Bude mít nakonec Formule 1 motory V6 s turbem?

Přeplňování se do F1 skutečně vrátí, ale možná o rok později a s dvojicí válců navíc, než jak se původně schválilo. Současné motory vydrží ještě dvě sezóny.

Tak dlouhou dobu vývojové zimy a neúrody týmy F1 nepamatují. Už několik let nesmí na své motory V8 2,4 litru prakticky sáhnout a zřejmě tomu tak bude až do roku 2014. Aspoň tomu napovídají poslední zprávy od FIA, která nakonec možná provede několik ústupků velkým týmům. Po schválení nových pravidel ohledně přeplňovaných čtyřválců 1,6 litru se ozvalo hlasitě hlavně Ferrari.

Podle nového návrhu, který ještě musí odsouhlasit rada FIA, by se měly nové motory začít používat o rok později (tedy v roce 2014) a měly by mít nikoli čtyři válce v řadě, ale šest v uspořádání do V. Návrh počítá i se zvýšením povoleného zdvihového objemu.Zatímco Ferrari patří k největším odpůrcům nových „čtyřválcových“ pravidel, Renault je naopak prosazuje. Ono to ale také trochu souvisí s obchodní politikou, protože Renault bude lépe svým zákazníkům vysvětlovat, že čtyřválec jejich Méganu je vlastně ten samý, který pohání monopost Formule 1. Zákazníci Ferrari by ale nic takového nesežrali.

Více informací bychom se měli dozvědět příští týden po velké ceně Evropy, která se jede tuto neděli na městském okruhu ve španělské Valencii. Jeden z nových návrhů totiž počítá také s tím, že by chudší týmy mohly používat současné motory ještě další dvě sezóny.

autoweb.cz

24.6.2011 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist