Buzerací k nižším emisím
Zajímavosti o autech
Průměrové radary prý sníží emise – Britové je tak dostanou i na dálnicích.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Zajímavosti o autech
Průměrové radary prý sníží emise – Britové je tak dostanou i na dálnicích.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Prosim, at uz je konecne dostaveny okruh a do centra Prahy je zavedene myto!
Tak ty jsi dobrej k….
Myslim, ze je to nesmysl, ale to neznamena, ze to nase zakonodarce "neoslovi". Nakonec uz na zacatku teto diskuze vidite, ze i taci se najdou…a to vetsinou lide kteri nejezdi, sunday drivers !
Takze…PANOVE, rozum do hrsti !!!! Kdyz delate auta ktera jezdi bezpecne a vetsinou ekonomicky (hlavne nove vozy), tak je nesmysl zpomalovat rychlosti, coz je mnohem nebezpecnejsi z hlediska plynulosti dopravy.
Hawk
ducatid
Podle vypoctu je ale silnice nejlepe vytizena a dokaze prepravit nejvice aut, kdyz jedou 70 km/h…
Nějaký odkaz na zdroj?
pro dálnice je prý zas nejlepší 150. Je to podle výpočtu nejlepší poměr mezi "čas-náklady-emise-bezpečnost-hluk-komfort". Prostě je to prej nejoptimálnější rychlost, aby byli všichni spokojeni. A v aglomeraci je to prej ta 70 (přesněji, někde čet 68 km/h)
Právě! Podobného zdůvodnění jsem se bál…
Čas? Čím rychleji, tím kratší čas.
Náklady? Je každého věc, za kolik je ochoten jet.
Emise? Řeší se stejně jen CO2, který je nejméně podstatný.
Bezpečnost? Individuální, podle auta, počasí, stavu vozovky atd.
Hluk a komfort? viz Náklady…
Jde mi o to, že vztahovat tyto veličiny pouze na rychlost je neuvěřitelný nesmysl…
No vida. Někdo jednodušší by se spokojil možná už i s tím, že 150 km/h by byla rychlost optimální, ale pro vás je dokonce nejoptimálnější … Apropó, co si tak vlastně představujete pod pojmem "nejoptimálnější"? 😉 …
to je rychlost, při který projede po silnici nejvíc aut za hodinu. a čim vyšší ryclost, tim větší odstupy a tim se na silnici vejde míň aut. ten graf vypadá jakoby taková podprsenka, kde na kladný části osy Y je hustota vozidel, na záporný části osy X je intenzita a v záporný části osy X je rychlost. jmenuje se to fundamentální diagram
ten zdroj neznám, ale platí vzorec I=H*V kde I je intenzita dopravy (počet aut za hodinu projede profilem) H je hustota (počet aut v jednom km délky komunikace) a V je ryclost. Hustota se odvíjí od šířky jízdního pruhu atd… čili na dálnici je maximální hustota vyšší než na nějaký třetí třídě. A s tou optimální rychlostí je to na silnici první třídy maximální intenzita dopravy zhruba 60-70km/h a na dálnici teď nevim, ale zhruba 10-20km rychlejší
Je to samozřejmš nesmysl, ale buzerace nezná hranic.
samozřejmě………….
Samozřejmě, že v tom článku není uveden argument té protistrany.
pro některé věci, co se poslední dobou zavádí jsem, ale tohle už je fakt moc….