Časy na kolo: Všechna testovaná auta v přehledné tabulce

Zjistěte, které z testovaných aut je na našem zkušebním polygonu nejrychlejší a které naopak propadlo. Porovnejte ho z ostatními.

Auta netestujeme pro legraci. Chceme, abyste hlavně vy měli referenci, jak si který model stojí v porovnání s konkurencí. Na Polygonu Most proto krom zrychlení z 0 na 100 km/h, brzdné dráhy ze 100 km/h a pružného zrychlení na trojku z 50 na 80 km/h měříme i čas na kolo. K měření používáme zařízení VBOX Racelogic.

Testovací okruh, který si můžete prohlédnout níže na přiloženém obrázku, jezdíme proti směru hodinových ručiček. Startujeme v místě, kde je šipka, a jedeme „nahoru“ do esíčka pravá-levá. Pak následuje na kopci ostrá levá zatáčka, která vede v prudkém klesání do další sekvence pravá-levá. Levá zatáčka se otevírá a následuje krátká rovinka, kde dosahujeme na maximální rychlost. Nejrychlejší auta zde jedou rychlostí až 110 km/h. Brzdíme do další ostré levé zatáčky, která se otevírá na krátkou rovinku, než nás rychlejší levá dovede k cíli.


Testovací okruh je dlouhý 690 metrů, má dvě pravé a pět levých zatáček. Převýšení dosahuje 10,5 metru. Už z profilu trati je jasné, že bude vyhovovat hlavně malým a lehkým autům. To částečně potvrzují i dosahované časy, ale některé vozy dokážou uplatnit i svou hrubou sílu.

Abyste pochopili, že na hmotnosti opravdu záleží, uvádíme jako příklad srovnání Range Roveru 5.0 V8 S/CŠkody Fabia RS. Zatímco Range Rover disponuje nejvýkonnějším motorem, který se kdy proháněl po našem okruhu, Fabia RS nabízí poněkud obyčejných 180 koní. Fabia ale váží jen 1300 kg, Range Rover dvakrát tolik. I když bylo velké SUV v přímce v akceleraci rychlejší, Fabia okruh zvládla o celé tři sekundy rychleji. A to je na 690 metrů krátké trati opravdu velký rozdíl.Jednotlivé časy budeme postupně doplňovat a celou tabulku průběžně aktualizovat. Uvádíme i poznámky, které vám pomohou se lépe orientovat. Některá auta totiž byla testována za deště nebo jinak nepříznivých podmínek, které nakonec výsledek zkreslují. Zejména pak v přímém porovnání s konkurencí. Takový už je ale život a pokud se nám naskytne příležitost, rádi stejné nebo podobné auto znovu otestujeme ve „férových“ podmínkách.


Pozn.: V posledním sloupečku najdete upřesnění nebo vysvětlení. Písmenko Z značí auto testované na zimních pneumatikách.

autoweb.cz

24.3.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist