Brabus CLS: 530 koní a 0-100 za 4,3 s

Jestli chce AMG zůstat pozadu za novou M5, budiž, ale Brabus má na celou věc jiný názor. Upravená verze K8 jezdí až 310 km/h a přesto má omezovač.

Nové BMW M5 se na silnicích ještě nestačilo pořádně ohřát a stejně se už ze všech stran ozývají hlasy, že mezi nejrychlejšími sedany světa opět obsadilo první místo. Jinými slovy vše při starém.

AMG, které bylo od počátku vrchní autoritou v úpravách Mercedesu, se stalo v posledních letech plnohodnotným oddělením firmy a jde známou cestou ultrarychlých luxusních vlajkových lodí, které však nezapomínají na to, co vše jim o komfortu a uhlazenosti projevu diktuje znak na přídi. Zdá se, že pro odpověď na mnohem surovější M5 nechává v tomto případě místo jiným.

Příležitosti se jako první chopil Brabus, který je dnes v podstatě ve stejné pozici jako AMG před začleněním do Mercedesu – tedy největší nezávislé tuningové firmy, která si může dovolit vypustit na svět ještě ostřejší auto mimo striktně dané mantinely tovární politiky.

Nové CLS 55 AMG je v případě úpravy od Brabusu vlastně tuningem na druhou – nejdříve si ho zrychlí samotný Mercedes a pak se do něj opře ještě jednou Brabus.

Po úpravě výfukového potrubí a změnách v sání, řídicí jednotky a dalších komponentů má přeplňovaný vidlicový osmiválec 5,5 l s kompresorem výkon 530 koní při 6400 ot/min (o 54 více než u CLS 55) a 775 Nm ve 3000 ot/min.

Díky tomu zvládá zrychlení z klidu na sto za 4,3 sekundy a nejvyšší rychlost (elektronicky omezenou) 310 km/h. Na taková čísla je i M5 krátká, i když to stále nevypovídá nic o výsledku případného srovnání na klikaté silnici nebo na okruhu.

Brabus ale upravuje i klasické atmosférické motory a v současnosti připravuje úpravu pro CLS 350. Pro CLS 500 nabízí už dnes dva převrtané atmosférické osmiválce s objemem 6,1 litru (na fotce), z nichž ten silnější má výkon 445 koní a točivý moment 635 Nm.

Vedle vyššího výkonu se Brabus od sériového tuningu AMG odlišuje ještě silnějšími brzdami, přídavnými mlhovkami a jiným tvarováním aerodynamických prvků na předním i zadním nárazníku, včetně přídavné odtokové lišty na zadní kapotě a spodního difuzoru.

Neklamným designovým potvrzením původce všech úprav jsou charakteristicky tvarovaná kola Monoblock VI s průměrem 20 palců. Pirelli, kterého Brabus počítá mezi své technologické partnery, na ně dodává pneumatiky o rozměrech 245/30 vpředu a 285/25 vzadu. Nový program v modulu továrního systému pneumatického odpružení Airmatic snižuje celé auto o 25 mm

Vedle podsvíceného loga Brabusu v prazích si zákazníci mohou do interiéru objednat i hliníkové doplňky (pedály či řadicí páka) nebo karbonové obložení přístrojové desky a středového panelu. Informační displej mohou dále doplnit o herní konzoli a LCD obrazovky na zadní straně hlavových opěrek předních sedadel.

redakce autoweb.cz

14.10.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist