BMW X5: Facelift

Populární SUV prošlo omlazovací kúrou a dostalo pouze přeplňované motory.

Tak tohle je otázka do Risku za 5000: „Co je zvenku nového na BMW X5?“ Jelikož se toho změnilo tak málo, pojďme se rovnou podívat pod kapotu, protože tam nezůstal kámen na kameni. BMW X5 (spolu s BMW X6) je dalším modelem mnichovské značky, který má pod kapotou jen a pouze přeplňované motory. Ach, kde jsou ty časy tradičních řadových atmosférických šestiválců…

Ale chápeme, že X5 není zrovna modelem, ve kterém by měl takový motor nějaké racionální opodstatnění a když už, také bychom si ho radši koupili… ehm, svezli se s nějakým dieselem. Stejně jako většina zákazníků tady v Evropě.

Pro ty BMW připravilo prozatím dva motory – řadový šestiválec 3,0 l přeplňovaný buď jedním nebo dvěma turby. První je model BMW X5 xDrive30d (vskutku romantické označení…), který posílá na všechna kola výkon 245 koní v 4000 ot./min. a točivý moment 540 Nm od 1750 do 3000 ot./min. Stovku dá za 7,6 s a dosáhne maximální rychlosti 222 km/h se spotřebou 7,4 l/100 km.

Následuje BMW X5 xDrive40d, které má pod kapotou právě dvakrát přeplňovaný třílitr o bezkonkurenčním výkonu 306 koní v 4400 ot./min. a točivém momentu 600 Nm od 1500 do 2500 ot./min. Stovku umí za 6,6 s a maximální rychlost je 236 km/h. To vše se spotřebou 7,5 l/100 km. Jen pro pořádek, tenhle diesel má litrový výkon 102 koní. Pamatujeme si, že před nějakými patnácti lety měly 102 koní sportovní motocykly s litrovým motorem…

Pro ortodoxní zastánce benzínových motorů, kterých ale v Evropě zřejmě moc nebude (v USA se počítá s mnohem větším podílem prodaných zážehových motorů), je připraven jedním turbem přeplňovaný řadový šestiválec v BMW X5 xDrive35i s výkonem 306 koní v 5800 ot./min. a točivým momentem 400 Nm od 1200 do 5000 ot./min. Z 0 na 100 km/h zvládne sprint za 6,8 s a dosáhne nejvyšších rychlosti 235 km/h. Spotřeba činí 10,1 l/100 km.

Na vrcholu stojí model BMW X5 xDrive50i, který má vpředu uložený dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 l o výkonu 407 koní od 5500 do 6400 ot./min. a točivém momentu 600 Nm od 1750 do 4500 ot./min. Velké SUV s ním pokoří stovku za 5,5 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Spotřeby 12,5 l/100 km v reálném provozu ale sotva dosáhnete…

Všechny motorizace jsou spojeny s novou osmistupňovou automatickou převodovkou, která má nižší ztráty a lepší reakce. Můžete jí pomoci i v manuálním režimu, ale páčky na volantu, narozdíl od „sportovního“ modelu X6, ve faceliftovaném X5 nehledejte.

BMW X5 velká fotogalerie

BMW X5 fotogalerie

Praktičnost a prostor by měl být velkou výhodou tohoto SUV (nebo SAV, jak o něm BMW rádo hovoří). V základní konfiguraci je v kufru 620 l prostoru, po sklopení sedadel až 1750 litrů. Lze si také přiobjednat 3. řadu sedadel, takže do školky odvezete až šest ratolestí. I pak ještě zůstane vzadu prostor pro 200 litrů nákladu.

Výbava se rozšiřuje o pár zajímavých funkcí, například inteligentní aktivní tempomat, který umí i úplně zastavit a následně rozjet vozidlo, což oceníte třeba v koloně.

Omlazené BMW X5 se ukáže na autosalonu v Ženevě a začne se prodávat co nevidět. Ceny pro český trh ještě neznáme, ale již nyní je možné skládat zálohy a auto předběžně objednávat.

autoweb.cz

8.2.2010 8:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist