Brabus Rocket 900 6.3 V12 (2015): Mercedes-Maybach dostal 900 koní, jede 350 km/h

Pro inženýry Brabusu bylo 530 koní z přeplňovaného dvanáctiválce modelu Mercedes-Maybach jaksi málo, pohonnou jednotku proto vyladili na 900 koní.

Sériový Mercedes-Maybach váží ve své nejluxusnější variantě S600 téměř 2,4 tuny, po přestavbě v německé tuningové společnosti Brabus však přibral až čtyři metráky. Předpokládáme, že by si s tímto navýšením hmotnosti původní šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 530 koní a točivém momentu 830 newtonmetrů hravě poradil, v Brabusu si však řekli „ne“.

Z pohonné jednotky byla odstraněna původní kliková hřídel a nahrazena novou, která prodloužila zdvih. Společně s novým vrtáním se podařilo zvýšit objem motoru na 6,3 litru, bylo však nutné použít nové kované písty ve spojení s jiným ojnicemi. Sériová turbodmychadla rovněž musela ven a místo nich byla namontována nová s větší kompresorovou i turbínovou komorou.

Originál nezůstal ani výfukový systém. Místo něj jsou teď pod vozem nerezové trubky s metalickými katalyzátory s menším přechodovým odporem a výsledem stojí docela za to. Agregát produkuje až 900 koní při 5500 otáčkách za minutu a 1500 newtonmetrů dostupných při 4200 ot./min.

S posádkou prakticky třítunová limuzína dokáže navzdory tomu akcelerovat na stovku za 3,7 sekundy a na dálnici či testovacím okruhu typu Nardo se pak rozjede na 350 kilometrů v hodině. Aby vůz snadněji zvládal nový nápor síly, byl jeho podvozek se systémem Magic Body Control snížen o 25 mm a do podběhů byla napasována kola o průměru 21 palců.

12.6.2015 11:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist