BMW X2 M35i: Nejostřejší kompakt (exkluzivní první jízdní dojmy)

Vůně bujícího jara a vysokooktanového benzinu nás zavedla do německého Garchingu, kde čekalo několik svěžích crossoverů BMW X2 M35i. Jako jediná redakce v Česku vám exkluzivně přinášíme první jízdní dojmy.
bmw-x2-m-35i-prvni-dojmy-test-autoweb-peformance-petrol-benzin-bavorak-1-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: BMW

Na cestu do Garchingu jsme byli vybaveni také jedním relativně novým modelem, konkrétně šlo o BMW řady 5 s 2,5litrovým dieselem. Cesta z Hradce Králové vedla více méně po dálnicích a tam se polykač kilometrů řady 5 cítí úplně nejlépe, navíc díky úsekům s neomezenou rychlostí cesta rychle utíkala.

Po více než čtyřech hodinách jsme konečně zaparkovali v sídle skupiny BMW a ochranka v obleku nám otevřela dveře do prostorných garáží, kde už čekaly modré „bavoráky“ řady X2 s nenápadnými logy M Performance.

S kolegou ze Slovenska nás čekala asi dvouhodinová projížďka skrze mnichovský venkov, pár klikatých zatáček, několik svižných okresních úseků a kousek dálnice bez rychlostního limitu. Na první dojem se BMW X2 M Performance od sériové SUV „dvojky“ příliš neliší, protože se nejdůležitější změny odehrály pod karoserií. Konkrétně přeplňovaná dvoulitrová motorizace se může pyšnit označením nejsilnějšího sériového čtyřválce z aktuální nabídky mnichovské značky.

Agregát nabízí výkon 306 koní a 450 Nm točivého momentu, úzce spolupracuje s osmirychlostní automatickou převodovkou s přepracovaným chladicím systémem, přináší funkci asistovaného rozjezdu (launch control) a dokáže crossover rozhýbat z místa na stovku za 4,9 vteřiny. Kromě pohonu 4×4 zlepšuje řízení a stabilitu ještě mechanický samosvorný diferenciál, který je dodáván už ve standardní výbavě.

První kilometry v komfortním režimu byly prakticky stejné jako u běžného modelu X2 – auto je pohodlné, tiché a stále si zachovává určitý sportovní feeling. Nenápadné koncovky výfuku a pádla pod volantem naznačují, že vůz ze série M Performance dokáže nabídnout ještě něco víc. Přepnuli jsme auto do sportovního profilu, sešlápli pedál plynu na podlahu a nic moc se nestalo. BMW sice lehce změnilo zvuk, zostřilo reakce na plyn, řízení, ale deklarovaná svižnost nikde, proto jsme pátrali po „chybě“ a záhy ji našli – šlo o převodovku.

Abyste docílili plného výkonu a zážitku z jízdy, musíte posunout páku automatu do strany – tedy aktivovat sportovní řazení a tehdy se X2 M35i probudí naplno, jako když naladíte vaši oblíbenou energickou písničku. V módu Sport-Sport (auto, převodovka) se sice začne z reproduktorů linout umělý zvuk agregátu, což sice nemáme rádi, ale přítomnost systému chápeme kvůli navození dynamické atmosféry. Otáčky motoru se drží nad hranicí třech tisíc a škrticí klapka je připravena na sebemenší pokyn k ostré jízdě kupředu.

Konečně máme pocit, že řídíme německý crossover vylepšený schopnými techniky. Díky samosvornému diferenciálu se točivý moment plynule přenáší mezi předními koly s výraznou redukcí nedotáčivosti. Naši radost trochu kazí převodovka, která ve sportovním režimu vyvolává umělé „kopání“ při změně kvaltů. Opět jde jen o pozlátko kvůli sportovnímu dojmu a emocím, jelikož osmistupňový automat umí standardně přeřadit za cirka 200 milisekund bez škubnutí.

V zatáčkách citelně působí odstředivá síla, nicméně pozici za volantem pomáhají držet ergonomická sedadla se širokými bočnicemi. Abyste se zbytečně nerozptylovali, najdete nejdůležitější informace přímo na čelním skle, a to díky širokému head-up displeji.

Pro milovníky svižnosti máme dobrou zprávu: ani při rychlostech nad 220 kilometrů za hodinu, kterých jsme dosáhli na bezlimitní dálnici, není míra aerodynamického hluku nikterak obtěžující. BMW X2 sice nepatří a pravděpodobně ani nebude patřit k nejlépe prodávaným crossoverům značky, jde spíše o druhé auto do rodiny nebo doplňkovou stylovku (podobně jako třídveřové MINI), která je vylepšena nejsilnějším čtyřválcem a vyladěným podvozkem.

23.5.2019 12:00| autor: Jan Majurník

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist