budou-se-emise-co2-merit-jinak.jpg

Budou se emise CO2 měřit jinak?

elektromobil

Ocelářský gigant kritizuje současné postupy měření emisí CO2 u nových aut. Tvrdí, že nezohledňují kompletní výrobní postup ani likvidaci opotřebovaného auta.

Diskuze

6 komentářů

    Gallardo

    No konečně se někdo ozval. Prosím Autoweb o další sledování této kauzy. Myslím, že to bude ještě hodně zajímavé.

    Jonatán

    jo jo, ale nejhorší je že to je jen vrchol populizmu. Že na 1l bionafty se spotřebuje 1,3l nafty atd… nikdo neřeší. Vůbec elektromobily které za 7 let človcěk může vyhodit protože nové baterie stojí víc než celý vůz.

    Je to špatný…. ekologové hýbou světem. Ekologové co o všem rozhodují, ale za nic nezodpovídají a vlůastně toho ani moc neví.

    McH

    Tohle uvažování mi trochu připomíná příběh z dětství, ve kterém se vesničan snaží vypočítat škodu plynoucí ze zabité slepice (nebo rozbitého kuřete). Ve výpočtu uvažuje, jak by slepice snesla vejce, z nich by byly další slepice a ty by měly další vejce a tak dokola. Takže ta škoda je vlastně astronomická.
    Podobně můžeme do emisí souvisejících s výrobou auta zahrnout i emise z autobusu, kterým jedou zaměstnanci do továrny. Případně část emisí potřebných na výrobu onoho autobusu, poněvadž kdyby lidi nejezdili do té automobilky, tak zřejmě by ten autobus nebylo potřeba a možná by ani nebyl vyroben. Tahle můžeme uvažovat o emisích souvisejících se věmožnými vstupy do výroby vozidla (emise na každou součástku, emise metabolismu pracovníků včetně výroby jejich potravy, emise energií spotřebovaných při výrobě…).
    Celý tento cirkus mi přijde jako zhovadilost a emise u aut má podle mě smysl sledovat jenom jak lezou z výfuku, protože tenhle krok je přímo měřitelný.
    Nepřímo se dají takové emise také odhadnout pomocí ceny za vozu, protože komplexnější a náročnější celky bývají dražší.

    McH

    Tohle uvažování mi trochu připomíná příběh z dětství, ve kterém se vesničan snaží vypočítat škodu plynoucí ze zabité slepice (nebo rozbitého kuřete). Ve výpočtu uvažuje, jak by slepice snesla vejce, z nich by byly další slepice a ty by měly další vejce a tak dokola. Takže ta škoda je vlastně astronomická.
    Podobně můžeme do emisí souvisejících s výrobou auta zahrnout i emise z autobusu, kterým jedou zaměstnanci do továrny. Případně část emisí potřebných na výrobu onoho autobusu, poněvadž kdyby lidi nejezdili do té automobilky, tak zřejmě by ten autobus nebylo potřeba a možná by ani nebyl vyroben. Tahle můžeme uvažovat o emisích souvisejících se věmožnými vstupy do výroby vozidla (emise na každou součástku, emise metabolismu pracovníků včetně výroby jejich potravy, emise energií spotřebovaných při výrobě…).
    Celý tento cirkus mi přijde jako zhovadilost a emise u aut má podle mě smysl sledovat jenom jak lezou z výfuku, protože tenhle krok je přímo měřitelný.
    Nepřímo se dají takové emise také odhadnout pomocí ceny za vozu, protože komplexnější a náročnější celky bývají dražší.

    m2

    Pán je zřejmě znalec. A ve World Auto Steelu pochybili, že se ho nezeptali 🙂

    stunty

    Nemáte pravdu. Emise autobusů dopravujících dělníky do továrny se dá uvažovat stejná u výroby hybridních i obyčejných aut. Ale chceme zde hodnotit jen aspekty, ve kterých se tyto dva typy aut liší. Za prvé je to provoz, to už je v současnosti měřením pokryto, ale výroba a likvidace nikoho nezajímá, což je špatně, protože tam je velký rozdíl v neprospěch hybridu, jestli se to tedy smí říkat.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist