Bude Ferrari P4/5 competizione hybrid?

Mluví se o elektromotoru a regeneraci pro unikátní Ferrari. Osmdesát koní navíc má při letošním závodě 24h Nürburgringu zkrátit čas na kolo o šest sekund.

Svět se nezbláznil, jen se mění stále rychleji. Někdy je ale těžké tomu věřit. Třeba když se na internetu objeví zpráva, že James Glickenhaus přestavuje své unikátní závodní Ferrari P4/5 na hybrid. Stroj prý vyrazí do letošní čtyřiadvacetihodinovky na Nordschleife se čtyřlitrovým osmiválcem doplněným o elektromotor s výkonem osmdesát koní. Glickenhaus údajně očekává zrychlení o šest sekund na kolo.

Přestože spekulace zatím neumíme potvrdit, nejsou tak šílené – odhlédneme-li od faktu, že už i bohatí majitelé jednorázových skvostů si hrají s elektromotory. Systém od Magnetti Marelli, který se prý pro P4/5 chystá, je blízkým příbuzným zařízení KERS v monopostech Red Bull F1. S jeho osmdesáti koni by měl James Glickenhaus krátkodobě k dispozici asi 570 koňských sil při stejné spotřebě jako dřív.

Možná si pamatujete, že P4/5 Competizione stojí na platformě Ferrari 430 Scuderia. Jeho osmiválec však pochází ze závodního speciálu 430 GT2 pro ALMS, který dostal jednotku s kratším zdvihem, aby se vešel do třídy čtyřlitrů. Na rozdíl od staršího dvanáctiválcového Ferrari P4/5 s technikou Enza si Glickenhaus nechal postavit P4/5 Competizione od počátku jako závodní speciál pro závod na Nürburgringu. Auto tu 23. června skutečně nastoupilo a čtveřice Mika Salo, Luca Capellari, Nicola Larini a Fabrizio Giovanardi s ním dojela celkově čtyřicátá a třetí ve třídě.

Fotky jsou z loňské čtyřiadvacetihodinovky, víc najdete na p45competizione.eu.

2.2.2012 8:30| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist