Cadillac STS SAE 100

Experimentální auto budoucnosti vás naviguje satelitními snímky, má kola z uhlíkových vláken a dekadentních 505 koní k dobru.

 

Pojízdná laboratoř na exotických kolech s poněkud dlouhým názvem vznikla na počest stého výročí zasedání Společnosti automobilových konstruktérů SAE (odtud název) a automobilka General Motors chce jejím prostřednictvím ukázat všechny nové technologie, které již má nebo by mohla mít v budoucnosti k dispozici.

Na STS spolupracovalo 38 dodavatelů, od kterých pochází celkem 50 význačných technologií, z nichž devět se už objevilo u sériového Cadillacu STS, dvaadvacet z nich je k dostání na jiných autech a devatenáct z nich zatím teprve čeká na případné sériové využítí.

K těm zajímavějším prvkům výbavy STS SAE 100 patří:

– Trojrozměrná navigace: Používá satelitní fotografie s vysokým rozlišením (jsou vidět jednotlivé značky a sloupy osvětlení), které promítá na displej tak, aby měl řidič lepší orientaci o své poloze.

– Čidlo stavu oleje: Čidlo analyzuje stav a hladinu oleje a signalizuje potřebu výměny oleje až v okamžiku, kdy je to opravdu nutné. Slouží k zamezení předčasných a nákladných výměn oleje.

– Vnitřní zpětné zrcátko s integrovaným LED displejem: Promítá pohled na zadní sedadla snímaný kamerou namířenou na zadní místa, nebo podle potřeby promítá situaci za autem při couvání.

– Elektronický samosvorný diferenciál: Stejný systém jako například u Ferrari F430, pouze u velkého rodinného výkonného sedanu.

– Bezvíčkový přístup k plnění paliva: Hrdlo nádrže je opatřené pouze zasouvací záklopkou ovládanou z interiéru. Již nehrozí ztráta víčka, ani potíže při tankování pro postižené osoby, které nemohou klasické víčko otevřít.

– Dvoudílná karbonová kola s hořčíkovými loukotěmi: Nejlehčí a zároveň i nejpevnější ráfky na světě. Efektivní způsob, jak snížit neodpruženou hmotnost, zlepšit zrychlení, účinnost brzd, jízdní vlastnosti a spotřebu.

Kdyby podobné auto vzniklo v Japonsku či Evropě, mělo by pod kapotou zcela jistě ekologicky přátelský hybridní pohon, palivový článek či přinejhorším moderní diesel.

STS SAE 100 je ale přeci jen americký výtvor a jako takový si ponechal starý dobrý benzínový osmiválec do V, navíc s kompresorem, který mu dává výkon 505 koní při 5600 ot/min a točivý moment 707 Nm při 3600 ot/min.

Je spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou s funkcí sekvenčního řazení.

O jízdních výkonech GM mlčí a uvádí jen to, že vývojové auto testoval na vlastních okruzích v Michiganu a Arizoně.

redakce autoweb.cz

6.5.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist