Bugatti si začalo tisknout brzdové třmeny na tiskárně. A ne, vážně to není Apríl

Značka z Molsheimu působí jako laboratoř pro celý VW Group v oblasti přelomových technologií. Jednou z nich je i 3D tisk, díky kterému můžeme přivítat největší brzdový třmen na světě, který však váží o 40 procent méně než konvenční hliníkový. Výroba jednoho ovšem zabere několik dní.
fotogalerie-bugatti-3d-tisk-brzdovy-trmen-prvni-foto-2018-1100x618.jpg

Bugatti je korunním klenotem koncernu VW Group. Zároveň však jde také o jednu z laboratoří celé skupiny. Zatímco přitom Porsche má na starosti pohonné ústrojí a Lamborghini kompozity, automobilka z Molsheimu vyvíjí přelomové technologie. Mezi ně patří i využití tzv. aditivní výroby, jíž ovšem známe daleko lépe pod označením 3D tisk.

Pokud ovšem máte pocit, že Bugatti si jen někde na malé tiskárničce za pár korun tiskne plastové výlisky toho či onoho komponentu, jste na velkém omylu. Příkladem za všechny budiž nový titanový třmen, který byl stvořen pomocí čtveřice 400wattových laserů. Jde přitom o první brzdový třmen na světě, který vznikl technologií 3D tisku, i o nejdelší třmen na světě.

V rámci rozměrů je možné zmínit délku 41 cm, šířku 21 cm a výšku 13,6 cm. Mnohem podstatnější je ovšem hmotnost, která činí pouhých 2,9 kilogramu. Ve srovnání s běžným hliníkovým třmenem je tak ten nový titanový lehčí o 40 procent neboli o dvě kila. Zároveň je však také pevnější, neboť ustojí tlak až 125 kg na jeden milimetr plochy.

Bugatti nový třmen vyvinulo ve spolupráci s hamburgským laserovým centrem, přičemž výroba jednoho zabere nemalých 45 hodin. Zapotřebí totiž je, aby se 2 213 vrstev jemného titanového prášku spojilo za pomocí oněch laserů dohromady. Následuje „křest ohněm“ při teplotě až 700 stupňů Celsia či 11hodinové leštění na speciální fréze.

Výsledný produkt je díky této speciální péči neuvěřitelně tenký (stěny mají od jednoho do maximálně čtyř milimetrů), což vysvětluje jeho nízkou hmotnost. Doprovázet ji pak zcela jistě bude vysoká cena, přesnou částku však Bugatti zatím nezveřejnilo. Není ani jisté, kdy třmen pustí do oběhu, dle spekulací by ale mělo jít o druhou půli roku.

26.1.2018 7:30| autor: Tadeáš Krátil

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist