autoweb.cz > Ojetá auta > Budeme si jednou kupovat auta online? Prodej ojetin na webu už láme rekordy
Budeme si jednou kupovat auta online? Prodej ojetin na webu už láme rekordy
Velké autobazary proto na svých portálech nabízejí nejen kompletní portfolio prodávaných vozů, ale také možnost vůz porovnat s ostatními, rezervovat jej, objednat, zjistit podmínky financování nebo třeba sjednat pojištění. Návštěvnost těchto webů roste o desítky procent. Potvrzují to výsledky společnosti Auto ESA, jejíž web vygeneroval v březnu 2018 více než 1,8 milionu návštěv a přes pět tisíc rezervací vozu.
„Zákazníkům již dávno nestačí ukazovat na webu pouze skladovou nabídku vozidel,“ říká Pavel Foltýn z Auto ESA a vysvětluje: „Dnešní moderní klient chce mnohem více – možnost vůz rezervovat, nechat si spočítat splátky, nebo například porovnat vybrané vozidlo s jinými modely.“ Podle něj navíc již klienti nechtějí objíždět republiku a fyzicky hledat vysněné auto. Ta doba je dávno pryč. Dnešní zákazník chce vybírat na obrazovce počítače nebo tabletu a v prodejně pak již pouze řešit podmínky nákupu konkrétního vozu.
Jen za měsíc březen vygeneroval web Auto ESA více než 1,8 milionů návštěv, což znamená nárůst o 16 %. Prodejních poptávek pak bylo vygenerováno téměř 12 tisíc, tedy o 48 % více než v minulém období. „V měsíci březnu rezervovali zákazníci na našich webových stránkách přes pět tisíc vozidel, což představuje nárůst o plných 67 %,“ doplňuje Foltýn
Podle Foltýna se obchod s ojetinami bude čím dál tím více přesouvat do virtuálního prostředí a prodejní místa autobazarů se budou stávat jakýmisi výdejními showroomy, kde si zákazník svůj předvybraný vůz detailně prohlédne a následně domluví způsob jeho pořízení.