Boss Hoss: 500 koní!

S převrtaným motorem z Corvetty to opravdu není ledasjaký chopper – má 502 koní, váží 590 kg a vzadu smaží pneumatiku 230/60.

Boss Hoss je americká firma (jak jinak), která se od roku 1990 zabývá tím, že si staví vlastní motorky a dává do nich zoufale předimenzované automobilové motory, pokud možno z Chevroletu Corvette.

I když firma dnes sama přiznává, že první historické exempláře na tom nebyly se stabilitou a pevností konstrukce dvakrát dobře, dnes má moderní výrobní zázemí a pevně věří v technickou vyspělost svých strojů. První modely sice nebyly zdaleka tak řiditelné jako dnes (i když ani ty dnešní na tom nemohou být v porovnání s klasickou motorkou nikdy dobře), ale zafungovaly jako vynikající reklama po celém světě a daly průchod růstu značky až do dnešní podoby. Vedle jednostopých výrobků se Boss Hoss zabývá i stavbou tříkolek, tzv. trikes.

Nejnovější BHC-3 502 má ve svém názvu to nejdůležitější – výkon 502 koní z převrtaného osmiválce z Corvetty o objemu 8,2 litru. Na rozdíl od své podoby v autě nemá motor vstřikování, nýbrž karburátor. I když je pětisetkoňový výkon v cruiseru téměř nepoužitelný, ještě grotesknější je točivý moment 771 Nm. A nic na tom nemění ani skutečnost, že suchá hmotnost je 590 kg.

Přední šestnáctipalcová pneumatika má rozměr 130/90, zatímco zadní patnáctipalcová má šířku jak na sportovním autě a měří 230/60. Na předním kole jsou dva brzdné kotouče o průměru 320 mm se čtyřpístkovými třmeny, zadní kolo má to samé, ale jen v jednom provedení.

Boss Hoss stojí v Americe 40 500 USD (v přepočtu kolem 1,1 milionu Kč) a je zajímavý i tím, že má pouze dvourychlostní převodovku. Vzhledem k točivému momentu si s ní ale určitě dobře vystačí.

Jeho výrobce se v oficiálních údajích o jízdních výkonech nezmiňuje, ale je jisté, že jediným limitním faktorem bude, kolik toho po prvním přidání plynu zbývá ze zadní pneumatiky.

redakce autoweb.cz

18.11.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist