BMW X1 na českém trhu

Nové SUV BMW X1 právě dorazilo na český trh, ceny začínají u 707 200 korun.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

BMW X1 jsme vám již představili na začátku července, avšak teprve nyní jsme se s ním během jeho uvedení na český trh mohli svézt.

Malé SUV není zas tak úplně malé, neboť svou velikostí se prakticky vyrovná BMW řady 3 Touring. Má také naprosto stejný rozvor. BMW však záměrně zvolilo označení X1, aby evokovalo příbuznost s menším BMW řady 1 a hlavně také proto, aby na trhu zůstalo místo na větší BMW X3.

BMW X1 vypadá ve skutečnosti mnohem lépe než na fotkách, ale i tak budou jeho tvary jistě předmětem mnoha sporů. Lepší už je to u designu interiéru, který se snad musí líbit každému. A to ani nemluvíme o jeho prvotřídní kvalitě, která by spíš odpovídala BMW řady 3 než základnímu BMW řady 1.

BMW X1 velká fotogalerie

BMW X1 fotogalerie

Zvláštností BMW X1 je především možnost dostat toto SUV s pohonem pouze zadní nápravy. A podle kolegů, kteří s ním jezdili, se dá vyprovokovat ke spektakulárním smykům, zejména na nezpevněném povrchu. Jinak je prý ale jeho přilnavost velmi dobrá a pohon všech kol je možná i trochu zbytečný.

My jsme se svezli s nejsilnější benzínovou motorizací BMW X1 xDrive28i s řadovým šestiválcem 3,0 l, která má pohon všech kol v základu. A ten byl rozhodně potřeba, protože jsme s autem zavítali do lomu, kde byl dostatek bahna, kamení, štěrku a jinak velmi zákeřného povrchu. Obyčejné auto by zde mělo velké potíže, ale BMW X1 překonává i větší hrboly a díry s velkou jistotou a hlavně při tom nevydává pazvuky a drahé rány. A to se třeba o základním BWM řady 1 nebo BMW řady 3 říci nedá, neboť tyto modely při jízdě na nekvalitní silnici docela výrazně tlučou. Zvláště, pokud jsou vybaveny nízkoprofilovými pneumatikami.

BMW X1 je velmi jisté i na obyčejné české okresce. Jeho řízení je velmi příjemné a připomíná svou živostí a komunikativností malé BMW řady 1. A to je jedině dobře, protože jezdit s tímhle autem je opravdu zábavné. Vlastně ani nepůsobí jako podobná SUV Volkswagen Tiguan či Ford Kuga. Spíše máte pocit, že řídíte kombík. Až se svezeme s BMW X1 pořádně, vyneseme konečný soud, ale zatím to vypadá na nejzábavnější auto kategorie. A ten motor… Řadový šestiválec 3,0 l je plný charakteru a má velkou zásobu síly. Akorát si ne moc dobře rozumí se šestistupňovým automatem, který občas zaváhá, zejména při prudkém přidání plynu. Ve sportovním režimu je ale převodovka hbitější a intuitivnější, můžete jí také pomoci tlačítky na volantu.

Testovací trasa vedla z poloviny po zakroucených okreskách a z poloviny terénem, takže se podepsala na spotřebě velmi neblaze. Ale při ustálené jízdě ukázal palubní počítač hodnotu kolem 9 litrů, což je příjemné. Většina zákazníku stejně zvolí diesel, ale chybu neudělají. Vznětové motory jsou dobře odhlučněné a mají lineární přísun výkonu.

BMW nasadilo velmi zajímavé ceny, které by mohly oslovit širší spektrum zákazníků. Všechny ceny jsou uvedeny v následující tabulce.

 

BMW X1

výkon/toč.moment

spotřeba

cena vč. DPH

sDrive18d

143 k/320 Nm

5,2

707 200,-

xDrive18d

143 k/320 Nm

5,7

759 200,-

sDrive20d

177 k/350 Nm

5,3

774 800,-

xDrive20d

177 k/350 Nm

5,8

826 800,-

xDrive23d

204 k/400 Nm

6,3

899 600,-

xDrive28i

258 k/310 Nm

9,4

1 001 000,-

 

Později ještě dorazí další benzínové motorizace, čtyřválec sDrive20i a xDrive20i o výkonu 170 koní a také výkonnější šestiválec xDrive30i (nebo xDrive35i) s přeplňováním.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyBMW X1 xDrive28i
0-100 km/h (s)6,8 s
Motor
Konstrukceřadový šestiválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)2996
Kompresní poměr10,7 : 1
Vrtání x zdvih (mm)85,0 x 88,0
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolavšechna čtyři
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)190 kW / 258 k při 6600 ot./min.
Točivý moment (Nm)310 Nm v 2600 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)153,1 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)205 (230) km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)13,0 / 7,3 / 9,4 l/100 km
Objem nádrže (l)63 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4454
Šířka (mm)1798
Výška (mm)1545
Rozvor náprav (mm)2760
Provozní hmotnost (kg)1685
Celková hmotnost (kg)2180
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)420 - 1350 l
Ceny
Základní cena modelu1 001 000 Kč
15.10.2009 3:30| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist