Bugatti Chiron (2016) odhaluje detaily, výkon přes 1500 koní, stovka za 2 sekundy a 463 km/h

Nástupce nejrychlejšího vozu na světě poodhaluje své technické specifikace a podle očekávání to opět budou čísla jako z jiného světa, Chiron se chystá zostudit i monoposty F1.

Předně bychom asi měli říci, že historie Veyronu byla definitivně uzavřena poté, co manufaktura Bugatti vyrobila počátkem letošního roku úplně poslední kousek s pořadovým číslem 450 a příznačným jménem La Finale. Koncern Volkswagen tímto počinem ukončil jednu úžasnou éru, další, neméně zajímavá se však rýsuje před námi.

Na Severní smyčce německého okruhu Nürburgring se již nějakou dobu objevují testovací muly Bugatti, které pod karoserií Veyronu a kamuflážní fólií ukrývají chystanou novinku, která by měla být minimálně důstojným nástupcem výběhového modelu. Opravdu bude?

Ačkoli Ferdinand Piëch, duchovní otec Veyronu, ředitel a předseda dozorčí řady koncernu VW, před pár dny neustál konfrontaci s Martinem Winterkornem a s velkou pravděpodobností vyklidí své pozice, je zřejmé, že i Chiron (jak se vůz bude jmenovat) bude zčásti jeho dítětem. Nepochybujeme tudíž, že byla vývoji vozu věnována minimálně stejná péče jako Veyronu a první neoficiální technická data tomu opravdu odpovídají.

Pokud můžeme věřit zákulisním debatám, jednu dobu se údajně mluvilo o snížení počtu válců na čtrnáct anebo dokonce dvanáct, pokud však můžeme soudit podle nejnovějších zpráv, k takovému kroku nakonec nedošlo. Chiron má být opět poháněný šestnáctiválcem v konfiguraci do W, který bude nepochybně evolucí současné pohonné jednotky, stejný však být nemá.

Kompletní novinka má být z více než 90 procent nová, a pokud jde o motor samotný, má kromě jiného disponovat systémem částečného vypínání válců a místo čtyř klasických turbodmychadel dostat elektrické kompresory, které svého času koncern prezentoval pod kapotou experimentálního Audi RS5.

Výsledkem práce konstruktérů má být maximální výkon 1500 bhp, tedy 1521 koňských sil, i když je možné, že kolegové z Británie, kteří informace získali, zkrátka jen zaokrouhlovali a vůz bude mít ve skutečnosti okrouhlejších 1500 koní. K tomu má Chiron nabídnout nejvyšší točivý moment až 1500 newtonmetrů, což zajistí zrychlení z 0 na 100 kilometrů v hodině za 2,0 sekundy a prozatím také teoretickou maximálku 463 km/h.

Jestli případné odstoupení Piëcha bude mít nějaký vliv na termín uvedení Bugatti Chiron, můžeme jen spekulovat, pokud se ale nic nepředvídaného nestane, měli bychom nový nejrychlejší hyper-sport na světě vidět už v příštím roce – nejspíše na ženevském autosalonu v březnu 2016.

zdroj: Carmagazine.co.uk

30.4.2015 11:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist