budou-informace-o-najetych-kilometrech-na-webu-352x198.jpg

Budou informace o najetých kilometrech na webu?

Zajímavosti o autech

Na Slovensku si můžete historii najetých kilometrů vyhlídlé ojetiny zjistit zdarma na internetu z veřejně přístupné databáze. U nás tomu tak zatím nebude.

Diskuze

18 komentářů

    Každopádně by takovou možnost uvítal jak prodávající,tak kupující.Údaje o ujetých km jsou v různých databázích a měly by být zcela jasně každému přístupné. Odpadl by tak letitý problém, kolik má vozidlo najeto. Dnešní generace automobilů při dodržení údržby vydrží a lze je bezpečně užívat i po ujetí 200-300 000 KM. Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů, by takovou změnu každopádně vítala. Petr Přikryl-předseda APPAA ČR o.s.

    Jakub

    Při návratu do ČR z Německa jsem viděl kamiony, jeden za druhým, na valníku 2 stejná auta: jedno rozbité předek, druhé zničený zadek – později je jistě naleznete v některém bazaru jako nebourané, po důchodci r. 40, pravděpodobně chirurg, naj. 30-35tis.km. Jsem určitě pro co nejvíce transaprentní historii aut. Jak se ale vypořádáte s otázkou osobních údajů, resp. každý řidič nechce, aby se vědělo, kolik s autem kde najezdil, za jakou dobu – to vše by dohledat šlo.

    spooon

    nejsem proti takový databázi, ale zaprvé, ať se do toho nemíchá stát! A za druhé, ať to je dobrovolné, kyž někdo chce, aby pak svoje auto mohl prodat za víc peněz, ať se do té databáze zaregistruje, ale nikoho nenuťte. Viz příspěvek nade mnou, je pak vše lehce dohledatelné.

    Mysel

    Ano, ne dobrovolne bazi je to jiste dobry napad. Ale neni to nic, do ceho by mel vrtat stat (natoz k tomu nekoho nutit).

    kk

    bullshit.

    vysvetlim:

    1. Spekulant kupi auto od Turka v ITA (300tkm+)
    2. Spekulant auto dovezie do SR.
    3. Spekulant stoci tacho.
    4. Spekulant ide na KO
    5. KO mu potvrdi stav km z tacho a zapise do databazy
    6. Spekulant predava auto natesenemu kupujucemu ako lahko jazdene po dochodcovi z DE.
    7. Kupujuci place, lebo auto, ktore ma podla KO len 120tkm je v skutocnosti olietany crep.

    Vysledok – za nase dane opat velky prd.

    Neverte vsetkemu, co sa pise v novinach. Realita je ina.

    spooon

    u nových aut to je jednoduchý, prostě by se už od začátku zadávali do databáze KM z technický kontrol (například). U starších to je problém, ale to je hlavně problém té společnosti, co bude provozovat databázi – sama by si měla ověřovat stav (obvolat servisy kde bylo auto dříve na tech. kontrolách, měli by tam mít zaznamenány počet KM), protože když se pak provalí, že si to neověřujou, nebudou jim lidi důvěřovat -> míň zakazníků si od nich koupí službu -> zkrachujou.
    Ale jak už sem psal, stát by se do toho neměl absolutně vrtat. Státu je h**no po tom, co si za auto kupuju.

    Vita

    Obvolavat servisy vsech aut v databazi? Nerealna zalezitost. Ale vsechny autorizovane servisy jsou napojene do celoevropskych databazi provozovanych vyrobcem. Stacil by pristup do tech databazi. A stavy tachometru z STK se taky uz nejakou dobu zaznamenavaji do databaze, jenom pristup tam ma jenom nekdo. A ten nekdo si to necha zaplatit.

    spooon

    holt členství v databázi by se taky musela zaplatit. Jen by ta cena musela být rozumná, rozhodně taková, aby výsledné navýšení ceny auta vlivem členství v databázi bylo větší, než částka za samotné členství. Nevím, zda by se to vyplatilo…ale to by jistě čas ukázal. Buď by subjekt provozující databázi zkrachoval a nebo by vydělával a fungovalo by to. Nejhorší by byl rozjezd, než by tomu začali lidi důvěřovat.

    spooon

    holt členství v databázi by se taky musela zaplatit. Jen by ta cena musela být rozumná, rozhodně taková, aby výsledné navýšení ceny auta vlivem členství v databázi bylo větší, než částka za samotné členství. Nevím, zda by se to vyplatilo…ale to by jistě čas ukázal. Buď by subjekt provozující databázi zkrachoval a nebo by vydělával a fungovalo by to. Nejhorší by byl rozjezd, než by tomu začali lidi důvěřovat.

    Každopádně by takovou možnost uvítal jak prodávající,tak kupující.Údaje o ujetých km jsou v různých databázích a měly by být zcela jasně každému přístupné. Odpadl by tak letitý problém, kolik má vozidlo najeto. Dnešní generace automobilů při dodržení údržby vydrží a lze je bezpečně užívat i po ujetí 200-300 000 KM. Asociace prodejců použitých automobilů-autobazarů, by takovou změnu každopádně vítala. Petr Přikryl-předseda APPAA ČR o.s.

    Jakub

    Při návratu do ČR z Německa jsem viděl kamiony, jeden za druhým, na valníku 2 stejná auta: jedno rozbité předek, druhé zničený zadek – později je jistě naleznete v některém bazaru jako nebourané, po důchodci r. 40, pravděpodobně chirurg, naj. 30-35tis.km. Jsem určitě pro co nejvíce transaprentní historii aut. Jak se ale vypořádáte s otázkou osobních údajů, resp. každý řidič nechce, aby se vědělo, kolik s autem kde najezdil, za jakou dobu – to vše by dohledat šlo.

    spooon

    nejsem proti takový databázi, ale zaprvé, ať se do toho nemíchá stát! A za druhé, ať to je dobrovolné, kyž někdo chce, aby pak svoje auto mohl prodat za víc peněz, ať se do té databáze zaregistruje, ale nikoho nenuťte. Viz příspěvek nade mnou, je pak vše lehce dohledatelné.

    Mysel

    Ano, ne dobrovolne bazi je to jiste dobry napad. Ale neni to nic, do ceho by mel vrtat stat (natoz k tomu nekoho nutit).

    kk

    bullshit.

    vysvetlim:

    1. Spekulant kupi auto od Turka v ITA (300tkm+)
    2. Spekulant auto dovezie do SR.
    3. Spekulant stoci tacho.
    4. Spekulant ide na KO
    5. KO mu potvrdi stav km z tacho a zapise do databazy
    6. Spekulant predava auto natesenemu kupujucemu ako lahko jazdene po dochodcovi z DE.
    7. Kupujuci place, lebo auto, ktore ma podla KO len 120tkm je v skutocnosti olietany crep.

    Vysledok – za nase dane opat velky prd.

    Neverte vsetkemu, co sa pise v novinach. Realita je ina.

    spooon

    u nových aut to je jednoduchý, prostě by se už od začátku zadávali do databáze KM z technický kontrol (například). U starších to je problém, ale to je hlavně problém té společnosti, co bude provozovat databázi – sama by si měla ověřovat stav (obvolat servisy kde bylo auto dříve na tech. kontrolách, měli by tam mít zaznamenány počet KM), protože když se pak provalí, že si to neověřujou, nebudou jim lidi důvěřovat -> míň zakazníků si od nich koupí službu -> zkrachujou.
    Ale jak už sem psal, stát by se do toho neměl absolutně vrtat. Státu je h**no po tom, co si za auto kupuju.

    Vita

    Obvolavat servisy vsech aut v databazi? Nerealna zalezitost. Ale vsechny autorizovane servisy jsou napojene do celoevropskych databazi provozovanych vyrobcem. Stacil by pristup do tech databazi. A stavy tachometru z STK se taky uz nejakou dobu zaznamenavaji do databaze, jenom pristup tam ma jenom nekdo. A ten nekdo si to necha zaplatit.

    spooon

    holt členství v databázi by se taky musela zaplatit. Jen by ta cena musela být rozumná, rozhodně taková, aby výsledné navýšení ceny auta vlivem členství v databázi bylo větší, než částka za samotné členství. Nevím, zda by se to vyplatilo…ale to by jistě čas ukázal. Buď by subjekt provozující databázi zkrachoval a nebo by vydělával a fungovalo by to. Nejhorší by byl rozjezd, než by tomu začali lidi důvěřovat.

    spooon

    holt členství v databázi by se taky musela zaplatit. Jen by ta cena musela být rozumná, rozhodně taková, aby výsledné navýšení ceny auta vlivem členství v databázi bylo větší, než částka za samotné členství. Nevím, zda by se to vyplatilo…ale to by jistě čas ukázal. Buď by subjekt provozující databázi zkrachoval a nebo by vydělával a fungovalo by to. Nejhorší by byl rozjezd, než by tomu začali lidi důvěřovat.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist