cas-prezout-na-letni-gumy-nebo-ne.jpg

Čas přezout na letní gumy. Nebo ne?

BMW M3

Ano. Tedy pokud už nastaly ty správné podmínky, zásadním vodítkem je teploměr a ne nejednoznačný zákon. Ale to přece všichni víme...

Diskuze

14 komentářů

    Johnych

    Co mám dělat se zimníma gumama, když mají 3,9 mm !?
    Koupí je snad ode mne pan Huml? To asi ne, takže je \“bezpečně\“ sjedu přes léto!

    Marty

    Huml je .ůl!!!I z pohledu na jiné jeho výlevy. Lobby výrobců zvítězila. To je jeden pohled. Nikdo seriózní výdrž a bezpečnost pneu pod 4mm nesledoval

    Doktor.

    V každém případě nedoporučuji v létě dojíždět. Teplota je nad sedm stupnů a to se prodlužuje brzdová dráha a pneumatika je měkká. Před mnoha lety v Německu na dálnici do mého pruhu vjelo nějaké slabší BMW. Z 320 km/h jsem gumoval takových 120 m. Auto na těch zimákách plavalo, tak tak, že jsem nikoho netrefil. A to se říká jací nejsou Němci ohleduplní řidiči. Co z toho vyplývá? Pokud to máš 3.9 mm vyhodit a koupit nové.Co chceš dělat s těma penězma? Alespoň pomůžeš obchodníkovi, sobě k většímu bezpečí a státnímu rozpočtu.

    spooon

    Já bych si teda zimáky dal na přední ať už je poháněná jakákoliv náprava. Rozhodně nesouhlasím, že přetáčivý smyk je nebezpečnější. U něj stačí dát kontra a jede se dál, u nedotáčivýho je člověk v prd… jede po tečně ven ze zatáčky.

    spooon

    tohle zavání ironií, protože zdravě uvažující řidič nepojede na zimních sjetých pneu v letních teplotách po dálnici 320. A poslední dvě věty jsou už úplně mimo…:-D

    Pokud pojedete na sněhu či ledu s tím, že vpředu budou zimní a vzadu letní, tak v případě přetáčivého smyku (který je nebezpečnější – náraz z boku, který hrozí, je mnohem nebezpečnější než zepředu, na který jsou auta koncipována především)můžete volantem kroutit jak chcete a ten zadek stejně bude tancovat, jak se mu zlíbí.

    Doktor.

    Přesně tak.

    HitmanPB

    Chlapci, v zime zimné, v lete letné – iba komedianti to riešia inak.
    Raz sa môžete dostať do situácie, že vám pneumatiky zachránia život, resp. niekoho zabijete – potom budete riešiť, prečo som šetril…

    Venca

    Zimní pneumatiky se vzorkem pod 4 mm lze používat v době letní s tím,že vozidlo jezdí pouze na silnicích druhé a třetí třídy.Viz zemědělci,lesáci a p.Není nutné pneumatiky vyhazovat a u nás je sjíždíme do hodnoty 1,6 mm.Zkušenosti máme velmi dobré.

    spooon

    Řeknu Vám situaci, který sem zažil na vlastni kůži. Měl sem velmi čerstvý řidičák a jel sem se starou zadokolkou na sněhu asi 50 po mírně zatočený okresce. Když mi v tom najednou ujel zadek. Co člověk instinktivně udělá? ano, dá kontra a jestliže má dobrý postřeh, tak se auto srovná a jede se dál. Samozřejmě může nastat situace, kdy kontra vyvolá přetočení auta na druhou stranu a to je pak člověk většinou v koncích, ale většinu situací vyřeší kontra. A teď si vezmem opačnou situaci, kterou sem zažil nedávno (tedy už s nějakýma zkušenostma). Jel sem s předokolkou bez ABS a se sjetýma zimníma gumama na sněhu a z prudkého kopce z Ještědu (auto bylo z bazaru, nemělo dálniční a nějak sem ho domu dostat musel) V jedný zatáčce, i přes velmi malou rychlost, se mi utrhli přední kola a já jel po tečně ven ze zatáčky, což by znamenalo pád z celkem velký stráně. Co by udělal řidič začátečník a nebo někdo, kdo se o auta nezajímá? No otočil by volantem ještě víc a ještě víc šlápl na brzdu a skončil by dole pod strání. Já sem se nějak přemohl a tu brzdu sem pustil, narovnal kola a lehce přidal plyn aby se kola chytli, takže sem to nakonec vybral, ale i tak je to mnohem méně přirozená reakce, než kontra u přetáčivého smyku. A tisíckrát můžete vědět, co vlastně máte udělat(což samozřejmě vím, ale to je pouze teorie), ale v krizový situaci máte maximálně sekundu na rozmyšlenou, a pustit brzdu když se řítíte k okraji silnice je zvláštní pocit…

    A ano, máte pravdu že je lepší narazit předkem než bokem, ale já mám lepší životní motto – co se tomu raději vyhnout? Což u přetáčivého jde opravdu snáz a přirozeněji.

    spooon

    přesně tak, táta taky takhle sjíždí na pracovním autě zimáky. Těch pár km po okolí se nic nestane, nehledě na to, že on není závodník…Jinak samozřejmě tahle situace nastane jednou za 4 roky, když po 4 zimách zimáky mají vzorek po 4mm

    ll

    ja oms presiel na celorocne tuto jesen.

    na vode, lade, snehu – vyborne
    na suchu v zime – vyborne
    cakam este na opotrebovanie pocas leta, ale nevidim ziaden dovod na to, aby som vyhadzoval prachy na zimne gumy..

    BTW- tuto zimu sme tu mali pol metra snehu –

    audis

    Autoklub ČR testoval před pár lety zimní pneu + pár letních a naměřil, že letní v zimě na suchu a mokru dávají stejné nebo mírně lepší výkonové výsledky, nez zimní na suchu a mokru. Autoklub uvedl přímo čísla z měření, nikoliv jen hvězdičky. Odkaz na test te dnemám poruce, ale dá se dohledat. V jednom z archvívů http://www.autoklub.cz/acr/informacezakony/zakony/

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist