Bude C30 PCP první ostré Volvo?

Produkční verze konceptu se 400 koni bude prvním ze sportovních modelů Volvo. Značka PCP se utká s AMG a divizí M. Pokud věříte nepotvrzeným zprávám.

Pod vedením Fordu se Volvu nevedlo dobře. Značka se ohlížela za BMWMercedesem, ale nikdy nebyla blízko jjich image a postavení. Můžete jmenovat mnoho důvodů, jedním z těch hlavních však byla odjakživa absence skutečně ostrých modelů v nabídce. Jak může automobilka doufat dosáhnout pověsti výrobce vozů s univerzálním talentem, když její modely neumí sportovat?

Pokud některé Volvo dosáhlo kultovního statu, vždy při tom mělo prostou karoserii typu kombi a technické specifikace začínající výčtem bezpečnostní výbavy. Mnoho lidí má švédská auta rádo, ale nikdo po nich nikdy skutečně netoužil. Všechny pokusy o nápravu dopadly rozpačitě, nyní však Volvo spojilo síly s týmem Polestar a chystá první kapesní raketu ze země hranatých kombíků: produkční verzi konceptu C30 se čtyřmi stovkami koní.Připomeňme si, že studie Polestar Volvo C30 Performance Concept Prototype (PCP) se světu předvedla před rokem. Bledě modrý třídveřový hatchback s pohonem všech kol dostal přeplňovaný pětiválec o objemu 2,5 litru. Pokud vám to něco říká, stejný motor poháněl i Focus RS. Verze od Polestaru však měla 405 koňských sil a kromě bloku sdílela se slabšími příbuznými jen málo dílů. Pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex dostal dva samosvorné diferenciály a závěsy s drahými tlumiči Öhlins ozdobily obrovské brzdy od Bremba.Vloni v květnu zaznělo, že výroba C30 PCP není na programu. O dvanáct měsíců později zní zahraničními médii něco jiného. Pokud chcete spekulacím věřit, čekají nás velké věci. Jako pro Mercedes nahání hrůzu motory AMG a pro BMW děsí soupeře divize M, bude mít Volvo svou značku PCP. Omezená série pěti set superostrých C30 s cenovkou – ale i výkony – BMW M3 by měla být prvním z dlouhé řady ostrých modelů Volvo.

Podobně jako Audi, také Volvo je v této hře nepatrně v nevýhodě – jeho vozy standardně nasazují slabší motory a pohon předních kol. V Ingolstadtu udělali ze slabosti přednost a jejich modely RS mají pohon všech kol. Volvu nezbyde než tento postup zopakovat. Nemáme námitek, zvlášť pokud to bude znamenat návrat zběsilého pětiválce.

autoweb.cz

5.7.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist