bude-audi-a5-ve-verzi-sportback.jpg

Bude Audi A5 ve verzi Sportback?

Audi

Vypadá to, že by nejnovější ingolstadtský přírůstek nemusel zůstat jen u verze kupé...

Diskuze

22 komentářů

    juraj

    VElmi vekne "…traktory a vysokozdvižné vozíky…" chvlaim redaktora 😀 pobavil som sa 😀

    kurt hufnágl

    …a co dveře jako u mazdy rx8 či mini clubman? V podstatě by to pojetím trochu mohlo clubmana evokovat. Zajemců o sportovní auto, které i přes to že zůstane stylové, ale bude zárovň praktické, asi bude dost. Viz úspěchy ostrých kombiků. Nesmí to ale být náklaďák (MB R AMG). Názory že kombík musí být placatý, červený a řvát bych celkem ignoroval, ono už když se řekne "musí" to trochu evokuje dobrovolnou omezenost. Třeba diesel ve srpotovním autě mi nesedí, ale to je dané charakterem toho pohonu, třeba hybdrid, nebo i s čistě el. řešením nemám problém.

    MrBob

    Prečo by to nesmel byť náklaďák? Jazdil si s R63AMG? Ja áno a bral by som ho po výhre v Lote všetkými desiatimi 🙂

    Yaroukh

    Na tom autě jsou zajímavý jenom dvě věci: diody v předních světlech a že je to kupé, přičemž (vzhledem k trendům) ani jedno nevydrží být zajímavým příliš dlouho.

    Design Audi už mi přijde nějakou dobu vyčerpanej; ne že by to bylo ošklivý, ale to designový Málo je už nakopírovaný na Moc modelech. (Jestli si někdo utahuje z VW pro jejich stále stejný design, ať se podívá na Audi.)

    Bacha – kvalitu a techniku v žádnym případě nezpochybňuju.

    Kseftmann

    Todlecto Auto s velkym A je to auto, co mi na trhu chybělo, je prostě úžasný a za 10 let si ho koupim!

    Gallego

    Nic proti srovnání se Z3 coupé,ale rozměrově by bylo příhodnější srovnání se Saabem 900/9-3 v třídveřovým provedení.. Pokud by audi přišla s podobně praktickým a sportovní ambice neodmítajícím strojem, asi by to bylo po dlouhý době něco konceptuálně zajímavýho z Ingolstadtu.. Ale sex-appealu Viggena stejně nedosáhne:))

    the Greek

    Cože? 9-3 se dělala jako třídveřový kombík? To jsem teda v životě neviděl a rozhodně bych to nesrovnával. Když se řekne Z3 kupé, tak si to člověk jasně představí – něco mezi kupé a kombíkem…

    Gallego

    A kde prosimtě píšu, že se 9-3 dělala jako třídveřovej kombík? Já říkam, že srovnání s třídveřovým hatchbackem 9-3 srovnatelných rozměrů a praktičnosti mi přijde mnohem lepší, než srovnání s o poznání subtilnější Z3..

    the Greek

    No tak to teda vůbec nechápu. Mezi kupé-kombíkem Z3 a kupé-kombíkem A5 spojitost vidím, i když velikostně jsou jinde. Mezi A5 a Saabem spojitost nevidím naprosto žádnou, snad jen počet dveří, ale troje dveře má i Trabant (dokonce ani ta velikost moc nesedí, Audi je o dost větší než 9-3)…

    Gallego

    Tak jestli nevidíš spojitost mezi dvěma autama podobných rozměrů, podobný praktičnosti a de facto podobný cílový skupiny zákazníků, tak máš do života docela velkej problém… 😀 a na to,že je Audi "o dost větší než saab" jsi přišel jak? 9-3 MY 2000 byla na vlas stejně dlouhá jako je A5..

    the Greek

    Milý Gallego, s tou velikostí jsem se možná spletl – velikosti saabů zrovna v hlavě nemám. Nicméně opticky působí mohutněji Audi, možná to bude nižší střechou (o víc než 10 cm, to už sakra změní proporce). Kdybychom tu srovnávali stávající kupé A5, prosím. Ale tady jde o případný A5 Sportback, tedy kupékombi, a tam ať hledám jak hledám, skutečně se Saabem spojitost nevidím. Tvoji náklonnost k Saabům ti nijak neberu, ale kupékombi srovnám s kupékombi (i když menším), spíš než s kupéčkem, které je sice stejně dlouhé, ale to je tak všechno.

    Gallego

    Proč jen mam takovej pocit, že vůbec netušíš, jak 9-3 Coupé vypadalo? :)) Protože kdybys tušil, tak bys v žádným případě nemohl říct, že délka je asi tak všechno, co může mít Sportback a saabina společnýho.. (malá nápověda: 9-3 Coupé opravdu nebylo kupé, to byl jen takovej reklamní trik Švédů;)) takže pro příště ti doporučuju nejdřív si zjistit,o čem je řeč,než o tom začneš mluvit…

    the Greek

    Je možné, že opravdu každý mluvíme o něčem jiném, protože já skutečně Saabista nejsem. 9-3 kupé z roku 2001 podle mě vypadá nějak takhle:

    http://katalog-automobilu.cz/img/saab-9-3-coupe-2-0i-turbo-113kw-1.jpg

    A nevidím, co na tom „není kupé“. Maximálně je to kupé s nádechem sedanu.

    Kombi-kupé v tom nevidím ani velkým omylem. Pro srovnání, fotka A3 Sportback:

    http://www.edmunds.com/media/roadtests/roadtest/06.audi.a3/06.audi.a3.f34.500.jpg

    Pokud opravdu myslíš jiné auto, hoď link na fotku, moc rád se poučím.

    Gallego

    Dokonce sedan v tom vidíš..panečku:)) co na tom není kupé? kupé je obvyklé označení pro dvoudveřový vůz,Saab 9-3 Coupé je třídveřový hatchback.. ale asi už chápu o co ti jde.. ty se zaměřuješ pouze na ten konkrétní tvar zadku a ignoruješ všechno ostatní.. já ovšem nikde nepíšu, že Sportback by "vypadal" jako 9-3 Coupé.. mluvim o podobnostech v rozměrech,praktičnosti,cílové skupině.. ne o tvaru C-sloupku..

    the Greek

    A v tom je právě celý problém a to se tu celou dobu snažím vysvětlit. Autor měl při srovnání se Z3 zcela zjevně na mysli právě tvar zádi, o rozměrech a praktičnosti jsi tu začal mluvit až ty. Já se vyjadřoval v souvislosti k článku a jistě uznáš, že tvarovým pojetím má případné A5 Sportback daleko blíž k Z3 Coupé, než k jakémukoli Saabu. Jaký má vůbec smysl vzít nějaké auto (i když ho nakrásně zrovna zbožňuju) a jen na základě rozměrů ho začít srovnávat? Je to jiná třída, jiná kategorie, cílová skupina není shodná ani omylem a o tom, že by Saab vytvořil nějakou „vlastní malou třídu“ jak se v článku píše o Z3 Coupé a příp. A5 Sportback, o tom taky nevím.
    Mám pocit, že jsi trochu mimo…

    Gallego

    Jiná třída? Obě auta jsou třídveřová a pětimístná stejných rozměrů pro lidi,kteří chtějí něco odlišného od ostatní produkce, chtějí svižnou, ne vysloveně sportovní jízdu a pohodlné cestování.. podobná je i cena, za kterou se A5 nabízí a 9-3 nabízelo,takže mi prosimtě řekni,proč je řadit do jiných tříd a tvrdit,že jsou pro jiné skupiny zákazníků..?? jediný rozdíl vidím v tom,že audi má o dost usedlejší design… A5 má k Z3 blíže právě jenom tím tvarovým pojetím,ničím jiným.. a máš pravdu,že jsem to byl já,ne autor článku,kdo přišel se srovnáváním na základě jiných vlastností,než je tvar C-sloupku.. to nepopíram,naopak jsem už od začátku celkem jasně (tebou však zřejmě nepochopeně) dával najevo,že bych upřednostňoval jinačí kritéria srovnání,než je vzhled.. a mimochodem, to, že někdo nazírá na svět rozdílně od tvého omezeného pohledu, neznamená, že je mimo;)

    the Greek

    Jiná třída přesně právě proto, že Audi A5 Sportback by bylo kupé-kombi. A Saab je prostě kupé – takže nic nového pod sluncem. Lidi si kupují auta v naprosté většině případů podle toho, jak se jim tvarově líbí – a každému se pochopitelně líbí něco jiného, mě např. Saab přijde maxiusedlý. Audi také není zázrak originality, ale je aspoň soudobě moderní.

    Navrhovat autorovi, ať hledá srovnání podle jiných kritérií, než použil, je zcela irelevantní a zcestné. Když použil srovnání tvaru, asi měl důvod. Kdyby použil srovnání délky rozvodového řemenu, taky by ho asi měl.

    Pokud jde o omezenost pohledů, takové řeči se vždycky skvěle poslouchají, zejména z úst zjevných fanoušků nějaké určité značky ;-))

    Gallego

    Jen detaily…

    ..9-3 Coupé není kupé, nevim, kolikrát to opakovat..

    ..to,že se třídy dělí podle toho, kde má kdo spínač světel,je taky jenom reklamní trik automobilek, kterej jim novináři rádi žerou.. podobný škatulkování je pro jednoduchý..

    ..většina lidí si kupuje auto podle toho, na jaký mají, pak podle toho, jaký potřebujou, jesli se jim líbí je obvykle až na třetím místě..

    ..neříkam autorovi,že nemá srovnávat podle tvaru – říkam,že by se slušelo srovnání i podle jiných aspektů.. pokud ti přijde požadavek na jiná hlediska zcestný, jsi skutečně omezenec..

    ..a ještě aby nebylo audi soudobě moderní,když ho srovnáváme s deset let starým modelem 😀

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Nerad vás ruším v plodné debatě, ale nedá mi to: A5 Sportback jsem přirovnal k Z3 Coupé skutečně z důvodu podobného designérského nápadu, čili karoserie slučující v sobě kupé a kombík. V kategorii takovýchto vozů se počítá s movitější klientelou a sází se skutečně hodně na styl.

    Přiznám se, že Saaby moc neznám, z těch soudobých jsem měl pouze jedinou zkušenost a neodnesl jsem si kdovíjak pozitivní zážitek – zejména interiér by potřeboval urychleně zmodernizovat. Docela by mě zajímalo, co je 9-3 coupé jiného, než kupé. Já ho v tom totiž dost vidím…

    Gallego

    Vždyť já neříkám,že srovnání se Z3 je z nějakého jiného důvodu.. Naopak,tvrdím,že se Z3 je to jediná podobnost, kdežto s 9-3 Coupé toho bude mít Sportback koncepčně podobného mnohem víc.. Proto jsem tu to téma nadhodil..

    9-3 Coupé není kupé, protože má troje dveře.. Když 9-3 Coupé označíte za kupé,tak stejně dobře můžete říct, že oktávka je sedan.. oktávka sedan neni,je to hatchback (nebo ještě přesněji liftback),protože víko zavazadelníku obsahuje i zadní okno.. stejně jako u 9-3 Coupé, což je tudíž klasický liftback..

    Honza Koubek, autoweb.cz

    Aha, jo tak. Bohužel tohle rozdělení je trochu sporné. Kdysi už se to tu řešilo. Hyundai Coupé v tom případě také není kupé. A např. Jaguar E-type by byl nejspíš SUV, protože jeho zadní dveře (i s oknem) se otevíraly do boku. Na rozdělení aut do kategorií nelze použít vzorec, musí se použít většinou cit…

    Gallego

    To dělení není k tomu,aby rozřadilo všechna auta do přesně definovaných kategorií (to by skutečně spousta aut musela mít kategorii sama pro sebe), ale aby umožnilo u většiny vozů rychle a jednoduše popsat aspekty karoserie.. pokud pro vás kupé znamená např. definici určitého životního stylu, tak se tam vejde leccos, ale pokud to má popsat koncepci karoserie, tak je Hyundai Coupé třídveřový liftback, nikoli kupé..

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist