Bridgestone má (prý) největší hodnotu na světě

Postavme vedle sebe nejznámější výrobce pneumatik a podívejme se, kolik bychom museli dát peněz, aby nám ten nejdražší začal říkat pane.

Koupit si továrnu na pneumatiky, to je samozřejmě nadsázka, kterou jsme se pokusili propašovat do podtitulku tohoto článku, nicméně o hodnotě jednotlivých značek se bavit budeme. Máme zde výsledky průzkumu oceňování, analýzu společnosti Brand Finance, specializující se stanovování hodnoty.

Podle těch je nejhodnotnější značkou pneumatik na světě japonský pneumatikářský gigant Bridgestone. Jeden by hádal možná jinak a spekuloval cosi o Francouzích, nicméně podle zmiňované agentury aktuální žebříček BrandFinance Global 500 ukazuje, že i přes růst značky Michelin (současná hodnota 4,36 miliardy dolarů) si Bridgestone udržel pozici na nejvyšší příčce a s hodnotou značky ve výši 4,45 miliardy dolarů svého konkurenta z Francie překonal o více než sto milionů dolarů.K výsledkům se vyjádřil David Haigh, výkonný ředitel společnosti Brand Finance, a uvedl: „Podle prognóz poroste trh s pneumatikami do roku 2015 o 5 % ročně a konkurence se na tomto rostoucím trhu stupňuje. V odvětví, v němž hrají značky mimořádnou roli, vydávají výrobci miliony dolarů na sponzorské, reklamní a propagační aktivity s cílem zvýšit svůj podíl na trhu, zejména v asijsko-pacifické oblasti, která představuje polovinu globálního trhu s pneumatikami.“

Podíváme-li se na prvních pět značek v tomto oboru, tak po Japonském Bridgestonu na prvním místě a druhém Michelinu je třetí v řadě německý Continental s hodnotou 3,2 miliardy dolar. Čtvrtý je s podobnou cifrou americký Goodyear a pětici uzavírá italské Pirelli s hodnotou 1,5 miliardy dolarů.Mluvčí společnosti Bridgestone k výsledkům poznamenal: „Bridgestone jako globální značka vychází vstříc potřebám zákazníků třemi důležitými způsoby: úsilím vyrábět produkty světové úrovně pouze z materiálů, které jsou obnovitelné a recyklovatelné; snižováním emisí CO2 v rámci všech svých aktivit a ochranou životního prostředí.“

Co stojí za finančními úspěchy značky? Jednak to, že Bridgestone vzhledem k růstu asijského trhu zaměřil svou pozornost na Indii, kde nedávno otevřel nový závod s výrobní kapacitou deseti tisíc pneumatik denně. A také jde o rozvoj a ochranu značky jako takové. Třeba v boji prosti čínským plagiátorům – čínský výrobce pneumatik Guangzhou Bolex vyrábí a prodává pneumatiky pod značkou „Gemstone“ a používá stejný druh písma a barvy, jako má Bridgestone.

To je pro ilustraci jako když se podíváte na BMW X5 a jeho čínský „protějšek“ Sceo. Výrobce čínského parazita zažaloval, úspěšně, s odškodněním ve výši mnoha milionů dolarů.

Autoweb.cz

24.4.2013 7:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist