Caparo T1: premiéra se blíží

Extrémní supersport z britských ostrovů bude rychlý jako F1 nejen v přímce, ale i v zatáčkách.

Když se o něm poprvé začalo mluvit, mnozí – včetně autora těchto řádek – v Caparu spatřovali jen další nerealizovatelný sen nějakého excentrického snílka. Naštěstí jsme se mýlili. První zákazníci dostanou své Caparo prý už v květnu.

Karosovaná formule prošla od loňského roku značným vývojem. Na místo původního přeplňovaného osmiválce 2,4 l se nastěhoval atmosféricky plněný motor V8 o objemu 3,5 l. Výrobce slibuje litrový výkon 200 koní na litr, což, pokud dobře počítáme, znamená nějakých sedm set koní. Bez použití turbodmychadla či kompresoru. Motor navíc dokáže spalovat bioetanol.

Pravda je, že na světě jsou i výkonnější auta. Třeba Bugatti Veyron. Jenže Caparo nebude vážit dvě tuny. Ani tunu. Cílová hmotnost 500 kg znamená těžko uvěřitelných 1400 koní na tunu: téměř třikrát víc než v případě Veyronu!

Inferno čeká piloty tohoto zázraku nejen na rovinkách, ale i v zatáčkách. Konstruktéři slibují příčné zrychlení 3 g, což na zemi zatím poznali výhradně piloti formule 1.

Otazníky se vznášejí nad evropskou homologací. Na kontinentu bohužel nemáme stejně nafukovací pravidla jako ve Velké Británii, takže se musíte buď přestěhovat, nebo používat svoje Caparo pouze jako okruhovou hračku. Devět milionů korun (po přepočtu, včetně DPH) není málo, ve srovnání se čtyřiceti miliony za Veyron jde ovšem o pakatel. Už jste začali šetřit?

autoweb.cz

23.3.2007 9:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist