BMW slaví 25 let pohonu všech kol

O systému xDrive pod kapotou BMW se mluví teprve poslední dobou, ale historie sahá dál.

Prvním sériově vyráběným BMW s pohonem všech kol totiž nebylo nějaké SUV nebo dieselový kombík řady 5. Bylo to BMW 325iX modelové řady E30 z roku 1985.

Pod kapotou prvního sériově vyráběného BMW s pohonem všech kol byl uložený řadový šestiválec 2,5 l o výkonu 170 koní, který posílal na zadní kola 63 % výkonu a na přední pak zbylých 37 %. V roce 1988 pak bylo možno přiobjednat ještě verzi Touring se stejným pohonem.Později se pohon všech kol podíval i do BMW řady 5, konkrétně do modelu 525ix. Tehdy už motor poskytoval výkon 192 koní a do rozdělování síly mezi nápravy začala mluvit elektronika. Další na řadě bylo vůbec první SUV značky BMW – legendární model BMW X5.

A zbytek už znáte… Dnes pohon všech kol xDrive najdete napříč celou modelovou řadou BMW, od BMW 320d xDrive po BMW 750i xDrive či BMW X5 M a  X6 M.Pohon všech kol je sice nedílnou součástí nabídky, ale všichni moc dobře víme, že bez pro BMW tradiční koncepce s pohonem pouze zadní nápravy by to nebylo ono. Ale některým zákazníkům to nevysvětlíte a pořád si budou myslet, že čtyřkolka je prostě to nejlepší na světě…

autoweb.cz

29.10.2010 6:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist