BMW Vision Future Luxury: pekingská studie avizuje příští řadu 7 a možná i řadu 9

Mnichov představil koncept luxusní limuzíny Vision Future Luxury, jejíž design by měl obsahovat klíčové stylistické i konstrukční prvky budoucí sedmičky.
bmw-vision-future-luxury-pekingska-studie-avizuje-pristi-radu-7-a-mozna-i-radu-9-1100x618.jpgCelá galerie 59 Zdroj: archiv redakce

Vedení automobilky BMW potvrdilo, že v Pekingu představený velký sedan pojmenovaný Vision Future Luxury je opravdu vodítkem k řadě 7, která bude představena v roce 2015. Kromě toho se však objevují také zákulisní informace naznačující, že bychom mohli mít před sebou také základy nové vlajkové lodi značky – řadu 9, o které se mluví už několik let.

„BMW Vision Future Luxury je poslem naší filozofie moderního luxusu a posouvá naše myšlení o kus dál,“ prohlásil šéf designového oddělení společnosti Karim Habib, pravdou ale je, že evoluci stylistického jazyka nám bavorská automobilka už nejméně jednou představila. Stačí si vzpomenout na studii Gran Lusso V12 Coupé představenou loni na italském Ville d’Este.

Ačkoli vůz vypadá zvnějšku pozoruhodně a poutá na sebe pozornost obrovskými ledvinkami v kontrastu s miniaturními laserovými světly (zadní využívají technologii OLED) anebo propracovaným aerodynamickým systémem Air Breather upravujícím proudění v podbězích, mnohem důležitější je v tomto případě to, co se ukrývá pod povrchem. Jde především o karbonovou základní konstrukci, kterou odhalují některé nákresy průřezů v galerii fotek. Z nich je zřejmé, že z uhlíkového kompozitu jsou kromě jiného prahy plynule navazující na sloupky B, které jsou součástí sedadel a rovněž mohutný středový tunel.

Karbonové profily vyztužují v některých místech hliníkové komponenty a jako dekorace jsou zde použity dřevěné intarzie, světla LED a kromě viditelných uhlíkových vláken také kožené čalounění. Přístup do interiéru zajišťují dva páry proti sobě otevíraných dveří, které se do sériové výroby pravděpodobně nedostanou, v případě Vision Future Luxury však vypadají efektně a značně ulehčují nastupování na hluboce konturovaná zadní sedadla.

Informační a ovládací systémy ve voze se vzdaly klasických analogových přístrojů a marně byste zde hledali i obyčejná tlačítka. Vše je řízeno pomocí dotykových obrazovek a některá data jsou na displejích zobrazována třídimenzionálně. K pohonu se BMW ve své tiskové zprávě nevyjádřilo, štítek eDrive na zádi je však náznakem, že by se mělo jednat o hybridní, respektive plug-in hybridní automobil. Hádat konkrétní specifikace motoru či motorů však jaksi postrádá smysl, v tomto cvičení o koně či dynamiku zjevně nešlo.

21.4.2014 10:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist