Cadillac ATS Coupe (2014): americká odpověď na BMW řady 4 představena

Nové kupé koncernu General Motors si chce vyšlápnout na luxusní evropské stroje, s nejsilnějším přeplňovaným šestiválcem pak půjde po krku i BMW M4 a Lexusu RC F.

Dvoudveřová verze modelu ATS od automobilky Cadillac postavená na základech stejnojmenného sedanu byla avizována ve značném časovém předstihu a po její světové premiéře na právě probíhajícím autosalonu v Detroitu musíme říci, že ani její design není překvapivý či převratný. Přesto tohle auto budí ve Spojených státech nebývalý zájem.

Můžou za to pro nás v Evropě poměrně překvapivé výsledky ve srovnávacích testech tamních médií, které ukázaly, že sedan ATS s pohonem zadních (anebo všech) kol je co do ovladatelnosti velmi zdatným soupeřem aktuálního BMW řady 3 (F30). Je nasnadě, že stejná očekávání má potenciální klientela také v případě kupé ve vztahu k nové čtyřce či Mercedesu C Coupé.

Pokud jde o základy techniky, konstruktéři GM příliš nespekulovali. Jako základ použili platformu ATS s identickým rozvorem o délce 2775 mm a přidali k ní nový pár dveří, jinou střechu, vlastní zadní blatníky i víko kufru a připojili k tomu mírně specifickou příď s většími blatníky reflektujícími na širší rozchod obou náprav. Výsledkem je vůz postavený standardně postavený na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami 225/40 R18 a „téměř perfektním rozložením hmotnosti 51:49“.

Také u druhé karosářské varianty se stal základem pohon zadních kol, který mají zákazníci možnost vyměnit za příplatkovou čtyřkolku, pro mnohé však bude nepochybně zajímavější opcí mechanický samosvorný diferenciál. Podvozek tvoří vzpěry MacPherson vpředu a pětiprvkový multilink vzadu doplněný buď klasickými pasivními tlumiči anebo magneto-reologickými jednotkami dodávanými ve spojení se samosvorem a rychlejším převodem řízení.

Podle použitého motoru je ATS Coupe osazeno brzdami o průměru 300 a 321 milimetrů, respektive 321 a 315 mm, pokaždé se však jedná o komponenty značky Brembo.

Podle očekávání se pod kapotou novinky objevily pohonné jednotky sedanu, výjimkou je pouze nejslabší řadový čtyřválec o objemu 2,5 litru a výkonu 205 koní. Základním motorem pro kupé se tudíž stal celohliníkový přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 litru s přímým vstřikováním a variabilním časováním ventilů. Nabízí 276 koní při 5500 ot./min. a rovných 400 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 3000 do 4600 otáček.

Než dorazí sportovní verze ATS-V poháněná přeplňovaným šestiválcem o výkonu přes 500 koní, která se postaví BMW M4, Audi RS5, Mercedesu C 63 AMG Coupe či Lexusu RC F, zůstane nejsilnějším provedením kupé poháněné 3,6litrovým atmosférickým šestiválcem schopným točit 7200 otáček. Rovněž celohliníkový agregát disponuje 325 koňmi při 6800 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 373 Nm při 4800 ot.

Obě pohonné jednotky jsou spárovány se šestistupňovým automatem Hydra-Matic 6L45, dvoulitrové turbo bude nicméně k mání také s manuálem o stejném počtu kvaltů. Dynamické parametry nemá Cadillac dosud naměřené anebo se svými čísly zatím nechce chlubit, to přesně nevíme, každopádně uvádí pouze jedno číslo platné pro ATS Coupe 2.0 Turbo DI VVT – z 0 na 60 mil v hodině (97 km/h) akceleruje „odhadem za 5,6 sekundy“. Co vyjde v kombinaci s další technikou, můžeme jen hádat, ale při hmotnosti 1550 kg (udávané pro všechny verze, což bude nutno brát jen jako předběžnou hodnotu) rozhodně nepůjde o nejpomalejší auto v provozu.

Jak je dnes dobrým zvykem, také novinka GM dostala nepřeberné množství bezpečnostních systému známých z jiných modelů či od konkurence. Vyjmenovávat vše by asi bylo poněkud nudné čtení, takže za všechno můžeme zmínit součástky dávající ATS Coupé „oči“ a „uši“ – na palubě jsou kromě jiného dvě kamery, osm ultrazvukových čidel a šest radarových snímačů. Na palubě je pak pro posádku k dispozici satelitní rádio, barevný head-up displej, systém schopný číst příchozí textové zprávy či připojení wi-fi.

Uvedení auta na trh je naplánováno na letošní léto, Cadillac však zatím neprozradil ceny a chybí nám rovněž informace o tom, jestli se ATS Coupe začne prodávat také v Evropě. S ohledem na novou, agresivnější expanzní politiku značky se však obecně věří, že exportu v tuto chvíli nic nestojí v cestě.

14.1.2014 6:48| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist