Čas přezout na letní gumy. Nebo ne?

Ano. Tedy pokud už nastaly ty správné podmínky, zásadním vodítkem je teploměr a ne nejednoznačný zákon. Ale to přece všichni víme...

Výrobce pneumatik Michelin, který obouvá mimo jiné auto třeba pro největšího závodníka všech dob, nás pozval na prezentaci nových zimních pneumatik, reportáž bude už za pár dnů.

Krom toho, že jsme se tam na sněhu a ledu svezli v jednom velmi rychlém sedanu a moderní reinkarnaci staromódního kupé, jsme nachytali pár rozumů.

Tedy, ono nejde o nic nového, ale pokud to zazní z úst ředitele Pascala Couasnona, má to rozhodně větší váhu než debata u půllitru pěnivého moku.I u Michelinu si myslí, že to, jestli jezdit na zimních nebo letních pneumatikách, nezáleží na zákonechrozhodnutích vlády, jde o  teplotu. Pokud je sedm stupňů a méně, jezdíme na zimním obutí (a to i když není sníh, jde o odlišnost směsi a ne jen vzorek). Nad sedmi stupni Celsia přezouváme na letní.

Takže pokud je březen, venku ječí ptáci silněji než vytočený atmosférický osmiválec a kvetou stromy, je nesmysl jezdit na „zimákách.“ Nefungují.

Naopak kdyby si zima postavila hlavu a ještě dlouho po  velikonocích ležely na silnicích hromady sněhu, rozumný řidič zůstane na zimní sadě. My to víme, vy to víte, ale opakování je matka moudrosti.Druhá a celkem zajímavá věc, to je myšlenka, že pokud snad někdo nechce obouvat celou zimní sadu, ale jen dvě kola – hloupé, ale dejme tomu, že se někdo takový najde – nehledí se na poháněnou nápravu . Teď není řeč o čtyřkolkách, ale o předním pohonu, u toho je podle Michelinu lepší dát zimní gumy dozadu. Proč? Protože při zatáčení nedojde k destabilizace zadní části auta a k nebezpečnému přetáčivému smyku. Zadokolky jsou samostatná kapitola….

Takže už přezout a nebo ještě ne? Vodítkem nemůže být nic vážně nic jiného než selský rozum a teploměr. Postup zní následovně – podívejte se na tom, kam se vyšplhala rtuť, srovnejte s dlouhodobou předpovědí počasí a má být teplo, že vyjedou z garáží i víkendoví sportovci, není proč váhat – lepší znovu přehodit sadu za sadu (to kdyby se náhodou, velkou náhodou vrátil sníh), než ničit měkkou směs zimních pneumatik a jezdit na materiálu, který v teple nefunguje.

Filip Rakovan

2.3.2012 10:30| autor: Filip Rakovan
Více o tématu: autaautokolareportáž

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist