Carlsson CM50 K

Upravit nový Mercedes třídy M je pro věhlasné tuningové firmy s ohledem na očekávaný zájem zákazníků sázkou na jistotu.

Celkové množství prodaných Mercedesů M nové generace bude pro výrobce jistě uspokojivé. Náročnější zákazníci, kteří chtějí dostat tuningově vyšlechtěné auto, zamíří k AMG. V posledních letech se však i z AMG stala natolik masová záležitost, že náročnější zákazníci, hledající opravdovou exkluzivitu, skončí u firem, jakými jsou Brabus a Carlsson, vedle kterých je AMG tovární konfekce.Carlsson nabízí vlastní variaci na téma třídy M pod názvem CM50 K, která vychází z verze ML 500, poháněné novým pětilitrovým osmiválcem. Carlsson po vizuální stránce nepostavil přehnaně agresivní auto, ale spíše decentně dotváří sportovní design SUV od Mercedesu. Hlavní úpravy a lákadlo pro zákazníky se týkají motoru. Výchozí osmiválec totiž doplnil o přeplňování kompresorem, vyráběným v licenci firmy Wankel (nemá nic společného s Mazdou). Výhodami jsou vysoká účinnost, odolnost vůči opotřebení, nízká úroveň hluku, okamžitá odezva a nízká hmotnost. Na správnou a bezpečnou funkci kompresoru dohlíží systém C-Tronic Kompressor Safety. Upravený motor dává výkon 430 koní a točivý moment 650 Nm. Tyto hodnoty stačí autu s pohotovostní hmotností 2,1 tuny ke zrychlení z nuly na stovku za 5,8 sekundy a k dosažení nejvyšší rychlosti 265 km/h. Zádi dominuje nerezový výfukový systém zakončený čtyřmi koncovkami. Tlumivky Carlssonu se starají nejen o sportovní sonorní zvuk, ale díky svému naladění také zvyšují výkon a točivý moment. Spodní část zádě nese i difuzor, zatímco, přední spoiler má spíše decentní charakter. Překalibrovaný elektronický systém odpružení C-Tronic Suspension snižuje výšku o 40 mm a výsledkem je sportovnější vzhled a omezení náklonů v zatáčkách. Lepší aerodynamika také umožňuje vyšší maximální rychlost a navíc snižuje spotřebu. Na nekvalitním povrchu systém automaticky volí nastavení pro co nejkomfortnější jízdu. Exkluzivní dvoudílná kola Carlsson v pětipaprskovém provedení mají průměr dvacet palců a obouvají pneumatiky Dunlop SP 9000 o rozměru 295/40.

Jan Cacek

12.7.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist