Bude příští Land Rover lehčí?

Land Rover uvažuje o tom, že v příští generaci svých modelů využije hliník.

Přesněji řečeno, uvažuje se o využití technologie, kterou s úspěchem zavedl Jaguar – tedy nýtované hliníkové samonosné karoserie. Podle anglického Autocaru, respektive jeho zdrojů z automobilky, by prvním celohliníkovým SUV na světě měl být příští Range Rover, plánovaný zhruba na rok 2010.

Zatím jde sice víceméně o drby a dohady, ale jak uvedl zdroj, uvažování o takové technologii je logickým krokem. Aby ne, současné Land Rovery jsou jedněmi z nejtěžších osobních aut na trhu, Range, ale třeba i Discovery váží zhruba 2,7 tuny a to už v zatáčkách není žádná legrace – navzdory tomu, že mají výborné podvozky.

Land Rover Range Rover velká fotogalerie

Land Rover Range Rover fotogalerie

Právě Discovery, ale také příští Range Rover Sport by mohly být dalšími modely, pro které by se technologie hliníkových monokoků hodila. Bylo by neekonomické rezervovat si ji pouze pro jeden model a náhrada za současné modely se čeká zhruba dva roky po novém Range Roveru.

Pokud by se automobilce podařilo vyvinout hliníkovou karoserii dostatečně tuhou na to, aby přežila náročné jízdy v terénu a udržela přitom stejnou úsporu hmotnosti, jako Jaguar (tedy 15 procent), mohla by hmotnost příštího Range Roveru klesnout na nějakých 2200 kg, což by se samozřejmě odrazilo i na snížení emisí a pokles spotřeby až o několik litrů.

Honza Koubek

16.10.2006 12:16

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist