autoweb.cz > BMW X3 3,0d LUMMA
BMW X3 3,0d LUMMA
Firma LUMMA z Winterlingenu sice nepatří mezi nejznámější tuningové úpravce, ale má za sebou již osmnáctiletou historii a zajímavý výrobní program sportovních doplňků, které jsou určeny nejednomu renomovanému výrobci aut. V tomto případě se LUMMA rozhodla vylepšit BMW X3, které výrobce označuje jako SAV (Sports Activity Vehicle) a které nese v pojetí LUMMY plný název X3 3,0d CLR X. Standardní X3 se ani přes její velikost nedá upřít jistý náznak sportovního výrazu, ale až se sadou doplňků LUMMA nebude o zaměření výhradně na asfaltové silnice už nikdo pochybovat. Cíle bylo dosaženo díky stylingovým doplňkům karoserie, snížení podvozku, použití sady obrovských kol a vyladění motoru. Výkon třílitrového řadového šestiválcového turbodieselu vzrostl díky kitu D-Box o 58 koní na celkových 262 k, zatímco točivý moment narostl o 82 Nm na 492 Nm. Samotný tuning motoru přijde zájemce na 756 eur, v přepočtu kolem 23,5 tisíc korun. Vnější vzhled se díky sadě LUMMA změní opravdu výrazně. Za 949 eur dostanete přední nárazník se spoilerem, který zvyšuje přítlak a zlepšuje chlazení, přičemž nárazník neomezuje funkci původních mlhovek, mračítka na přední světla vás pak přijdou na 79 eur. Z bočního pohledu auto prohlédne díky prahovým spoilerům za 950 eur, kterými LUMMA výrazně rozšířila podběhy a umocnila tak vzhled X3 při pohledu z boku. Velmi sportovně vypadá záď, kterou můžete vyšlechtit nárazníkem s difuzorem za 990 eur, horním spoilerem za 349 eur a kompletním výfukovým systémem z nerezu, zakončeným čtyřmi kulatými koncovkami o průměru 76 mm (1190 eur). Prahové lišty stojí 189 eur, dvoudílný hliníkový set na pedály potom 159 eur. Tuningový kit pro podvozek vám z peněženky vytáhne dalších 349 eur a sníží ho o 45 mm, ovšem kombinovat se nedá u u verzí s automatickou regulací podvozku. Nejkrásnější i nejdražší položkou je pak už jen sada obrovitých litých kol s pětipaprskovým designem, která mají průměr kouzelných 22 palců. Obuta jsou do pneumatik Kumho s rozměry 285/30 a přijdou vás na nemalých 5896 eur (cca 180 tisíc korun).
Jan Cacek
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový šestiválcový turbodiesel, 2993 cm3 |
Zdvihový objem (cm3) | 2993 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 262 koní |
Točivý moment (Nm) | 492 Nm |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavazadlový prostor (l) | 0.1 |