BMW X3 2.0d Auto

Nehleďte na zářivě bílý lak: tohle auto jsme řídili kvůli vylepšenému motoru a nové převodovce.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

BMW X3 je na světě už nějaký ten pátek. Drobné inovace se menšímu ze dvou mnichovských SUV ale nevyhýbají ani necelý rok po faceliftu. Až doteď například nebylo možné pořídit si k dvoulitrovému dieselu automatickou převodovku (BMW jí říká Steptronic). Samotný motor pak prodělal stejné vylepšení jako v ostatních modelech BMW. A jak tahle kombinace funguje?

Výborně. Posílený čtyřválec teď odevzdává poctivých 130 kW, ale působivější než čísla je jeho reakce na plyn a ochota pracovat v pravé polovině otáčkoměru. Protože BMW vyrábí i takové věci jako X3 3.0sd, může se dvoulitrový diesel zdát pomalý – ale je to jen pocit. Žádné jiné SUV podobné velikosti neakceleruje tak hbitě, nedosáhne takové rychlosti a nepředjíždí tak suverénně. Totéž platí i pro kultivovanost pohonné jednotky: se svými víceválcovými sourozenci se měřit nemůže, ale přesedněte do X3 z Hondy CR-V, Nissanu X-Trail či Toyoty RAV4 a bude vám připadat, že máte špunty v uších.

BMW X3 velká fotogalerie

BMW X3 fotogalerie

Že skvělé fungování automatu člověka zřídkakdy přiměje převzít iniciativu, jsme si zvykli považovat u BMW za samozřejmost. Což je chyba, protože v kategorii menších SUV je hladká a intuitivní samočinná převodovka stále spíš vzácnost.

X3 se od začátku vyznačuje fenomenálním chováním podvozku při aktivitě, které se někdy říká sportovní jízda – a zoufalým nedostatkem komfortu ve městě. Rozumí se samo sebou, že sportovní M-paket situaci nevylepšil. Zejména vaše spolucestující začne nepříjemné kodrcání brzy iritovat.

BMW je sice mnohem dražší než zmíněná konkurence, ale přinejmenším jako řidič jasně chápete, za co jste utratili peníze navíc. Teprve až začnete porovnávat X3 s ostatními modely mnichovské automobilky,  začne to s ní být nahnuté. Její interiér, ač o dvě třídy lepší než cokoliv z Japonska, působí ve srovnání s řadou 3 levně a zastarale. Vzadu je málo místa pro nohy. Dynamika je ohromující vzhledem k rozměrům auta, ale podívejte se, jak rychlá je se stejným motorem řada 3.

Jinými slovy – za podobné peníze je na trhu málo srovnatelných SUV, ale nejeden lepší bavorák.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyBMW X3 2.0dA
0-100 km/h (s)9,2
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
RozvodDOHC, 16V
Plněnípřeplňování turbodmychadlem s proměnnou geom.
Uloženívpředu podél
Zdvihový objem (cm3)1995
Vrtání x zdvih (mm)90,0/84,0
Převodovkašestistupňvá automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)130 kW/177 koní v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)350 Nm v 1750-3000 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)205
Spotřeba paliva (l/100 km)8,2/5,5/6,5 l/100 km
Objem nádrže (l)67
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4569
Šířka (mm)1853
Výška (mm)1674
Rozvor náprav (mm)2795
Provozní hmotnost (kg)1815
Celková hmotnost (kg)2265
Ceny
Základní cena modelu1 189 895 Kč
20.12.2007 1:56

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist