže vstřebat článek delší než 20 řádků. Problém je vysvětlen komplexně, základy ekonomie snad nejsou pro alespoň sš vzdělaného člověka překážkou. Napište mi stejný článek na 20 řádků a pak možná můžete kritizovat..
Je smutné, že dnes většinová veřejnost, odkojená rychlozprávami, zkrácenými TV šoty, délkově omezenými SMS a Tweety, odmítá z lenosti věnovat pozornost čemukoli, co neskončí za půl minuty.
Některé problémy jsou ovšem složitější, k jejich pořádnému vysvětlení je třeba znát (případně nastínit) pozadí a okolnosti… a to se pak do dvaceti řádků opravdu nacpat nedá.
Na dvaceti řádcích jsem problém hybridů vysvětloval při mnoha různých příležitostech. Tento článek vznikl z pocitu, že by nebylo od věci pojednat tohle téma trošku komplexněji pro čtenáře, které zajímají hlubší souvislosti. Nekladl si za cíl být populární, jednoduchý nebo atraktivní pro nejširší skupinu čtenářů. Tolik na vysvětlenou.
Automobilky – dobré
Úředník – špatný
Hybrid – něco mezi
No vida, a ještě mi sedmnáct řádků zbylo:-)
děkuju za urážky, nic jiného jsem ani nečekal. věřte, že moje mentální kapacita stačí i na to, abych přečetl vrcholná díla ekonomie či politologie v originále. tolik na vysvětlenou. jenom jsem přesvědčen, že pan červenka je dobrý psavec a jeho článkům škodí neúměrná délka. kdyby dokázal text trochu zredukovat, což určitě jde, přečetlo by si jeho zajímavé texty mnohem víc lidí. jinak zdravím maločechy.
Pokud je pravda, že veškerá automobilová doprava se podílí na znečištění ovzduší 5%, pak jsem zvědav, o kolik to poklesne, až budou všechna auta hybridy. Je otázkou, zda k dosažení tohoto stavu stačí přírodní zdroje surovin. A jestli je zvládneme recyklovat. Nicméně, ani auto na baterky nezmění dopravní situaci v městech, kde chybí vyřešení a oddělení dopravní obslužnosti od samotného prostého průjezdu. Takže z toho pohledu by mi přišlo smysluplnější dávat peníze do komunikací a řešit jejich logistiku tak, abych se z jednoho konce města dostal na druhý volnou jízdou za 6 litrů na sto a netrávil čas poskakováním v zácpě za 12 litrů na sto. Emisně by to vyšlo jak hybrid v zácpě (taky musí svítit a topit/klimatizovat), ale časově to je nesrovnatelné. Pro ty chytré, co mi teď doporučí MHD bych podotknul, že já jet musím, protože dodávku na zádech v pytli neunesu a do metra mi ji nevezmou. Jinak proti článku ani hybridům nic nemám, ale pochybuji, že se tahle technologie chytne v širším měřítku. Kdy to bude na lodích nebo letadlech?
Já s váma naprosto souhlasím. Článek jsem s vypětím sil přečetl celý a musím konstatovat, že pro mě jako technika má téměř nulový přínos na to, jak je dlouhý. Je v něm zamotáno vše od politiky přes legislativy, světový dopad, atd. až po neohrabané vysvětlení metodik měření. Snad vše, co by podle autora mohlo mít kdy co společného s vývojem a prodejem hybridů. Nepřehledné, neodborné, nudné, dlouhé!
myslím, že smysl článku už vysvětlil pan Červenka vyše.
Mě osobně délka článku rozhodně nevadila, rád sem si přečetl vše takhle pohromadě.
Na lodích a letadlech to nebude nikdy – na lodích kvůli prostoru, v letadlech kvůli váze. Auto snese všechno (skoro).
Ježdění s hybridem mi připadalo vcelku zábavné až do doby, než se mi do zavazadelníku nepovedlo nacpat jeden velký a jeden střední kufr, které jsem předtím bez problému odvezl v kupé (myslím sportovním autě, ne ve vlaku).
\“Pro mě jako technika má téměř nulový přínos\“. Jestli to nebude tím, že článek se technikou zjevně zcela záměrně vůbec nezabývá? Dokonce už v úvodu zmiňuje, že o hybridech bude autoweb brzy psát něco většího. Tímhle blogem se podle mě pokusil vysvětlit motivaci výrobců aut k výrobě hybridů, a to opravdu bez politiky a legislativy nejde. Naopak technika hybridů je z tohoto pohledu skoro podružná.
veškerá silniční doprava se na celkových emisích CO2 na světě podílí pouhými 0,35%.
Když si vezmeme celkové množství CO2 vypuštěného do ovzduší na celém světě, 95% pochází z přírodních zdrojů, tj. dýchání živočichů a podobné procesy, a 5% pochází z lidské činnosti, tedy i z emisí na silnicích. Z této části právě na emise silniční dopravy připadá 7%, což ve výsledku dává právě 0,35% z celkové produkce CO2 na světě.
Další důležitou věcí je, že bez CO2 není života – rostliny jej fotosyntézou přeměňují na kyslík, který pak živočichové dýchají.
…co jsem od p. Červenky kdy četl, a to ho sleduji už od dob Autocaru. Nevím ale, jestli je odvaha nebo bláznovství publikovat takovou úvahu, navíc formou eseje, na autařském serveru. Myšlenkový aparát, se kterým autor pracuje, musí být člověku neobeznámenému s ideovými základy liberalismu nesrozumitelný. Za sebe jsem rád, že někoho napadlo podívat se na hybridy i z tohoto úhlu.
1. Většina zastánců hybridních aut argumentuje právě emisemi CO2 a nic jiného z obsahu spalin je nezajímá.
(viz.: autosalon Prima TV)
2. Hybridy jako je Porsche Cayene jsou možná onou legislativní kličkou jak popisuje pan Červenka, ale \“dostupné\“ hybridy tipu Toyota Prius, Honda CRZ…To je trochu jiná kategorie ne? (Dal bych přednost autu s vodotryskem na palubce před Priusem)
3. Proč porovnáváte hybridní benzín s turbodieslem? Co třeba benzín předělaný na plyn?
hybrydní honda insight první generace skutečně umí jezdit za 3 litry což v normálním autě neuděláte i když se opravdu snažíte …
Článků o hybridech je mnoho. Opět záleží na svobodné vůli, který si vyberu a zda ho přečtu celý. Článek pana Červenky je neotřelý, zajímavý a dobře se čte. Rád se dozvím nové věci a poznám nové názory, ale také mě baví sledovat formu, jakou je to napsáno. Klidně bych si od pana Červenky toho přečetl o hybridech více. František