BYD F5 Suri získalo pět hvězd v nárazovém testu

Titulek v podstatě neříká nic zavádějícího nebo nepravdivého. Čínský sedan produkovaný jednou z největších místních automobilek opravdu získal plné hodnocení v nárazovém testu. Chválu si auto vysloužilo za předpínače pásů či přední nebo okenní airbagy. Při samotné zkoušce se prý nárazová energie dokázala rozprostřít na oba sloupky, takže testovací figuríny vyvázly bez závažného zranění.

Teď ale k samotné bezpečnostní zkoušce, kde nevězí háček, ale spíše pořádný hák. Šlo o test C-NCAP, tedy čínskou obdobu „našeho“ testu Euro-NCAP. Přední náraz se dle webu organizace odehrává v rychlosti 50 km/h do nedeformovatelné překážky celou přední částí. Druhá čelní zkouška už probíhá v rychlosti 64 km/h se 40% přesahem, zatímco boční náraz probíhá vstříc deformovatelné bariéře při rychlosti 50 km/h. Metodika se tedy částečně liší a částečně shoduje, zatímco v té čínské chybí boční náraz do sloupu, v evropské zase postrádáme čelní náraz celou přední částí. Výsledek tedy lze jen těžko srovnávat s evropskými měřeními.


Podstatné je, že v rámci takového testu dokázalo auto získat přesně 56,50 bodů a získalo plné, pětihvězdičkové hodnocení. V tiskové zprávě automobilky se dokonce píše, že BYD F5 nepřekonalo jen všechny čínské automobily, ale i některé evropské. Konkrétně prý šlo o Ford Kuga, Escape nebo Volkswagen Santana. O přesné generaci se ale tisková zpráva nezmiňuje a na webu bezpečnostní organizace nejsou výsledky k nalezení. O nejnovější generace aut, srovnatelné s těmi prodávanými u nás, šlo ale jen stěží.

Bez ohledu na to, jestli se BYD F5 podívá do Evropy (nejspíš nepodívá) jde o jeden z prvních významných krůčků čínských automobilek. Vyhovět bezpečnostním testům tak, jak je alespoň přibližně stanovila evropská komise, očividně není pro automobilku s kapitálem BYD nijak výrazný problém. Teď už jen zahrát na notu zákazníkům na starém kontinentu, tedy zlepšit materiály a přijít s lákavou cenou, a stávající automobilový trh možná zažije velkou čínskou revoluci.

17.9.2013 8:00| autor: Ondřej Lilling
Více o tématu: autoFordtestVolkswagen

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist