Budoucnost programu BMW Motorsport

BMW vydalo prohlášení o budoucnosti svých sportovních aktivit. A to rozhodně stojí za zveřejnění.

Motorsport bude pro BMW i nadále velmi významný. Automobilka v tomto směru plánuje rozšíření svých aktivit. BMW výrazně posílí své působení v závodech cestovních vozů. Minulý víkend bylo dosaženo dohody s promotérem DTM a pokud budou splněny některé podmínky, na jejichž uskutečnění ITR v současné době pracuje, BMW Motorsport se začne připravovat na vstup do DTM v roce 2012. Finální rozhodnutí bude učiněno v průběhu letošního roku.

Nasazování BMW M3 GT2 ve vytrvalostních závodech je dalším důležitým pilířem budoucího programu. Stejně jako v letošní sezóně, bude i v roce 2011 BMW nasazovat M3 GT2 do různých typů závodů.

Pro rok 2011 BMW vyvíjí nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním paliva, který bude možné použít v šampionátech, jež se pojedou podle nových regulí pro třídu Super2000 – jako například Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC). Zároveň se vyvíjí nový vůz, který v budoucnu nahradí úspěšný model 320si. O tom, jak přesně bude vypadat zapojení BMW do WTCC po roce 2010, se rozhodne koncem roku.

Součástí plánu zůstává také zákaznický program. BMW bude i nadále vyvíjet atraktivní závodní vozy, jako je v současnosti například BMW Z4 GT3.
V budoucnu budou nejúspěšnější privátní jezdci oceněni v rámci programu BMW Sports Trophy. Řadu let už automobilka vychovává mladé talenty ve Formuli BMW, což znamená, že nabídne i komplexní tréninkový program pro mladé jezdce. Mario Theissen k tomu říká: „Fakt, že sedm pilotů, kteří v minulosti prošli Formulí BMW, dnes závodí v F1, mluví sám za sebe. To je také důvod, proč budeme s programem pro mladé jezdce pokračovat i po roce 2011. V následujících měsících upřesníme, jakou formou to bude.“

BMW má v závodění s cestovními vozy dlouhou a úspěšnou historii. Už od 60. let je motorsport nedílnou součástí budování pověsti značky. Piloti BMW slavili celkem 12 titulů mistra Evropy s BMW 2002, BMW 3.0 CSL a BMW 635 CSi. Třešničkou na dortu je vítězství Volkera Stryceka s BMW 635 CSi v premiérové sezoně DTM v roce 1984. BMW M3 se poprvé na závodních tratích objevilo v roce 1987 a okamžitě se stalo neporazitelným závodním vozem. Roberto Ravaglia se stal mistrem světa, Winni Vogt mistrem Evropy a Eric van de Poele zvítězil v DTM.

Po titulu mistra Evropy v roce 1988 dal roku 1989 Roberto Ravaglia BMW zatím poslední titul v DTM. BMW v DTM získalo 49 vítězství, 30 pole positions a 64 nejrychlejších kol v závodě. Do roku 1992 včetně dobyli piloti BMW M3 přes 1500 vítězství a více než 50 mezinárodních titulů. To z BMW M3 E30 činí nejúspěšnější závodní cestovní vůz v celé historii motoristického sportu.

tisková zpráva BMW Group CZ

4.5.2010 8:55
Více o tématu: BMWBMW M3BMW Z4nový

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist