Bude mít nástupce Nissanu 370Z diesel?

Japonský výrobce plánuje s příští generací rychlého kupé radikální změny. Umožní je dohoda s Mercedesem.

Automobilky RenaultNissan uzavřely dohodu o sdílení technologií se společností Daimler AG, která vlastní mimo jiné značku Mercedes. Francouzsko-japonská koalice dodá Němcům své tří a čtyřválcové motory a výměnou obdrží plány k větším a výkonnějším jednotkám.

Vedení japonské automobilky má s novými šesti a osmiválci velké plány. Sportovní kupé Nissan 370Z potřebuje udržet náskok před stále se zpřísňujícími emisními limity, a tak by se mu pod kapotou velmi hodil třílitrový diesel s hvězdou ve znaku. To samozřejmě neznamená, že přijdeme o benzínové verze. Mluví se jak o konvenční variantě s přímovstřikovaným šestiválcem například z SLK 350, tak o hybridu s pohonným ústrojím sedanu S 400. Je však možné, že zážehový motor pod kapotou 370Z bude nadále z produkce Nissanu, který montuje velmi kvalitní šestiválcové jednotky do svých Infiniti.

Zelenější auta by mohla Nissanu pomoci dobýt zpět ztracené pozice doma v Japonsku. Naftový šestiválec není jediným dieselem, který Mercedes má, a například E300 s čtyřválcem si nárokuje emise jen 109 g/km. Jak přesně chce z obchodu profitovat Mercedes, nevíme, ale Němci už dlouho shání partnera pro vývoj menších aut. Třídy AB se prodávají lépe než automobilka očekávala, přesto to nestačí na dosažení slušného zisku. Smart je na tom ještě hůř, v současné podobě ani nemůže vydělávat peníze. Ke všem jmenovaným vozům má Renault či Nissan protějšky, které by mohl vyvíjet a vyrábět společně s Mercedesem.

autoweb.cz

4.6.2010 5:08

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist