bude-skode-rapid-stacit-trivalec-1-2-htp.jpg

Bude Škodě Rapid stačit tříválec 1.2 HTP?

Škoda

Pod kapotou očekávané škodovky se má objevit tříválec. Bude to ale vůbec novému autu stačit, nebo je to jen kvůli tomu, aby Škoda mohla napsat "Cena od..."?

Diskuze

41 komentářů

    pylot

    Já si nemůžu pomoct, ale prostě by mi tam nejlíp slušela atmosférická 1,6 16V s výkonem okolo 100 koní. Bytelnej motor s dostatkem síly i v nižších otáčkách, jednoduchej a spolehlivej.

    Souhlasím, atmosférická šestnáctistovka by byla ok. Hátépéčko podle mne nebude stačit. Lidi chtěj velkej kufr, když ho nacpou krámama, k tomu čtyři cestující… S tímhle do Chorvatska nedojedeš :-)NEbo dojedeš, ale za dva dny a s velkou spotřebou.

    Sedrik

    Souhlas – 100koňovou šestnáctistovku jsem měl v Leonovi 1. generace a není to špatný motor. Pokud do toho sedne celá rodina s bagáží, tak to auto bude špunt na silnici a spotřeba se bude přibližovat spotřeě T-90 v terénu.

    Octavia měla dokonce i 1.4 MPI s výkonem 44 kW.

    milan

    HTP mi je ukradene stejne si ho soudny clovek nekoupi. Me spis rozsekalo info ze 1.4 TSI se bude dodavat vyhradne s DSG prevodovkou, tim veskery muj zajem o tento vuz zabili.
    A proc ma proboha auto s bezmala 4,5 metry tak mrnava kola?!

    vzteklej pes

    Otázka: Bude Rapidu stačit motor 1.2 HTP? Odpověď: Je mi to úplně jedno, protože auto, do kterýho se nedává minimálně 2.0 Turbo, mě nezajímá. 😀

    Ernest

    Tento motor dostane rapida z 0 na 100 za 13,9 s a maximalka je 175 km/h.

    PS: v O1 po facelifte bola tiez 1,4 s 55 kW…

    Ernest

    Ma tak male kolesa, lebo nemoze komfortom konkurovat novej Octavii…

    josef K.

    Pražákům pro pohrkávání po praze stačí v rapidu i dvouválec.

    Čendoslav

    Jako vždycky bude hlavně záležet na šoférovi…i starý Medvěd W123 240D s 53 kW na 1400 kg, čtyřkvaltem a zrychlením 0-100 za 22 s byl schopen na okreskách držet krok s provozem a nezdržovat…tudíž pokud nebude za volantem sedět lopata, tak bez problémů na takovéto domácí ježdění stačit bude…

    f888

    No myslím si, že v dnešnej dobe by sa už nemali používať pre autá tejto veľkosti motory s výkonom enším ako 100 k, kvoli pasívnej bzpečnosti. Jazdím s fabiu s výkonom 60 k a obiehať kamión je skutočný zážitok a adrenalín na naceste…

    punmpičkář

    Při plném zatížení to asi bude fakt utrpení. To nestačil jeden třívalec ve fabii?

    ct

    Podle mě také záleží na řidiči a uvažovaném způsobu použití vozu. Na krátké příměstské dojíždění do města ok, přesuny po silnicích dálničního typu rychlostí 120km/h také. Pro delší trasy, kopcovitý terén to už bude jenom stačit – což podle mě ale zase odpovídá \“základní\“ motorizaci. A od té se asi nedá čekat nějaký extra zážitek při řízení. Od vozů zn. \“Škoda\“ se ale tak nějak předpokládá role \“přemistovadel\“ z bodu A do bodu B (až na jednu výjimku potvrzující pravidlo)

    vzteklej pes

    Počkej, až přijde Rapid RS. To pak bude keců o sportovnosti a plno diskutérů ti napíše, že to je to pravý auto pro řidiče a abys na ně s cestováním z A do B nechodil.

    T80

    To byl teprve masakr!

    ct

    Já vím.. to bude hádám verze 1,6 TDI stop-go s pádly pod volantem 😉
    P.S. nic proti zn. Škoda nemám (1.2htp a TSI pravidelně sedlám a nám v garáži) a jsem spokojen

    Jan Gutbayer

    Myslím, že to bude zoufalé, až tragické s tím HTP. Svůj názor zakládám na zkušenosti se třemi vozy: Š120 L, Volvo 740 D24 a Fabia I 1,2 HTP. On totiž nominální výkon a točák není všechno. Taky záleží na průběhu výkonu a odkvaltování. Zatímco Š120 L opravdu nepřekypovala výkonem – 36,7 kW @ 5000 – ani krouťákem – 82 Nm @ 3000 – tak se 4kvaltem se s tím dalo docela lítat. Do stovky prostě kupodivně svižný auto. A nad stovku si to na nic nehrálo, 130 bylo o život. To se změnilo až s 5q, který ale zlenivěl i rychlosti do 100. 740 D24 má 60 kW s 5q a taky to netrhalo asfalt, ale v běžném provozu se s tím dalo jezdit docela svižně a tak, že člověk nezdržoval. Zatímco Fabia 1,2 HTP byla tragédie.. Asi kvůli emisím byla odkvaltovaná tak, že do 50-60 to bylo fakt svižné vozítko a od 60 to šlo z kopce. Nad 90 už tam prostě nic není a dostat se zpoza kamionu do levého se rovnalo kaskadérskému výkonu typu – vohnu levou a snad bude mít ten vzadu dobrý brzdy. Představa, že tentýž motor bude v těžším a větším autě mě opravdu děsí. Myslím, že i vzhledem k technickým problémům HTP při provozu pod zatížením je jeho instalace vyloženě \“cena od\“ marketingový tah a lituju každého, kdo to koupí. Uznávám, že co jsem poslední léta zvyklý na 103 kW v turbu (nejdřív nafta, teď benzín), tak pro mě osobně není cesta zpátky. Pokud bych už teda připustil cestu ke koncernu, což taky nepřipadá v úvahu.

    Jan Gutbayer

    Zapomněl jsem na spotřebu. Když jsem s HTP jezdil aspoň trochu normálním způsobem /stejně to nešlo, nebyl výkon/, tak mi brala průměrně za 2 měsíce ježdění 9,5 na sto… a ani za to neodevzdala žádnou radost. Moje 1,4T 103 kW teď jezdí za 8,9 průměr a rozhodně se s výkonem a jeho užíváním neupejpám…

    _

    Stačit bude, jezdit s tím bude možné, ale za cenu spotřeby motoru o mnohem vyšším výkonu než 55 kw. Do oktávek se taky montovaly motory 1,4 a 1,6 o výkonu 55 kW, moc v bazarech vidět nějsou, protože o ně asi nebyl velký zájem. Takže udávaná spotřeba 6,1l/100 nebude v provozu reálná ani zdaleka. Na takto velký/těžký auto osobně motor od 80 kW, aby se s tím dalo jezdit

    dle manuálu to byla 1,4 s 55 kW, ale i to je málo

    sice byla, ale kolik jich je v bazarech. Nula až 1 ks. To že něco nabízely, neznamená, že se to nějak prodávalo.

    Standa

    Je to základní motor, ne jediný. Pro klidnou jízdu a splynutí s davem by to mohlo stačit. Podle udávané maximálky a zrychlení to nebude zase taková tragedie. Na rychlou dálniční jízdu to není, ale 120-130 to udrží s  rozumnou spotřebou. Ne každý má potřebu jet rychleji, navíc v některých zemích ani nemůže. Také bude třeba více přemýšlět při předjíždění, do cíle se tedy dojede třeba o 4 minuty později. Osobně mám ale raději více výkonu, proto bych volil nějakou živou atmosferickou 1.6 nebo 1.2 TSI, pokud by se definitivně dořešily její
    problémy.

    boha to HTP by možná tak mohlo fungovat jako samostatná jednotka pohánějící klimatizaci a nebo třeba místo motorků v elektrických okýnkách, či dobíjení energie ale na pohon rodinného sedanu? děkujeme, odejděte…je to jako umučení v pekle tenhle tříválec.

    Ty máš na mysli 1.4 16v od VW, ten měl 55 kW, ale chvíli se do Octavie montoval i starý škodovácký motor OHV, který měl opravdu jen 44 kW.

    _

    to bylo do OI předface ?

    _

    kola tam můžou být až 215/40 R17, malá kola jsou asi výrazně levnější, co na tom,že to vypadá příšerně a 175/70 R14 jsou tak na felicii

    _

    bohužel, jedině se přestěhovat. Pro trhy mimo EU je určen benzinový motor 1,6 MPI o výkonu 77 kW (105 k).

    _

    bohužel, jedině se přestěhovat. Pro trhy mimo EU je určen benzinový motor 1,6 MPI o výkonu 77 kW (105 k).

    lojza

    Tak se folcvágnu konečně podařilo postavit Escorta 🙂

    Ernest

    Ja som jednu mal – liftback a trpel som s nou 5 rokov, kym som nevymenil za rovnaku kubaturu (ale s turbom) 😀

    Ulrich

    No nebude, ale Češi ho budou i tak kupovat a následně překážet na silnicich.

    ron

    tak Hadam To Pojede no 🙂

    Honza B

    Dávám za pravdu jednomu autorovi(jméno již nevidím, pardon), že 1,6 okolo 100koní v benzínu je dnes udušená Euro-normou, utlačená váhou auta a v osazení více lidí je to líná a chlastavá veš. Jestli to má být jakoby rodinný vůz(sedan a praktičnost nakládání nevim nevim) tak si myslím, že buď větší benzín, nebo prostě nějakou tu šílenost pidi-motor turbo na úrovni 1,4 jako měla Fábia RS. Můj subjektivní dojem je, že současná 1,6 je v reálu živá, asi jako 1,4 před 6 lety už jen z důvodu emisních norem. Mám 1,6 85KW v Astra Combi a patřím k šedému průměru, tzn. předjíždění není stylu – Ha, volno, tak jedu…ale: ha, bude volno, stihnu předjet? jsme těžký? správná rychlost? U někoho oblíbený výraz \“jde za plynem\“ u mně neplatí…cítím, že ten motor musím popohánět, aby jel. Není to takové to nenucené zrychlování a ježdění.
    To si myslím i u Rapidu.1,2HTP je opravu málo, 1,4 atmosféra také, a to samé o 1,6 atmosféra.

    Divím se, že tu již někdo nemává dieslem 🙂

    A autorům článků vzkazuji, že i přesto, že nemám \“řidičská auta\“, tak rád jezdím a baví mě to, snažím se zlepšovat a pilovat styl. O tom snad autoweb byl, je a bude. A naopak jízda z A do A mně nebaví, ale baví mně mít cestu z A do B a ať je jakékoliv povahy, tak aby byla jezdecky čistá a příjemná.

    Mějte se fajn

    plasa

    Škodovce bych zakázal vyrábět vlastní motory a jako jediná by musela předkládat své výrobky státní posudkové komisi. Ten tříválec je katastrofa. Vždycky mě to zdržuje a to řídím 75 koní, 1,4L. Ale jakmile to potkám, je mi na blití. Sám jsem v tom jezdil, děs. Radši pojedu starym Renaultem než novou škodovkou, pač pojedu pohodlně, čtyřválcově a v tichu! Předjíždění se rovná To je vražda, napsala. Auto má čtyři a více válců, jinak je to odrážedlo, co nepatří na silnice!! Škodovku bych nikdy nekoupil, ani koncern, pač co potkám na silnici, to ňouma s koncernem, co neumí jezdit a zdržuje provoz. Kvůli jednomu jsem se málem rosekal na D11. Miluju ježdění \“mám VW, jsem někdo, nic mě nedohoní.\“ Zamyslete ti z vás, kteří takto jezdíte, že na silnici nejste sami a že značka auta z vás lepšího řidiče neudělá.

    Honza B

    Myslím, že to nezáleží na značce…ale na řidičích, protože znám lidi, co mají octavii RS a k tomu ještě nějaké to BMW v garáži, a jsou naprosto fajn. A naopak můžete potkat ve značce XYZ kohokoliv a je to super člověk, nebo taky prasák. Soudit podle značky je zavádějící, i když asi nějaké lidské charakteristiky jsou pro určité řidiče určitých značek povědomé, ale Škodovku bych tam určitě nezařadil.

    mben

    1,2 Hned To Prodej? Tak to asi nekoupím!!! Zkušenost ze služební Fobie – a to jsem s ní jezdil sám – hrůza děs.

    michal

    Ano htp bude stačit,ale do města,nebo na ježdění někde mezi vesnicema po okrskách.Jet s tím po dálnici v tempo kolem 140km/h už poleze spotřeba nahoru jak u starého dvoulitru.Navíc známé problémy u těcto motorů,podpalování ventilů,nedměrné rozpálený katalizátor atd.Typické české rodiny to budou kupovat jestliže to bude stát pod 300000. Pak se ale nemohou divit,že jim to v létě do chorvatska při zaplé klimě moc netáhne a že jim to žere 9l.Asi by to chtělo silnější základní motor,nejlíp čtyřválec.Škodovka by se měla spamotovat.

    Jóžin.

    Rapidu bych rozhodně dal alespoň silnější motor o 200 kubíků.

    jura

    Htp by nebylo špatné,ten motor je hodně lehký a rychle se zahřívá což se hodí při jízdách na krátké vzdálenosti,ale to jsou tak jedinné výhody.Každopádně by to chtělo větší výkon,možná přidat turbo,nebo větší objem.Těch 55kw na auto typu rapid stačit nebude,bude se muset vytáčet a to bude zvyšovat spotřebu,řekl bych že htp bude z nabízených motorů nejžravější.Základní motorem bych volil třeba atmosférickou 1.6ku,výkon aspoň cca 100koní.Htp na delší sprinty po dálnici určitě nebude,je to tak do města a okresky.

    Já fakt nevím kam škodovka potažmo WV pořát chodí na variantu 3 válce. Vždyť už ve Fabiich se neosvědčily. A teď to rvou do nic moc pěkného auta Škoda Rapid. Tak to sem zvědav na prodejně jak moc o Rapida bude zájem. Já si myslím že to dopadne stejně jako s Fabií sedan!!!! Lidi chtějí auta větší robustní s nízkou spotřebou a to Rapid do žádné škatulky nezapadne.http://static.autoweb.cz/img/smiles/redface.png

    Já fakt nevím kam škodovka potažmo WV pořát chodí na variantu 3 válce. Vždyť už ve Fabiich se neosvědčily. A teď to rvou do nic moc pěkného auta Škoda Rapid. Tak to sem zvědav na prodejně jak moc o Rapida bude zájem. Já si myslím že to dopadne stejně jako s Fabií sedan!!!! Lidi chtějí auta větší robustní s nízkou spotřebou a to Rapid do žádné škatulky nezapadne.http://static.autoweb.cz/img/smiles/redface.png

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist