budeme-na-dalnicich-jezdit-jen-110-kmh.jpg

Budeme na dálnicích jezdit jen 110 km/h?

dopravní předpisy v čr

Některé úseky rychlostních silnic by měly přejít do jiné kategorie a smělo by se na nich jezdit jen 110 km/h. Jiné zase povýší na dálnice.

Diskuze

55 komentářů

    jk

    No ono se kdysi za mého mládí smělo na dálnici a silnici pro m. vozidla 110 km/h a tehdy trvalo než se podařilo přesvědčit zákonodárce na 130 km/h. Takže historie se opakuje? Na druhou stranu se ve spoustě (možná většině)evropských států smí jen 120 km/h a to mají mnohem lepší povrchy než naše slavná D1.

    cubalibre

    No rozhodne na to ty dalnice mame stavene, stacilo by i klidne 95km/h D1 je fakt hnus ze i snad Rumunsko ma lepsi silnice. Cim drazsi, tim horsi. Radeji po stare- je to sice delsi, ale za to….

    jarda301

    Nechápu moc, čeho tím chtějí dosáhnout. Zlepšení dopravní bezpečnosti? Snížení spotřeby paliva? Má to ekologický aspekt?

    Myslím, že místo takovýhle kravin by měli řešit kvalitu dálnic a aktivně (to znamená v provozu a za jízdy) řešit chování řidičů ze strany PČR.

    Je to jen plácnutí do vody, aby ministerstvo vůbec mohlo vydat nějakou tiskovou zprávu.

    Petr K.

    Pokud se to udělá s rozumem a nejen šmahem od stolu, jsem pro. Např. stávající omezení 100 km/h na cestě mezi Vyškovem a Olomoucí mělo přijít už dávno a ne terpve cca. před rokem po tom co tam zařvalo několik lidí nejdnou během pár vteřin. R4 by zas měla být stažená na 110 km/h přinejmenším až k Dobříši. Oproti tomu cesta od Opatovic na Pardubice by klidně 130 km/h snesla.

    Martin

    A kdy bude těch slibovaných 160 na vybraných úsecích dálnic ??? Asi nikdy,že…

    Martin

    A kdy bude těch slibovaných 160 na vybraných úsecích dálnic ??? Asi nikdy,že…

    Je to zřejmě jenom proto aby měla Policie další výnosná místa k výběru nesymslnýcvh pokut. Rozežraný státní rozpočet je třeba něčím doplňovat.

    Tomek

    někdy jsou pokuty zbytečné … úměrně nesmyslně nastavenému omezení, ale za reálné obecné ohrožení bych dával hodně vysoké pokuty – úměrně k příjmu nebo majetku – např. když mě někdo v protisměru ve vysoké rychlosti vytlačí ke krajnici, 100km/h v husté zástavbě apod.

    aldenson

    jaky ekologicky aspekt??? na dalnici je treba jet co nejrychleji, at se prepravi co nejvice lidi a materialu za co nejkratsi dobu. a je to na individualnim posouzeni jednotlivce, jak rychle pojede, aby to bylo vyhodne pro nej a zaroven neomezoval a neohrozoval ostatni. pokud to neumi posoudit, nema na ceste co delat. ale tim, ze mam e zavedene samospasitelne limity, se lidi divaji na znacky misto na cestu a hlavne DO ZRCATEK a pak se boura. Ano nektere useky jsou HODNE rozbite, ale snizeni rychlosti je asi takova lecba jako nasadit brufen na useknutou ruku (ruka prestala bolet, tak je clovek vyleceny).

    aldenson

    jaky ekologicky aspekt??? na dalnici je treba jet co nejrychleji, at se prepravi co nejvice lidi a materialu za co nejkratsi dobu. a je to na individualnim posouzeni jednotlivce, jak rychle pojede, aby to bylo vyhodne pro nej a zaroven neomezoval a neohrozoval ostatni. pokud to neumi posoudit, nema na ceste co delat. ale tim, ze mam e zavedene samospasitelne limity, se lidi divaji na znacky misto na cestu a hlavne DO ZRCATEK a pak se boura. Ano nektere useky jsou HODNE rozbite, ale snizeni rychlosti je asi takova lecba jako nasadit brufen na useknutou ruku (ruka prestala bolet, tak je clovek vyleceny).

    aldenson

    takze znova: jaky ekologicky aspekt??? na dalnici je treba jet co nejrychleji, at se prepravi co nejvice lidi a materialu za co nejkratsi dobu. a je to na individualnim posouzeni jednotlivce, jak rychle pojede, aby to bylo vyhodne pro nej a zaroven neomezoval a neohrozoval ostatni. pokud to neumi posoudit, nema na ceste co delat. ale tim, ze mam e zavedene samospasitelne limity, se lidi divaji na znacky misto na cestu a hlavne DO ZRCATEK a pak se boura. Ano nektere useky jsou HODNE rozbite, ale snizeni rychlosti je asi takova lecba jako nasadit brufen na useknutou ruku (ruka prestala bolet, tak je clovek vyleceny).

    M

    Pam Žák jaksi zapomněl napsat, že 110 bude povoleno i na vybraných úsecích silnic I. tříd, a to tam, kde je 4pruh. Např. I/20 od Písku ke křižovatce s R4, tzv. Hradubická silnice, atp. Půjde dál o silnici I. třídy označenou jako Silnice pro motorová vozidla, takže tam nebudou moct traktory, kola, atp. Proto ta změna…
    Ach jo, tohle se všude jinde řešilo před pár měsíci a Autoweb to teď prezentuje jako novinku – nebo nechápu, co ten článek chtěl sdělit???
    Samozřejmě jiná věc je, proč má být např. R4 ponížena.
    Na silnicích pro motorová vozidla by taky neměla být potřeba známka. Takže výsledek bude, že na R4 a R7 zhoustne provoz, protože Ti, kdo je dřív objížděli, pojedou po nich a protože je předepsáno 110, pojedou pro jistotu 95 a nejlépe v levém pruhu…

    aldenson

    jaky ekologicky aspekt??? na dalnici je treba jet co nejrychleji, at se prepravi co nejvice lidi a materialu za co nejkratsi dobu. a je to na individualnim posouzeni jednotlivce, jak rychle pojede, aby to bylo vyhodne pro nej a zaroven neomezoval a neohrozoval ostatni. pokud to neumi posoudit, nema na ceste co delat. ale tim, ze mam e zavedene samospasitelne limity, se lidi divaji na znacky misto na cestu a hlavne DO ZRCATEK a pak se boura. Ano nektere useky jsou HODNE rozbite, ale snizeni rychlosti je asi takova lecba jako nasadit brufen na useknutou ruku (ruka prestala bolet, tak je clovek vyleceny).

    Martin

    100 z Olomouce do Výškova je facka a výsměch. Je to normální dálnice a celou dobu se tam jezdilo 130 až 170 a to v pohodě. Nyní se tam utratí další miliardy a to jen proto, abych koukal jak na vedlejší okresce/skoro polňačce jedou auta rychleji než po dálnici! Na samotné dálnici je teď nebezpečno, protože se tam motaji auta od 90 do 160 a ještě neustále mění rychlost !!! Argument, že se tam někdo zabil je zcela mimo. Ve Frýdku přejel důchodce děcka a zabil je, když jel 30km/h, že bychom tam také snižili rychlost na 0km/h? Ono, kdybychom snižili rychlost na nulu všude, tak by to bylo nejbezpečnější. Politici by si pak mohli nechat platit za tzv. opravy dálnic (seškrabnutí asvaltu, jeho rozemleti a nalisování zpět v mínus pěti stupních :-/ nebo dvojité super svodidla, které zastaví motorku v 30tce :-/ ) a nerušily by je u toho auta – prostě ráj. Akorát by se pak musel přijmout zákon o povinnem nákupu auta a benzínu ať nezkrachuje Škodovka a Český stát …

    Petr K.

    Nechám stranou citové výlevy a zůstanu jen u věcných argumentů. R46 ve většině své délky nemá odstavné pruhy, pouze rozšířenou krajnici. Většina sjezdů a nájezdů nemá zpomalovací a připojovací pruhy (např. ten v Prostějově). Pokud ano, nemají adekvátní délku (s výjimkou právě rekonstruovaných). Celý profil vozovky je podstatně užší, než dálnice. A nakonec, současný povrch je tak zoufalý, že projíždět např. zatáčku za Prostějovem směrem na Olomouc v libovolném pruhu víc než 120km/h, to byl adrenalinový zážitek i ve výrazně lepších autech, než je český průměr. To, že tu zařvalo hafo lidí nebyl argument, ale pouze konstatování důsledku. A že tu měří rychlost, to je jen dobře. Aspoň seberou ty trotly, kteří to tam pořád valí v levém hodně přes 140 km/h a rozčilují se, že jim ostatní pomalu uhybají. Sám tam jezdím s tempomatem na 110 km/h a nikdy jsem PČR nezajímal(omouvám se za závěrečný citový výlev).

    Kuban

    Je až s podivem, kolik lidí s tak naprosto pomýleným názorem na dopravu existují.
    Viz. Aldenson….

    Význam dálnice je v komunikačním přímem propojení. Dálnice má fyzicky napřímo propojovat dva klíčové body nebo více. A paralerně má navazovat na další menší okruhy… Je to to samé jako krevní oběh… A to vysvětluje snad úplně vše….

    Rychlost je až to poslední. Důvod proč je rychlost na dálničních uzlech vyšší, je jen ten, že je zpravidla provoz jednosměrný, technicky nenáročný, přímočarý, to snad i idiot pochopí, že jízda vysokou rychlostí po dálnici není bezpečnostní riziko tak vysoké jako jízda vysokou rychlostí po silnici 3tí třídy…

    Kuban

    A ty seš zase výsměch normálně smýšlejících řidičů… To že tama projedeš jednou a levým pruhem a ve dne za idálního počasí, když se ty a tvá famílie rozhodne jednou za rok na výlet v Octávce v Tédéíčku, je tvůj problém, ale stále je to jeden z nejhorších dálničních úseků v eropě… Projíždět tam vysokou rychlostí, je tam za ideálních podmínek technicky možné, ale já už tam v dešti jednou kličkoval mezi kuželkama co si mysleli, že 140 ve vyjetých kolejích a prudkých zatáčkách bude asi sranda….. Víš o tom úseku kulové, já tama jezdívám pravidelně každý týden, a nebyl pátek ani neděle, co s etam nestaly bouračky, ťukance a jiné anomálie… Na 90% jsem přesvědčen, že to byli vždy frajeři jak ty….

    Nejhůř dopadla ta borka s BMW na rovince jak to rozsypala před prostějovem, a sebrala v protisměru i tu felcku a všechny zabila…. Tam ta zatáčka je do prostějova je opravdu zrádná, a mistři volantu to nechtějí pochopit…. Těch úseků je tam víc… vždy stačí aby zapršelo, nebo horší viditelnost, nebo velké rozdíly rychlostí a je průser jak mraky…

    Kuban

    Třeba úsek od letiště k připojováku na D1… Krásná rovinka, většinou tam měří a pak vyhazovací klopená levotočivá… Dobře se tam testují tlumiče… Špatný technický stav vozidla (tedy 90% vozového parku v ČR a sem si jist že i vůz pana chytrého) tu zatáčku už ve 120ti nemá rád, tak 160 je tam už hazard s čímkoliv, neb stačí trošku narušit adhezi a je to tam… naštěstí většinou jen vylítnou z cesty do prázdnoty aniž by si jich někdo všimnul.. Dobrej je úsek před olomoucí z prostějova, série prudkých zatáček přesně u převýšení – kopcovitost věru bezkonkurenční v celé EU- plus vyjeté koleje v pravo a krásný miniaturní připojovák od benzínky…. Naprosto běžně se tam lidi násilím cpali, ti v kolejích se mohli posrat a snahy o to vyjet z nich zbrkle do prava končívaly pošimráním plechů různých Beranů atpd… Jako tam bylo vždy třeba mít oči na pozoru… Ve špičkách a podvečery, víkendy obvzláště, adrenalin…… Hlavně zasraní Polácí, kterých jezdí na té žíle cca 50%…. Ti na ty limity úplně serou a vůbec je netrápí po čem jedou, policajti je samozřejmě neměří…. Rakušáci to někteří taky občas hrotí.

    No a dost citového výlevu 🙂 O tom, že zrovna na tom zmíněném úseku nejsou žádné odstavné pruhy, je už to samo snad pádným argumentem, ale blb to nepochopí, raději to napálí do stojícího auta nebo kamionu.

    Nemluvě taky o naprosto chabé středové dělící ochraně…. Řekl bych, že právě ten incident s BMW byl takový zásadní input…. Neb ten masakr byl fakt festovní.

    Kuban

    Seš vedle jak ta jedle…
    A hlavně koukáním na značky, tím si to zabil 😀

    – a k tomu tvému ekologickému aspektu, vozidla při rozdílu 110-130kmh vyprodukují až o 20-30% více škodlivin. Na to se už v EU začíná dost nahlížet.
    – jezdit rychle není smyslem dálnice. Ale chápu že tuhle základní teorii mnoho lidí né a né pochopit. Dálnic je všechno možné, ale rychlost jako taková u ní figuruje až mezi posledními parametry.

    čéče, mám takové obavy, že řidičák, je věc, co jsi nikdy neměl dostat.

    aldenson

    ano, tohle prece neni v rozporu s mym prispevkem. ja sem v podstate napsal, ze nekdy je nebezpecna rychlost i 30kmh. ale tam, kde je volno a dobra cesta se da jet mnohem rychleji nez 130 a zaroven bezpecne. proto narazim na nebezpeci vychovy lidi, ze limity sou jedina mira zohledneni a ze by se mela odpovednost prenest vice na kazdeho ridice. a to, ze sou opravy cest nutne, je bez diskuze. v cem je teda muj nazor pomyleny?

    aldenson

    naprosty souhlas. toto je regulace dovedena uplne do konce.

    aldenson

    cim sem to zabil? tim, ze je treba sledovat deni nejen pred sebou, ale hlavne kolem sebe a ze to je mnohem dulezitejsi nez sledovat znacky? a nebo uvaha, ze kdyby byla desetina znacek, tak by se jelo mnohem pohodlneji a provoz by se vyresil sam? na zaklade ceho bych mel vratit ridicak? sem jeste nikdy neboural a jezdim tak, jak dovoluje situace a snazim se nikoho neomezovat? jesli mas pocit, ze dalnice neslouzi k rychle preprave, ale vsichni maji jet stejne pomalu jako ty, protoz eto podle tebe staci a vsechno, co nezapada do tveho prumeru, je treba zregulovat, tak nevim, kdo je tady mimo. a jestli eu hledi na emise, tak je to dobre, protoze se treba case zakazou karcinogenni diesely. ale jinak si myslim, ze v jejim podani je to jen dalsi buzerace.

    Kuban

    pomýlený je v tom, že upřednostňujete rychlost před celkovým časem… Rychlost je věc která s propustností a celkovým ujetým časem souvisí přímoúměrně… Ba naopak, má to gausový průběh. Kámen úrazu je když se na dálnici potká příliš veliký rozdíl rychlostí. A ten tu bude kvůli nákladní dopravě… Sám moc dobře víte co to udělá, když levý pruh jede 150 a pravý 90… O plynulé jízdě nemůže být řeč. Z toho plyne více rozjezdů bzždění rozjezdů brždění a tedy mnohem více spáleného paliva a tedy emise atd…. Srovnej levý pruh více k tomu pravému, tedy na 110, máš rozdílné rychlosti menší, menší potřeba spalovat více paliva, menší škodliviny a hlavně plynulejší a klidnější jízdu… Nevím jak Vás ale mne cestování v pátek ve 14:00 po D1 značně vyčerpává…. Nehledě na fakt, že spotřebu mám vždy o dobrý 1-2l na 100km vyšší…..

    Zvyš rychlosti na naší dálnici a snížíš propustnost a zvýšíš rizika nehodovosti… Bohužel tak to je…. Dokud nebudou v okolí velikých měst 3proudé dálnice, v okolí velikých připojovacích úseků také 3pruhy, bude to s vyššíma rychlostma docela na štíru…

    Druhý problém je, že lidé v ČR neumí po 3pruzích jezdit (ono v dojčlandu to také není úplně růžové), ale právě z toho důvodu se obávám, že tím si nepomůžeme…. Vysoká rychlost není pro lidi stavěná… v ČR sou řidiči debilové, mají problém řidit své auto natož tak sledovat ostatní… Proto s rychlostma vyššíma souhlasit nikdy nebudu, ikdyž bych byl mile rád jejich zastáncem.

    Abych se vrátil k pointě, je něco jiného jet po dálnici 160km rychlostí brzda plyn a něco jiného je jet 130 bez přestání. Člověk zjistí že na 200km má stejnou průměrnou rychlost tedy i čas…. A ikdyby ušetřil pár minut, má to cenu za tu vyšší spotřebu? Vyšší náklady a vyšší adrenalin???

    Prosím, kdo to chce proto aby měl adrenalin, toho přece nějaké omezení nerozhodí… 🙂

    Kuban

    Navíc, poita je v tom, že se rychlost omezí jen na R4, plus vyjímky…. R4 zrovna nechápu, jiné chápu naprosto přesně neb tam jezdím…. Klíčové ale pro mě je, že se na mnoha místech bude rychlost zvyšovat… 4proudých tříd je hodně… A 90 je mnohdy nesmysl… jak by redakce řekla 🙂

    Jakmile máš dva stejnosměrné proudy, je na místě zvažovat jejich rozdílné rychlosti…. 90-110 vnímám jako OK… 20km rozdíl mezi pruhy je OK… Na dálnici je to už na hraně 130-90 je dost veliký skok… Povolit 160-90, no, jako, žádná sláva…

    Kuban

    psal jsem to už jinde k čemu dálnice slouží a jak funguje.

    k těm značkám, jde o to, že už v autoškole učí, že příkazové a zákazové a omezující značení se vnímá naprosto přirozeně… To si musí každý navyknout… Kdo to neumí pak přesně jak říkáš sebe omezuje na úkor bezpečnosti a pozornosti.

    Mám nájezd poměrně solidní a mám i přehled o dění v zahraničí, ty svými názory se řadíš mezi ty, co vzhlížejí k německu… Německu, které má omezujících značení plnou prdel na každých 100metrech…. přeháním, ale bohužel mají to tak…. A problém tam je???? No přeci není!!!!!! A bez urážky, vídat omezení rychlosti na 110 při vjezdu na rychlostní komunikaci, a pak dalších 110 po každém připojováku? To je jako na obtíž? Chceteříct, že při těch 110km vás to tak strašně ohrožuje, zatímco při 160v německu Vás to ohrozit nijak nemůže? že vás tam každých 500m buzerují pořád jiná rychlostní omezení? Tedy v mnohem vyšších rychlostech a mnohem častější úprava plynulosti??? A tomu vy fandíte???

    aldenson

    kupodivu jako zastance plynuleho jezdeni chapu, co znamena aktualni rychlost a prumerna rychlost… skodliviny me nezajimaji, protoz elidi stejne neumi jezdit. ja priklad: prijde mi lepsi silnym autem na vhodne zvoleny prevodovy stupen rychle a tim padem po kratkou dobu akcelerovat, abych dohnal vami zmineny rychlostni skok mezi pruhy a neomezil ty v tom rychlejsim pruhu, nez mit cihlu na plynu, na otackomeru 3000 misto 4500, vsech 50 kobyl zpocenych a udychanych a smrt v ocich, abych ten kamion predjizdel hodinu a opravnene nasral ty, co sou za mnou. celkovy soucet emisi bude nizsi. ja kratkodobe vypustim vice, ale opravdu jen kratkodobe a potom si udrzuju oprimalni otacky…cili nekde mezi maximem kroutaku a vykonu. a ti zamnou nemusi brzdit, aby se potom zase nemuseli rozjet. ale emise me fakt netrapi. od toho tu mame kamiony a jine topice. za nema jet, to je parada. pokud narazite na co2, zakazde celou biosferu a bude pokoj.

    Kuban

    Dízly tu budou ještě dlouho, neb karcinogenní je i benzín.

    – všichni nemají jezdit stejně pomalu jako já, ale stejně rychle jako já… To je ideální stav… Ideální stav, kdy jedeš konstantní rychlostí nikdo tě nebrzdí ani neohrožuje. Nikdo nikoho neprovokuje…. Čím menší je účast na silnici, tím větší rozdíly rychlostí jsou požratelné… Naser tam více trolů jako ty a nedá se v poklidu dojet nikam… 😉 Pevně věřím že si bezkonfliktní typ řidiče, ale nad tímto by se měl zamyslet úplně každý, jen chtít.

    Kuban

    nebude.. u našich 1,5proudých dálnic to prostě není možné.

    aldenson

    1)Kde mam napsane, ze fandim nemecku? 2) vadi mi lidi, co se misto na deni kolem sebe divaji na znacky. v nemecku sem nikdy neridil, tak to nesrovnavam. jen vim, jak bych to chtel mit tady. mene zbytecnych znacek, jen ty dulezite a vice se divat nejen pred seve, ale i vice dopredu a hlavne VEDLE sebe a ZA sebe. na tohle by meli davat duraz v autoskole. a taky na plynulou jizdu. a ne jen slepe podle limitu, coz je logicky neprirozene. btw proc mi ve meste vychazi zelena vlna pri 80-90kmh a ne pri 50? ale to je jen takova bonusova.

    aldenson

    jj, benzin je stejne karcinogenni jako diesel. pro pacienty v pokrocilem stadiu dieselofilie i stejne kultivovany. a ze by vsichni meli jezdit stejne rychle jako ty? proc zrovna jako ty? myslim, ze ted ses odkopal. vsichni by meli jezdit tak rychle, jak to situace (viditelnost, stav vozovky a auta) dovoluje. kdyby tohle vsichni dodrzovali, nejsou zadne limity potreba. protoze by kazdy jezdil tak rychle, jak situace dovoli a tim padem i bezpecne. a nikomu by nevadilo si chcili pockat, nez se mu uvolni pruh, protoze by se spolupracovalo. a ne jelo v levem sverepe 45, protoze ja vim ,nejlip, jak to ma byt a ten za mnou nema pravo jet vice nez 50.

    Kuban

    CO2 mne netrápí, to by musela vymizet stejně tak i polovina benzínových aut. CO2 je zrovna věc, kterou zvláště na dálnici produkuje mnohem více dvoulitrová atmosféra než foukaná 1.9 nafta….

    o technice jízdy se snad bavit nebudeme… Na dálnici v hustém provozu vzniká každých desítek sekund nějaká perlička, která se nějak musí řešit.. Já osobně nemám zrovna slabý vůz, ale cpát se zprava doleva mezi rychlíky je moc i na mé zkušenosti. Problikávat se vytrubovat opravdu nehodlám. Já jsme se smířil s faktem, že lidi kolem mě jsou blbci jenom já jsem letadalo a to že já umím nějak jezdit neznamená že tak umí i jiní… Jsem přesvědčen, že blbounům v ČR umožnit jezdit rychle, povede jen k problémům a celkové vyšší nervozitě… A jelikož jezdím hodně a často, preferuji klid…. To neznamená, že si já svou káru řádně neprovětrám a nešlápnu jí po krku čas od času…. Já rozhodně nejsem lemra provozu, to ani omylem…. Jenže chápu jaký má rychlost, její plynulost a rozdílnost vliv…

    aldenson

    ano, 3. pruh by to vyresil. ja se taky necpu tam, kde to nestihnu ,ale ostatni si nedelaji servitky. proto kdyz bude celkove tempo vyssi, tak budou i vyssi naroky na ridice a malokdo si dovoli mit posaz za volantem jako na gauci a bude se venovat rizeni podle hesla bud se sere nebo maluje. tihle sou vice nebezpecni nez ti, co si \“dovolujou\“ jezdit 200, tam kde pan tata outrata se svym htp jede taktak 120. myslim, ze nejhorsi sou slovni spojeni: jezdim napohodu, jezdim bezpecne. toto pro me znamena: jezdim jako ignorant, nedivam se kolem sebe a nezajima me, ze bych taky mohl spolupracovat. a jedine emise, co me opravdu zajimaji, jsou NOx a saze. protoze co2 je produktem biosfery a jeho vyssi pritomnost naopak vede k vetsi cinnosti rostlin. navic co je to za utopie omezovat biogenni plyn?

    Kuban

    80-90 ve městě ? 😛 páni 🙂 Každé město programuje jiný dispečer… Někde je rychlost přesně na 50, jinde 40… Někde je to v určité časy i kvůli špatné propustnosti jen na 30kmh…

    Co se fandění německa se odkazuji na diskutující na tomto portále, neb nejčastějším argumentem diskutujících bývá, že v německu to funguje, my to chceme taky jako v německu… Promiň že sem si tě tam zaškatulkoval, v podstatě to nic na věci neměni.

    Co se sledování značek týče, ty se vnímají periferně. Od toho je potřeba mít pro řízení i v pořádku zrak. 50% náoda to nemá a na to také nikdo z diskutující nebere ohled…

    A pokud nejde o dodatkové tabule, ale jen o příkazové nebo zákazové značení, vidím je vždy naprosto plynule díváním se před sebe na cestu… Ale pochopitelně, když pojedu 180 a zrak už to nebude stíhat vnímat, bude mě to srát to je jasné….

    a zase narážím na to, že lidské schopnosti jsou omezené, proto také z tohoto důvodu lidem nechci tolerovat jezdit jako hovada… Vím že na to nemají. Jsme jen lidi.

    Nejčastější výmluva řidičů v německu při překročení rychlosti bývá, že sem přehlédl značku, že o ní neví…. Když pojede 250, pochopitelně těch 120 snadněji přehlédne. Proto zrušme značky a nechme všechny jezdit 250….

    Hele mě je to fuk, já jen nestojím o to, aby mě nějaký takový píčus někdy někde sestřelil…

    Kuban

    – Tedy sorry samozřejmě řeč není o CO2 😀
    – Co se kladení významu na silnější vozy týče taktéž nesouhlasím. Důvod proč nikdy nebudu souhlasit s panem Beranem. Zaprvé, se slabým vozem se nehrnu tam kde to nedám, není nutností se vesrat tam kde o nedám, nemám na to ani právo…. T tudíž nedává nutnost lidem pořizovat si silná auta, aby se uměli vměstnávat do 6timetrových skulinech na setiny sekundy přesně…. Znovu říkám, lidé sou omezenci, i felícíe značně přesahuje schopnosti průměrného řidiče, silnějšími vozy se nic nevyřeší…. to si jen mylně myslí ti, co jezdí na krev….

    já si komfortní akcelerace rád využiju, ale když vím, že by mi to mělo zvýšit tlak v krevním oběhu, doufaje že to opravdu vyjde, že ten nějaký jiný idiot neudělá něco nečekaného, tak raději setrvám tam kde jsem a raději vyčkám, až bude opravdu bezpečnější skulinka.

    aldenson

    no a nekteri nemaji ani na to, aby stihali neco vnimat i v 50kmh. nekteri nemaji ani na to, aby vedeli, jakou maji zarazenou rychlost a jaky tvyr ma krizovatka, do ktere zrovna vjizdeji. ale pak je otazka, jestli takovi maji jezdit. ale tohle se nepostihuje. pranyrujou se jen pirati. ja pirat nejsem, protoze na to nemam ani zkusenosti, ani auto. ale vadi mi jezdit slepe podle rychlostnich limitu a zaroven branit ostatnim jezdit jinak, ikdyz taky slusne. ja jezdim plynule a vetsinou rychleji, nez jsou limity a pripada mi to v poradku. a vubec nevidim nic spatneho na jizdeni ve meste 80-90, kdyz to sou velmim prehledne useky, kde se nemotaji lidi atd. jen je vhodne a pohodlne tam merit, tak je tam 50ka.

    aldenson

    no a nekteri nemaji ani na to, aby stihali neco vnimat i v 50kmh. nekteri nemaji ani na to, aby vedeli, jakou maji zarazenou rychlost a jaky tvyr ma krizovatka, do ktere zrovna vjizdeji. ale pak je otazka, jestli takovi maji jezdit. ale tohle se nepostihuje. pranyrujou se jen pirati. ja pirat nejsem, protoze na to nemam ani zkusenosti, ani auto. ale vadi mi jezdit slepe podle rychlostnich limitu a zaroven branit ostatnim jezdit jinak, ikdyz taky slusne. ja jezdim plynule a vetsinou rychleji, nez jsou limity a pripada mi to v poradku. a vubec nevidim nic spatneho na jizdeni ve meste 80-90, kdyz to sou velmim prehledne useky, kde se nemotaji lidi atd. jen je vhodne a pohodlne tam merit, tak je tam 50ka.

    Kuban

    Tady někdo nepochopil kontext z diskuze….

    Tak znovu, uvedení sebe jako Letadlo, jsem se pro tento příklad označil jako ideálně jedoucí vozidlo, repektujíc pravidla přizpůsobujíc rychlost jízdy sktuálnímu technickému stavu vozidla, vozovky i počasí 😉

    A je mi líto, že tvá inteligence to pochopila, že tak jak jedu já musí všichni, to mě opravdu mrzí 😉

    A néé dízl není stejně karcinogenní… Konstatuji pouze ,že benzín JE karcinogenní… A žádám tě o to aby ses šel přesvědčit a nadýchat se svého výfuku. Pak nám poreferuj.

    do té doby prostě nebudu tolerovat nic co je srovnatelně škodlivé.

    Kuban

    anooo už začínáme být na stejné myšlenkové úrovni…. Přesně tak to je ta správná otázka…. Jak to ale vyřešit…

    PS: Já také v mnoha místech nevidím problém jezdit mnohem rychleji, ale dokud tu bude tolik trolů na silnicích ten stávající stav zkousnu…

    Je otázkou, upřít půlce národa jezdit autem, nebo prostě udržovat jisté limity, které prostě mají jistý pozitivní vliv, právě na tu onu zmíněnou půlku národa… (a to sem možná hodně optimista ještě, neb mě udivují řidiči téměř každý den)

    aldenson

    ne ani tak silnejsi, jako celkove schopnejsi vuz prispiva i ke komfortu ostatnich. nikdo se tady nebavi o jezdeni na okruhu a nebo vecpavani se do skulinek ve vysokych rychlostech. ale nekteri borci budou proste predjizdet na petku vzdycky, takze vice valcu, vetsi objem a lepsi podvozek a brzdy to usnadni jim i ostatnim. tohle je bez diskuze. ja na krev nejezdim, protoze tim ztracim rezervu. a lepsi auto dovoluje jezdit efektivneji, sporneji a s jeste vetsi rezervou a to jak absolutne tak v pomeru.

    Kuban

    stavěné nestavěné o tom to není…. kdyby lidi prostě nejezdili jako \“přirození\“ nebourali by, dle statistik by se pak nějaké vyjímky na rychlosti mnohem snadněji schvalovaly!!!

    můžeme si za to sami!

    Nicméně, i přes to musím konstatovat, že mnohé úseky na vyšší rychlost opravdu moc nemají..

    aldenson

    proste se v autoskole bude ucit interakce s ostatnima a ne, jakou delku ma mit oje ktereho privesu. a taky se autoskoly do provozu nevydaji s lidka, kteri neumi ovladat auto prakticky a predpisy neznaji ani teoreticky. viz moje 1. jizda, kdy sem jel hned do provozu a kdybych pred tim nejezdil s otcem, bylo by to mnohem horsi. a potom z toho vyjde, ze to celkove jde rychleji a plynuleji.

    Kuban

    Ale jo, o komfortu lepších vozů diskutovat nebudu… Tam není co kritizovat… Vždy se ale najde idiot, co i s 300kobylama bude předjíždět vozidla z volnoběžných otáček na nejvyšší kvalt… 😀

    samozřejmě extrémní příklad. Ale jde o ten lidský faktor.. Ten je na prvním místě.. Vozidla řídí lidi né auta.. 🙂 A tak se na dopravu koukám.

    Kuban

    No pokud vím, tak autoškoly mají být teď mnohem přísnější a hlavně technika už úplně odpadá… Sice s tím druhým nesouhlasím, s tím první rozhodně….

    Bohužel autoškola není spásou… Můj kamarád byl v autoškole úplnej idiot, ňouma, dělal to natřikrát… Praxe z něj udělala jednoho z mála řidičů se kterým se prostě nebojím jezdit…. Mimochodem dělá jistého instruktora bezpečné jízdy :-D:-D:-D:-D Snad to tady nečte 😀

    Kuban

    No pokud vím, tak autoškoly mají být teď mnohem přísnější a hlavně technika už úplně odpadá… Sice s tím druhým nesouhlasím, s tím první rozhodně….

    Bohužel autoškola není spásou… Můj kamarád byl v autoškole úplnej idiot, ňouma, dělal to natřikrát… Praxe z něj udělala jednoho z mála řidičů se kterým se prostě nebojím jezdit…. Mimochodem dělá jistého instruktora bezpečné jízdy :-D:-D:-D:-D Snad to tady nečte 😀

    aldenson

    ne, tady to nekdo nepodal tak, aby to nevyznelo, ze pan je ridic vychovatel a on sam vi nejlepe, jak maji ostatni jezdit. mi je jedno, kolik kdo jede, ale vadi 2, kdyz mi tam nekdo vjede, ikdyz zrovna nemusi a nebo by to stihl, kdyby se rozjel rychleji. a to nejezdim jako prase. a vadi mi, kdyz mi nekdo neuhne, ikdyz muze. a kdyz se rano na jizni spojce jede ve 3 pruzich 60 a to uz tam ta 60ka je davno sundana a cesta by sneskla 100-120 alespon v levem. ale te by se tam nesmeli nasrat ti spravedlivi, kteri tam jedou 60 a neuhnou, ikdyz maji vedle misto. takze zhruba takhle…

    ovce

    ne já hlasuju aby se jezdilo nma dálnici 50km/h a ve mestě 20km/h a v zatáčkách se tlačilo. co to je zase za demenci? máme auta stále dokonalejší lepší a dražší a jezdíme podle toho jak jezdila auta v roce 1970?… at táhnou do řiti je to zas jen prostředek k represi… aa pane řidiči víte co jste provedl žéé no 2500kč to bude pro kalouska joo. at si každej jezdí jak chce, klidně i 250km/h když nebude ohrožovat a omezovat ostatní což dělá spousta kriplů , kloboučníků a šetřílků i v 80km/h.kdyby se v tomhle státě místo represe radši vymyslelo jak zavřít zloděje a kalousky kteří ve velkém rozkrádají, zbylo by i na dálnice mezi obcemi do 5000 obyvatel.

    aldenson

    nemuzu si pomoct, ale nejak se tedy ztraceji prispevky…

    aldenson

    nemuzu si pomoct, ale nejak se tedy ztraceji prispevky…

    aldenson

    jeste kdyby si setrilci uvedomili, ze kdyz maji auto bez motoru, tak nezere vubec nic a nebo, kdyby zustali doma, nema se jim na ceste co stat ,ale psssst;-)

    aldenson

    takze jinak: diesel je VELMI karcinogenni a ma MNOHEM vice jedovatych latek v emisich, nez benzin. toto je fakt. ostatne uz pro euro 5 byly limity pro nox 3x benevolentnejsi nez pro diesel. cili komu co a jak chceme merit? v kontextu tohoto me emise co2 opravdu NEZAJIMAJI.

    XXX

    To snad už každej ví že to není o žádné bezpečnosti, ale o nasrání lidí co pak nebudou rychlost dodržovat a budou za porušování víc platit. Platit někomu za tzv. kurzy bezpečné jízdy a právníkům aby jim jako pomohli. Nač to rozepisovat, je to prostě jen a jen o placení.

    nevim proc chteji omezovat rychlost, kdyz realita vsedniho dne je, ze jedete par kilometru 130km/h a pak pul hodiny popojizdite v kolone, protoze stavbari lepi nejaky usek a vsechno se musi sjet do jednoho pruhu. Pripadne cestari neco lepili, nez je smetl kamion, ktery se ted spolu z mrtvymi cestari vyprostuje.

    Uz to dospelo do takoveho stadia rozkladu, ze jsem po okreskach a s prujezdy dedinama kolikrat rychlejsi nez kdyz jedu po dalnici. Respektive rychlejsi nez po tom tankodromu, ktery nas
    stat za dalnici z buhvijakeho duvodu povazuje.

    problem neni v limitech, problem je, ze to neni dimenzovane na ten provoz, ze povrch je v katastrofalnim stavu a ze to je vecne rozdrbane, neni snad den, kdy by nebyla nejaka uzavirka kvuli opravam a z toho plynouci bouracka.

    holt dej tupe zenske BMW, kdyz jeji kvalifikace konci u sminkovani a u toho, ze dealer rikal, ze to ma veskere stabilizacni asistenty co to muze mit.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist