Cadillac CTS-V 2009: výsměch M5?

Nač používat nástrojařskou brusku, když můžete vzít dláto a kladivo...

Autosalon Detroit NAIAS 2009 bude svědkem premiéry nové generace sportovního sedanu Cadillac CTS-V. Že nevíte, o co jde? No, to takhle Američané jednou za čas vezmou svůj kompaktní sedan a nacpou do něj motor V8 small block z Corvette…

Nový model přichází rok po představení druhé generace CTS jako takové. Jak je u zaoceánských sportovních aut obvyklé, namísto sofistikovaných technických řešení CTS-V spoléhá na brutální sílu. K čemu taky složitě zjišťovat počet chemických zbraní v Iráku, když ho můžete jednoduše obsadit? Eh, vlastně jsme chtěli říct: K čemu taky deset počítačem řízených škrticích klapek, když můžete použít velký kompresor Eaton?

Ano, Cadillac CTS-V je poháněn motorem V8 6,2 l z tajemné Corvette ZR1. Navzdory prosté konstrukci (ventilový rozvod OHV, dva ventily na válec) dosahuje oslnivých parametrů. V imperiálních jednotkách má pěknou numerickou bilanci 550/550, což přeloženo do lidské řeči znamená 410 kW a 745 Nm. Sedm set čtyřicet pět. Kdo by ještě chtěl neduživé BMW M5?

A nemyslete si, že CTS-V je nějaká „kovařina“, pár měkkých trubek stočených okolo superpotentního osmiválce. Má víceprvkové zadní zavěšení, stabilizační systém StabiliTrak se čtyřmi různými režimy a geniální elektromagnetické tlumiče Magnetic Ride Control. Za příplatek dostanete i systém Performance Traction Management, což je v principu launch control: protiprokluz nastavený tak, aby umožnil maximální akceleraci.

Ani další specifikace CTS-V nedělá inženýrům Cadillaku ostudu: jsou tady brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu, pneumatiky Michelin Pilot Sport 2 nebo šestistupňový automat s řadicími „pádýlky“ na volantu.

Přesto by bylo bláhové očekávat od CTS-V dynamickou vytříbenost BMW M5. Americká auta vždy měla prostší, surovější charakter. Jejich kouzlo není menší, jen je třeba hledat ho trochu někde jinde než v časech na jedno kolo.

Špatná zpráva nakonec: uvedení CTS-V na evropský trh bude záležet na tom, jak přijmeme nový Cadillac CTS. A, jak to jenom říct, jeho dosavadní prodeje na Starém kontinentu poněkud zaostávají za očekáváním. Jestli můžeme Cadillaku radit, podle nás by právě tak charismatická auta jako CTS-V povzbudila zájem o „obyčejné“ modely. Obráceně to bude fungovat jen těžko. No tak dobrá, přiznáváme: o obchodování s auty nevíme ani zbla. Prostě se chceme s novým CTS-V svézt!

autoweb.cz

9.1.2008 8:46

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist