autoweb.cz > koupě ojetého auta > Čechy (a Slováky) lákají ojeté škodovky
Čechy (a Slováky) lákají ojeté škodovky
Vzhledem k patriotismu, který je v rámci automobilového trhu u nás evidentní, je nejoblíbenější značkou na poli ojetin Škoda. Vyplývá to ze statistik AAA Auto. A loajalitu k mladoboleslavské značce koneckonců vyjádřily i výsledky naší ankety Internetové auto roku. Nicméně zpět k ojetinám…
Každá čtvrtá prodaná ojetina v České republice nese na přídi značku Škoda a podle záznamů zmiňovaného autobazaru mezi zákazníky autobazarů neustále přetrvává vysoký zájem o vozy české automobilky. Z údajů vyplývá, že za první dva kvartály letošního roku pocházelo od mladoboleslavského výrobce více než 26 % ze všech jimi prodaných automobilů. Nejžádanějším automobilem se v tomto období stal model Fabia, který si vybral každý desátý zákazník.
Jak si pomyslný koláč rozdělily mezi sebe jednotlivé modely? Nejžádanější ojetinou byla Škoda Fabia s 12 % podílem na českém trhu a 11 % podílem na slovenském trhu, podíváme-li se k našim nejbližším sousedům.
Na druhém místě se umístila větší Octavia s 11 % podílem, respektive 9 % podílem na Slovensku. Třetí místo obsadil Ford Focus, jehož si vybrala 3 % zákazníků v obou zemích, čtvrtý je Volkswagen Passat.
DOPORUČUJEME: Velký test Škoda Octavia 2.0 TDI (2013)
Podobná je situace ještě dále na východ, například na ruském trhu patří Škoda také mezi vyhledávané značky, i když tady hraje absolutní prim právě zmiňovaný Ford Focus. Za ním se pak umístila Škoda Octavia.
Autoweb.cz, zdroj AAA Auto