cechum-vadi-dovazene-ojetiny.jpg

Čechům vadí dovážené ojetiny

Zajímavosti o autech

Podle nového výzkumu považují dvě třetiny z nás neomezený dovoz za nesprávný.

Diskuze

14 komentářů

    Bender

    Myslím, že ty dvě "ojetiny" z obrázku bych si nechal líbit:-)

    antoda

    A to já bych ten rozbitej žlutej megan coupe ani nemusel… 😀

    Lukas

    Podle mě je tohle problém docela elkej. Nevěřím tomu, že se k nám dováží léta hýčkaná auta původních majitelů. Podle mě jsou to z většiny nabouraná auta, kradená anebo třeba vyplavená a zničená povodněmi (a těch je podle mě dost)

    Trochu mi přijde, že dnes se do ojetin hodně investuje. Je to každého věc. když jsem si před dvěma lety, když mi bylo 20, mohl koupit (ano, rodiče, nevydělal jsem si) auto, měl jsem k dispozici zza 300 – 330 000, světe div se, nerozhodnul jsem se pro silnýho ojetýho bavoráka nebo třeba nějakou straší silnou vectru. Rozhodnutí padlo na malý slabý Polo 1,2. Ale nový, vím, že mu není bouraný a že mu můžu věřit.

    Bohužel, kdekdo dá přednost co nejsilnějším parametrům, na úkor svý bezpečnosti.

    Honza U.

    proto by mela zacit fungovat nejaka kontrola dovazenych aut…. v jistem nejmenovanem aaaaa bazaru vsude rvou jak je to nebourany a po prvnim vlastnikovi.. a pak se podivate na "haubnu" ze na levo je ve slicovani dira ze by tam prosel brontosaurus a na pravo by nepropadl ani spendlik… ja jsem pro dovoz ojetych aut lepsi potkat starou astru než facko… (ale taky zalezi na technickem stavu vozidla!)některe vraky se skutecne dovazet nemusi… takže jsem pro nejakou kontrolu technickeho stavu aut (neco lepsiho než ceske STK co funguji za par kapriku a jablicek:) )

    Luksa

    To je jasný. Ojetý neznamená špatný. Jsoulidi, který se o auto staraj, skutečně ho nenabouraj. Pak proč to auto neprodat dál? Například auto po mně, aby člověk pohledal. 🙂 (neměl bych se rouhat)

    Ale aby byl naprosto otevřenej trh, všechno co se kde po Evropě rozseká, aby se vozilo do čech, to je hrozný. Slovo hřibotv v článku bylo výstižný.

    Míra

    Ono pokud by lidi byli alespoň trochu soudní a nedali na bombastickou reklamu typu "..zaručený technický stav…" a potom ve smlouvě podepisují "technický stav špatný – nutno zkontrolovat a případně opravit" nikdo by vraky nevozil a neprodával, nebo by se spíše prodávaly kvalitní ojetiny.

    Kocmeister

    Tedy musím říci, že za 300k bych si zcela určitě koupil raději např. ojeté BMW 528i z roku 1997 v naprosto "vymazleném" stavu (a to bych ještě musel hodně hledat, abych našel takto drahé) než Polo z roku 2007. Co se týče bezpečnosti, tak je to jako nebe a dudy a v ostatních parametrech pochopitelně také (samozřejmě mimo spotřeby :-D). Ale jak se říká, je to každého boj…

    Lukas

    Já jsem tím bezpečím mělna mysli hlavně to, že vím, co autu je a co ne. Ojetýmu autu věřit nemůžu, protože předtím nevím, co se s ním dělo. Pokud by BMW bylo naprosto v pořádku, bylo by určitě bezpečnější než moje chudinka Polo, ale pokud by bylo bourané,… Nikdy nevíte.

    Kocmeister

    Jistě, já Váš názor respektuji. Samozřejmě u ojetého auta obtížně poznáte jestli je načatý motor, protože bývalý majitel např. točil motor za studena a tudíž moc nezbývá k prasknutí hlavy válců. Z tohohle úhlu je nové auto samozřejmě sázka na jistotu.

    Ondra

    Já to vidim všechno v technické kontrole…v pořádné technické kontrole(kapřící)!!! Nemůže se od všech lidí chtít, aby si dokázali auto prohlídnout pořádně sami a dokázali říct tohle je vrak a tohle je krásná opečovávaná ojetina.

    Ale nejlepší je POLO 1.2 HTP. Ve 22 letech si koupil tohle…to je slušnej provar. Viděl bych to na nějakýho bankovního úředníčka…prostě jakej pán takový auto. Jinak souhlasim s neregulovaným dovozem a jenom si přeju větší rozum při nákupu a třeba i víc peněz…protože hlavně kvůli nim tahle anketa je..:-)

    Michal

    Tak to jsi trochu vedle. Bankovní "úředníček" asi nebude jezdit v Polu 1,2, ale v BMW pětkové nebo sedmičkové řady. Ten, kdo je pro dovoz bez limitu je naprostý šílenec. Nejen, že ohrožuje sebe (což je u lidí na kterých mi nezáleží jejich problém), ale i ostatní. Netvrdím, že dovezená auta jsou apriori špatná, ale můj názor je ten, že k nám se dovážejí spíše ta, jejichž technický stav je více špatný než dobrý.

    Honza U.

    co clovek chce to si koupi…. jen blb si koupi auto o jehoz tech. stavu nic netusi… jety auta je lepsi pred koupi natahnout do servisu.. a pokud si myslis ze 12 let stara auta jsou absolutne mimo tak udelej 2007 – 12 z toho roku otevri auto katalog a zamysli se 🙂

    vitek

    Rict, ze nevite, co autu je, je strasne snadny. Mam na mysli, ze je to snadna vymluva a dobry argument pro demagogy a lobysty, podporujici dealery novych znacek. Kdyz se nad tim poradne zamyslite, tak zjistite, ze:

    a) nemuzete poradne vedet, co je vasem novemu milackovi jiz zhruba po dvou letech provozu. A to proto, ze to nepoznate, dokud se ona zavada neprojevi jiz jako zavada. Byla zde zminka o napraskle hlave valcu. Prestoze si myslite, ze jezdite opatrne atd atd, dovnitr nevidite. Je to stroj a kazdy stroj se nekdy rozbije.

    b) to, ze Vy sam nedokazete zhodnoti stav kupovaneho auta, neni duvodem k zakazu prodeje ojetych aut. Proste pokud tomu nerozumite, prizvete si odbornika ktery ano.

    c) Evropska unie z nas hrbitov nedela. Pokud uz pristoupime na myslenku, ze se sem dovazi stara auta, je to jen-a-jen proto, ze tu je po nich shanka. Stare zname "poptavka si vytvori nabidku" plati i zde.

    d) tim, ze je nekdo proti dovozu ojetin, nemusi utlacovat prava jinych, kteri maji opacny nazor a ojete auto koupit chteji.

    Ja sam mam auto z dovozu a vybral jsem si tak proto, ze za stejne penize bych si koupil auto sice o 3 roky mladsi se zarukou, ale bez vybavy s pridusenym motorem, napr. 1.2 HTP. Mmchdm. vasi volbu vubec nechapu. Skoro bych rek, ze autum moc nerozumite.

    rossi

    souhlasím plně s vaším názorem, a to přesto, že mám vysokou školu (dle článku jsou VŠ pro regulaci). V minulosti jsem koupil, a nejen já, auto tzv. posvařované z několika. To bylo ještě za doby, kdy platily limity na dovoz. Tyto případy jsou známy zejména ve spojení s nejmenovaným velkým bazarem. Před uvolněním trhu byla(a stále jsou) osmiletá auta v super stavu i za hranicemi drahá a právě proto se vozily polovraky, které se pak více či méně úspěšně dávaly dohromady, "udělala" se na ně STK, a prodaly se více či méně spokojenému majiteli (mmj.jsem se soudil o vrácení auta a peněz – marně). Dnes si mohu přivézt cokoli i já sám po vlastní ose a nevidím důvod proto, abych si za hranicemi kupoval sám pro sebe vrak… . Mám Fiat Coupé Turbo z roku 2000, který je v perfektním stavu, nový jej nekoupím a je to auto, na které se jen tak nezapomene. Ano, možná jsem si měl koupit za tu stejnou cenu Pandu 1,2 a to i s klimatizací :-).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist