Carlsson CK 55

Dvacetipalcová kola, snížený podvozek výkon 560 koní a omezovač rychlosti – ovšem až na 320 km/h.

Další speciální úprava Mercedesu CLS navazuje na jeho nebývalý úspěch ve všech současných podobách, který všem jasně ukazuje, že CLS má statut po všech stránkách povedeného a pro Mercedes převratného auta.

Carlsson o své úpravě říká, že výkonově ani trochu nezaostává za vnějším vzhledem, i když ani u továrního AMG není 493 koní k zahození. U CK 55 je ale výkon zvýšený na 560 koní; točivý moment 810 Nm začíná už na 2600 ot/min. Díky tomu se snížil čas při zrychlení z nuly na 100 km/h na 4,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je stále elektronicky omezená, avšak na mnohem optimističtějších 320 km/h.

Další technickou změnou je výměna výfukového potrubí, které je u CK 55 celé z nerezu. Carlsson zůstal u čtyřech zadních koncovek, ale odlišná konstrukce zadních tlumivek snižuje tlak v potrubí, ale také zajišťuje odlišný a výraznější zvuk. Tlumivky jsou navíc dvoustěnné kvůli tepelné izolaci a také aerodynamičtější, což znamená, že na sebe chytají méně nečistot.

Světlá výška CK 55 je s použitím přídavného modulu ovládací jednotky podvozku C-Tronic snížená o 30 mm, což má přímý vliv na jízdní chování, ale i 

na celkový vzhled auta. Carlsson dodává, že důležitou a příjemnou funkcí úpravy je i to, že na rozbitém povrchu se podvozek automaticky zvyšuje.

Odlišnost vnějšího vzhledu určuje jen několik menších a hlavně funkčních prvků vlastní výroby. Na přední masce je například odlišné spodní lízátko, se kterým se snížil vztlak na předních kolech a zlepšila se stabilita ve vysokých rychlostech. Na první pohled je ale nejnápadnější změnou samotný čelní znak na mřížce chladiče.

Dvacetipalcová kovaná kola ze série Ultra Light nesou pneumatiky Dunlop Sport Maxx, vpředu o rozměrech 255/30, vzadu 305/25.

Provedení interiéru nechává Carlsson na zákazníkovi, na fotkách jsou například kožená sedadla s kosočtvercovým prošíváním, kombinovaná s alcantarou. V této podobě mají ostatní volitelné plochy na palubní desce lesklou černou úpravu.

Sportovní volant je od Carlssonu a pro lepší pocit z ovládání auta má také alcantarový povrch.

redakce autoweb.cz

11.4.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist