Bude získání řidičského průkazu obtížnější?
Zajímavosti o autech
Ministerstvo dopravy chce zpřísnit podmínky pro vydávání řidičského oprávnění. Mají na to uchazečům stačit jen tři pokusy o splnění podmínek.
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Zajímavosti o autech
Ministerstvo dopravy chce zpřísnit podmínky pro vydávání řidičského oprávnění. Mají na to uchazečům stačit jen tři pokusy o splnění podmínek.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Já teda nevím ale podle mě je kravina dělat zkoušky nejdřív z teorie a pak až jezdit… sám teď dělám autoškolu a sám mám problém se naučit teorii i když je z sebelepší učebnice ale když si to člověk vyzkouší v provozu tak si najednou pamatuje všechny předpisy… nejsu jedninej kdo to tak má, je nás plná třída 😉
Nesmysl to skutečně je, praxi nenahradí nic. Ty kamery taky moc nechápu, stačilo by zařízení na zvukový záznam.
Pominu-li absolutní předpisovou negramotnost cikánů a vietnamců, tak podle mých zkušeností, není rozdíl mezi slušňákem a prasetem v množství zvládnutých teoretických znalostí, nýbrž volněmorálními vlastnostmi. A na to nepomůže žádná autoškola, ale jen represe. Na druhou stranu, těžko v této zemi volat po represi, když máme silnice samou díru, bordel v jejich značení, nesmyslná rychlostní omezení a úplatnou polici, že? Takže se v tom humusu prostě musí člověk nějak naučit žít. Dobrá zpráva je, že v Polsku to je ještě o něco horší.
No nevim, jako elektrikář by sis asi hodně ublížil 🙂
Samozřejmě je nutné napřed znát teorii a pak až praxi. Že praxe dá víc, je bez debat, ale bez teorie může být praxe hodně krátká 😉
Zaujalo mě, že Ministerstvo opět něčemu věří, místo aby vědělo a řeklo, jak k tomu. Asi tomu nepředcházela analýza problému.
Nikde tam třeba nevidím podložené, že ti, co mají čerstvé papíry způsobí více nehod a způsobí je proto, že je autoškola nenaučila používat mozek za volantem (za mozek se dá použít libovolná znalost, které by se mělo žákovi autoškoly o provozu a chování vozu dostat)
No hlavně půjde o prachy. Každý autoškolák bude muset pořídit to zařízení do auta a zákonitě si to zahrne do ceny výcviku. Každýmu podraží řidičák. A hlavně se bude zřizovat další úřad, kterej bude stát jenom prachy.
No hlavně půjde o prachy. Každý autoškolák bude muset pořídit to zařízení do auta a zákonitě si to zahrne do ceny výcviku. Každýmu podraží řidičák. A hlavně se bude zřizovat další úřad, kterej bude stát jenom prachy.
celá teorie tkví hlavně ve zvládání křižovatek a umět najet a vyjet na silnici 1 třídy popř dálnici….. ostatní detaily už jsou pak jedno.
teorie vždy musí předcházet praxi…. Jízdy se dají provádět i na uzavřených okruzích, co se základní manipulace s vozem týče..
\“Ministerstvo dopravy si také slibuje …\“
\“Ministerstvo dopravy doufá …\“
\“Ministerstvo dopravy věří, že …\“
🙂
MD a policie věří, že kvalita řidiče se pozná podle znalosti teorie a že auto nejede bez řidičského průkazu. V reálném provozu rozhoduje soustředění, rychlost reakce, podvědomé ovládání vozidla a předvídavost. To se lze naučit jen ježděním. Bez najetých alespoň 3000km nikdo není řidičem. Takže míň teorie a víc jízd, nejen po městech. Je děsivé, když někdo, kdo nejel rychleji než 50 se rozjede 90 na okresce, nebo 130 na dálnici. Je překvapivé, kolik nováčků to přežije.Jsou státy, kde se teorie vůbec nezkouší, jen jízda, ale v daleko větším rozsahu než u nás.
Tedy minimum teorie s chytáky u zkoušek a víc jízd ve škole i u zkoušky. (řidičák mám od roku 1972 a jezdím pravidelně)
V podstatě souhlas. Dokud si tu lze koupit vysokoškolský diplom, řidičák, technickou, pojišťováka i policajta, tak další teoretické zkoušení je jen buzerace a rozšíření možností korupce.
Sračka, sračka a zase sračka. Jediná věc jak člověka naučit řídit je posadit ho do auta a poslat na okruh či na závody do vrchů aby se naučil jak se auto chová na limitech, co dokáže a kde má hranice. tohle by měl každý se svým autem absolvovat. mělo by se učit jak využít přetáčivého smyku, jak srovnat auto při smyku, jak správně dávkovat plyn, jezdit plynule, jak používat dálniční pruhy, jak zabránit bouračce a nezpanikařit a nebo jak správně bourat když už na to příjde. každý s čerstvím řidičákem se cítí neohroženě a když dojde do tuhého tak věřím, že minimálně 50% řidičů a řidiček prostě zavře oči a pustí volant. V autoškole vás nenaučí řídit jen vám ukáží kde je spojka, brzda plyn, do toho nesmysli s první pomocí kterou stejně nebudete umět poskytnout a testy kde vás naučí že po 60 letech musíte každých pár let na zdravotní prohlíky.
Ano, největší průšvih je v tom, že dnes autoškoly opravdu naučí jen to, kde je spojka, brzda a plyn 🙁 Když jsem kdysi dělal autoškolu já, tak se nám opravdu věnovali a snažili se nám předat i praktické zkušenosti … dnes to na mne působí dojmem, že řidičák je jedno ze základních práv každého občana a ne osvědčení o způsobilosti k určité odborné činnosti (v tomto případě řízení vozidla)