autoweb.cz > Carlsson > Carlsson CK60
Carlsson CK60
O novém CL jsme psali před pár dny. Ihned poté jsme psali o nové kreaci od „šílenců“ u Brabusu (myšleno v dobrém samozřejmě!). No a netrvalo dlouho a se svou troškou do mlýna přišel další dvorní úpravce Mercedesu. Carlsson.
Model CK60 je samozřejmě založen na špičkové verzi CL600. Carlsson ale nepokládá tovární verzi za zcela dokonalou, a tak přidal několik maličkostí k vytvoření dokonalého vozu. Na karoserii najdete něco málo stylingových prvků – nový nárazník, přední spoiler, zcela novou mřížku chladiče, zadní difuzor a decentní křídlo. Zákazník toužící po větší míře individuality ještě může sáhnout po lízátku a několika dalších doplňcích.
Základní, dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec lze jen stěží označit za chcípáka, ale inženýři úpravce zapracovali i tady. Pohonná jednotka nyní produkuje drtivých 600 koní (namísto 517 v základu) a ještě šílenějších 1024 Nm točivého momentu, které jsou dostupné ve 3000 otáčkách. Ke zvýšení výkonu přispěla nová řídící jednotka a samozřejmě nezbytné nerezové potrubí výfuku, které produkuje „sonorní“ chrapot a nepřeslechutelné hromobití při ostré jízdě.
Pro zlepšení jízdních vlastností narouboval Carlsson vlastní sportovní podvozek s označením C-Tronic. Ten je řízen elektronicky a dynamicky mění své nastavení podle stylu jízdy a rychlosti. Ubere vozu na výšce cca o 3 centimetry, ale hlídá si zároveň propružení jednotlivých kol tak, aby nikdy nebyl narušen komfort a zároveň byly dodrženy ideální podmínky pro bezchybnou ovladatelnost ve vyšších rychlostech.
CK60 je zároveň vybaveno extrémně lehkými třídilnými ráfky z dílny úpravce. Kola ve dvou různých designech udávají téměř poloviční váhu oproti standardních kolům. Zájemci si můžou vybrat buďto 21-palcové ráfky s pneumatikami Dunlop Sport Maxx v rozměrech 255/30 vpředu a 285/30 vzadu. Komu by průměr kola příliš evokoval loukoťová kola žebřiňáku, ten může sáhnout po menších „dvacítkách“ s pneumatikami 255/35 a 275/35.
Upravený model ultraluxusního kupé akceleruje z nuly na sto za mizivých 4,4 vteřiny a maximálku úpravce neuvádí. Pokud ovšem odstranil omezovač (a s tím se počítá), dá se odhadovat, že hranice 300 km/h nebude nijak nereálná.
autoweb.cz