Čas přezout na letní gumy. Nebo ne?
BMW M3
Ano. Tedy pokud už nastaly ty správné podmínky, zásadním vodítkem je teploměr a ne nejednoznačný zákon. Ale to přece všichni víme...
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
BMW M3
Ano. Tedy pokud už nastaly ty správné podmínky, zásadním vodítkem je teploměr a ne nejednoznačný zákon. Ale to přece všichni víme...
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Co mám dělat se zimníma gumama, když mají 3,9 mm !?
Koupí je snad ode mne pan Huml? To asi ne, takže je \“bezpečně\“ sjedu přes léto!
Huml je .ůl!!!I z pohledu na jiné jeho výlevy. Lobby výrobců zvítězila. To je jeden pohled. Nikdo seriózní výdrž a bezpečnost pneu pod 4mm nesledoval
V každém případě nedoporučuji v létě dojíždět. Teplota je nad sedm stupnů a to se prodlužuje brzdová dráha a pneumatika je měkká. Před mnoha lety v Německu na dálnici do mého pruhu vjelo nějaké slabší BMW. Z 320 km/h jsem gumoval takových 120 m. Auto na těch zimákách plavalo, tak tak, že jsem nikoho netrefil. A to se říká jací nejsou Němci ohleduplní řidiči. Co z toho vyplývá? Pokud to máš 3.9 mm vyhodit a koupit nové.Co chceš dělat s těma penězma? Alespoň pomůžeš obchodníkovi, sobě k většímu bezpečí a státnímu rozpočtu.
Já bych si teda zimáky dal na přední ať už je poháněná jakákoliv náprava. Rozhodně nesouhlasím, že přetáčivý smyk je nebezpečnější. U něj stačí dát kontra a jede se dál, u nedotáčivýho je člověk v prd… jede po tečně ven ze zatáčky.
tohle zavání ironií, protože zdravě uvažující řidič nepojede na zimních sjetých pneu v letních teplotách po dálnici 320. A poslední dvě věty jsou už úplně mimo…:-D
Pokud pojedete na sněhu či ledu s tím, že vpředu budou zimní a vzadu letní, tak v případě přetáčivého smyku (který je nebezpečnější – náraz z boku, který hrozí, je mnohem nebezpečnější než zepředu, na který jsou auta koncipována především)můžete volantem kroutit jak chcete a ten zadek stejně bude tancovat, jak se mu zlíbí.
Přesně tak.
Chlapci, v zime zimné, v lete letné – iba komedianti to riešia inak.
Raz sa môžete dostať do situácie, že vám pneumatiky zachránia život, resp. niekoho zabijete – potom budete riešiť, prečo som šetril…
Zimní pneumatiky se vzorkem pod 4 mm lze používat v době letní s tím,že vozidlo jezdí pouze na silnicích druhé a třetí třídy.Viz zemědělci,lesáci a p.Není nutné pneumatiky vyhazovat a u nás je sjíždíme do hodnoty 1,6 mm.Zkušenosti máme velmi dobré.
Řeknu Vám situaci, který sem zažil na vlastni kůži. Měl sem velmi čerstvý řidičák a jel sem se starou zadokolkou na sněhu asi 50 po mírně zatočený okresce. Když mi v tom najednou ujel zadek. Co člověk instinktivně udělá? ano, dá kontra a jestliže má dobrý postřeh, tak se auto srovná a jede se dál. Samozřejmě může nastat situace, kdy kontra vyvolá přetočení auta na druhou stranu a to je pak člověk většinou v koncích, ale většinu situací vyřeší kontra. A teď si vezmem opačnou situaci, kterou sem zažil nedávno (tedy už s nějakýma zkušenostma). Jel sem s předokolkou bez ABS a se sjetýma zimníma gumama na sněhu a z prudkého kopce z Ještědu (auto bylo z bazaru, nemělo dálniční a nějak sem ho domu dostat musel) V jedný zatáčce, i přes velmi malou rychlost, se mi utrhli přední kola a já jel po tečně ven ze zatáčky, což by znamenalo pád z celkem velký stráně. Co by udělal řidič začátečník a nebo někdo, kdo se o auta nezajímá? No otočil by volantem ještě víc a ještě víc šlápl na brzdu a skončil by dole pod strání. Já sem se nějak přemohl a tu brzdu sem pustil, narovnal kola a lehce přidal plyn aby se kola chytli, takže sem to nakonec vybral, ale i tak je to mnohem méně přirozená reakce, než kontra u přetáčivého smyku. A tisíckrát můžete vědět, co vlastně máte udělat(což samozřejmě vím, ale to je pouze teorie), ale v krizový situaci máte maximálně sekundu na rozmyšlenou, a pustit brzdu když se řítíte k okraji silnice je zvláštní pocit…
A ano, máte pravdu že je lepší narazit předkem než bokem, ale já mám lepší životní motto – co se tomu raději vyhnout? Což u přetáčivého jde opravdu snáz a přirozeněji.
přesně tak, táta taky takhle sjíždí na pracovním autě zimáky. Těch pár km po okolí se nic nestane, nehledě na to, že on není závodník…Jinak samozřejmě tahle situace nastane jednou za 4 roky, když po 4 zimách zimáky mají vzorek po 4mm
ja oms presiel na celorocne tuto jesen.
na vode, lade, snehu – vyborne
na suchu v zime – vyborne
cakam este na opotrebovanie pocas leta, ale nevidim ziaden dovod na to, aby som vyhadzoval prachy na zimne gumy..
BTW- tuto zimu sme tu mali pol metra snehu –
Autoklub ČR testoval před pár lety zimní pneu + pár letních a naměřil, že letní v zimě na suchu a mokru dávají stejné nebo mírně lepší výkonové výsledky, nez zimní na suchu a mokru. Autoklub uvedl přímo čísla z měření, nikoliv jen hvězdičky. Odkaz na test te dnemám poruce, ale dá se dohledat. V jednom z archvívů http://www.autoklub.cz/acr/informacezakony/zakony/